3v 6kk ei pysy pystyssä luistimilla. Miten opettaa luistelemaan?
Olen useampia kertoja vienyt lasta jäälle, mutta ei pysy pystyssä luistimilla. Pysyy ehkä Max 3 sekuntia ja pyllähtää sitten.
Olen miettinyt, että voiko lapsella on motorisissa taidoissa jotain viivettä?
Kommentit (14)
Mihin sulla on kiire? Ihan normaalia, ettei tuon ikäinen osaa. Odota vuosi tai pari ja kokeilkaa sitten uudelleen.
Ei tuon ikäinen vielä pysy pystyssä. Meidän lapsi oppi 5 v luistelemaan.
Ota mukaan tuoli tai vastaava, jota lapsi vuo työntää jäällä eteenpäin. Luisteluasennosta tulee väistämättä oikea, koska muuten ei eteenpäin pääse.
Hyvin yksilöllistä. Toiset jo laskettelee tuossa iässä. Oisko hiihdosta hyvä aloittaa..?
Minä opin eskarilaisena. Enkä ollut ainoa.
Hommaa sille sopivan kokoinen luistelutuki. Sen avulla pysynee paremmin pystyssä ja pikkuhiljaa oppii luistelemaankin.
Sano sille, et puhelin lähtee jäähylle, jos ei luistelu maita. Voihan siinä vähän protestia tulla, mutta tärkee on selvät rajat asettaa pelleilylle.
Mulla molemmat lapset harrastaa taitoluistelua ja aloittivat vähän alle 4 vuotiaina luistelukoulusta . Luistelukoulussa molemmat oppivat nopeasti
Luistelu kentillä on juuri hänen ikäisille kuin alle kouluikäisille kelkat apuna.Opiaksen tasapainon.Kysy kekkoja pukukoppi valvojalta jos nitä siinä jään reunassa ei ole. Tai hanki avuksi lasten potkukelkka jos jossain oma tekosella jäällä opetat lastasi luistele?
6-vuotiaana yleensä luistelemaan opitaan. Jotkut äidit vaan olettavat, että kaikki maailman asiat pitäisi osata jo silloin, kun juuri vaipoista on päästy eroon (jos edes on päästy).
Tekisi mieli sanoa jäällä joillekin vanhemmille, ettei se auta siellä lapsen takana seistä ja kannatella kainaloista. Eihän se edistä asiaa mitenkään! Ennemminkin häiritsee oikean luisteluasennon löytämistä eikä tasapainokaan toimi takakenossa.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva 3v 6 kk ja sitä nuoremmat vielä osaavat luistella. Luistelu on vaativa laji.
Kyllä voi osata, mutta se on hyvin harvinaista.
Sama trolli taas?
Toivottavasti ap:lla ei ole lapsia.
Aika harva 3v 6 kk ja sitä nuoremmat vielä osaavat luistella. Luistelu on vaativa laji.