Onko sinulla ruoka-aineita joita et syö (muut kuin todetut allergiat ja intoleranssit)?
Otsikossa olikin jo kysymys, eli onko ruoka-aineita, joista kieltäydyt kokonaan tai syöt äärimmäisen harvoin, ja syynä on jokin muu kuin lääkärin toteama allergia tai muu sairaus. Eli mukaan kuuluvat myös ruoat, joiden arvelet olevan terveydellesi pahasta, mutta joiden sopimattomuutta itsellesi ei ole pystytty esim allergia- tai muilla tutkimuksilla vahvistamaan.
Kommentit (61)
Kala, suurin osa sienistä ja sisäelimet on sellaisia jotka jää syömättä. Ilmoitan yleensä kalattoman ruokavalion jos kysytään erikoisruokavaliota.
Kala-, pähkinä- ja manteliallergian lisäksi vältän punajuuria ja sieniä isoina määrinä vatsavaivojen vuoksi. Punajuuresta pidän, ja sitä kypsennän ylikypsäksi uunissa, jolloin se aiheuttaa vähemmän oireita.
Piimä ja talkkuna ei uppoa maun vuoksi.
Maksan hajuakaan en siedä yökkäilemättä ja salviaa en pysty syödä, maistuu todella pahalta. Onneksi joku vuosi sitten ollut salviaintoilu ravintoloissa meni ohi.
Tykkään maksamakkarasta ja maksalaatikostakin, jos on hyvin tehty.
Kerran sain semmoista, jossa se maksa maistui liian vahvana.
Ja esim. maksakastike tai maksapihvit ei maistu.
Sienet
Kaura
Tofu
Vegaaniset korvikkeet
Puurot
Margariini
Hyytelöity kala tai liha
Virvoitusjuomat
Maksa haisee kyllä pahalta, jopa tuo maksamakkara.
Kuten juustotkin.
Silti maku voi olla herkullinen.
Kalakin kuuluu näihin.
Suolakurkku, sinappi, salami. S-kirjaimen epäpyhä kolminaisuus, joita minä en lautaselleni huoli.
Vierailija kirjoitti:
Maksan hajuakaan en siedä yökkäilemättä ja salviaa en pysty syödä, maistuu todella pahalta. Onneksi joku vuosi sitten ollut salviaintoilu ravintoloissa meni ohi.
Minä olen vieroksunut rakuunaa jostakin syystä.
37c kookosmaito pillillä suoraan pähkinästä.
Jos on yli 18-vuotias. On sekasyöjä.
Miksi alle 18-vuotias ei ole vielä sekasyöjä, eikä kaikkiruokainen?
Rasvainen porsaanliha saattaa aiheuttaa oksennusrefleksin. En viitsi edes yrittää sen syömistä.
No se olis varmaan toi metukka eli meetwursti.
Kananmuna sellaisenaan
Homejuusto
Herkkusieni
Maksa