Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että yhteiskunta maksaa 24 vuotiaan asumisen ja elämän kun ei vain viitsi opiskella eikä tehdä töitä

Vierailija
12.03.2023 |

Ja näitä on paljon.
Minusta tämä on yhteiskunnan syöpä.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on oikein koska laki niin määrää. Muuttakaa lakia jos tuntuu pahalta.

Vierailija
22/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa niistä hakee töitä. Ei voi kaikkia haukkua.

En hauku.

Esim aloituksen esimerkistä olen todella surullinen. Olisi aivan fiksu tyttö tai nainen mutta nyt jäämässä yhteiskunnan ulkopuolelle.

Lopetti opiskelut kesken. Ei halua töihin koska yhteiskunnalta saa sen verran että elää. Luultavasti tekee pimeänä jotain ja aineita veikkaan.

Tutun perheen tyttö.

Vanhemmat on kasvattaneet kieroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaminen on oikein, mutta se ei ole, että tuossa tilanteessa oleva ei saa tarvitsemaansa apua. Käytännössä kukaan ei huvikseen itseään tuohon tilanteeseen aja. 

Vierailija
24/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on tukien väärinkäyttäjät. Niitäkin on paljon.

Vierailija
25/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaminen on oikein, mutta se ei ole, että tuossa tilanteessa oleva ei saa tarvitsemaansa apua. Käytännössä kukaan ei huvikseen itseään tuohon tilanteeseen aja. 

Mitä apua ?

Vierailija
26/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnet näitä nuoria? Tunnetko todella, vai keksitkö vaan omasta päästäsi toisten opiskelut ja asumiset ja että yhteiskunta maksaa?

Minulle on huudeltu vuosia, että tuolla se sossunpummi menee, mahtoi leuat loksahtaa, kun ostin omalla rahallani oman asunnon. Olen tehnyt töitä ja opiskellut ja pyörittänyt firmaa jne.

Nyt sain äskettäin unelmatyöni, tosin vain kesäksi, mutta kuitenkin. En vaan raportoi näitä ihmisille, varsinkaan tuntemattomille naapurin juoruämmille.

Kummallinen tyyli täällä ettei edes yritetä tutustua, eikä edes tervehditä, mutta udellaan aivan yksityisasioita päin näköä.

Miksi?

Vierailija
27/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Joitakuita nuoria pitää patistaa,ä ja aikuisuuden kynnyksellä vastuuttaa itsestään.

Eläkeiän lähestyessä työntekijöitä voisi kohdella kevyemmin. Työuria pidennetään väärästä päästä. Jos nuori ei opi elättämään itseään, sillä on vakavammat seuraukset koko elämälle toisin kuin vanhalla.

Vierailija
28/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä AP meinasit tehä sitte jos ei maksais ja meillä ois kodittomista koostuva ongelma niinkuin jenkeissä?

Vierailija
29/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua ?

En tunne tapausta, joten en voi varmuudella sanoa, mutta valtaosa syrjäytyneistä tarvitsisi apua mt-puolelle. Osa nuorista myös ihan käytännön apua, kun vanhempia ei ole kiinnostanut opettaa edes perusasioita. 

Vierailija
30/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasrmmistolainen politiikka... Sdp, vasliitto, vihreät ja kommarit. Niitähän on hallitus täynnä puoltamassa tälläistä yhteiskunnan elättämistä.

Vierailija
31/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pari vuotta vanhempi ja tuossa tilanteessa. Haluaisin töihin mutta se on haastavaa, koska mulla on esimerkiksi sosiaalista jännitystä. Haasteisiini oon hakenut jatkuvasti apua ja itse yritän myös omahoitoa. Asiat ei aina vain mene niin kuin haluaisi. Itse esim. nuorena sairastuin fyysisesti. Silti olen opiskellut korkeakoulututkinnonkin. Toivon, että pääsen pian töihin ja elämän raiteilleen. Ei tää tukien varassa eläminen ole mitään kadehdittavaa.

Vierailija
32/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itsekkin tuollaisen nuoren miehen lähipiiristä. Oikeastaan perheen jossa lähes kaikki elää jollain tavoin tuilla.

Kyseinen nuori mies lopetti opinnot, aloitti uudet. Valmistui. Oli vuoden pari lyhyissä töissä. Nyt elää myöskin tekemättä mitään. Yhteiskunta maksaa. Minusta olisi aivan työhön kykenevä.

Vierailija
33/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on vastenmielistä. Se on huonoyhteiskunnalle, kansakunnan moraalille ja ihmiselle itselleen.

Vierailija
34/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pari vuotta vanhempi ja tuossa tilanteessa. Haluaisin töihin mutta se on haastavaa, koska mulla on esimerkiksi sosiaalista jännitystä. Haasteisiini oon hakenut jatkuvasti apua ja itse yritän myös omahoitoa. Asiat ei aina vain mene niin kuin haluaisi. Itse esim. nuorena sairastuin fyysisesti. Silti olen opiskellut korkeakoulututkinnonkin. Toivon, että pääsen pian töihin ja elämän raiteilleen. Ei tää tukien varassa eläminen ole mitään kadehdittavaa.

Kyllä sä jonkin homman löytäisit, missä ei haittaa, jos on epäsosiaalinen.

Vierailija
35/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla ei kadehdita toisten huono-osaisuutta niin paljoa kuin Suomessa. Kellä menee kurjimmin, annetaan sille suurin mitali ja arvostus.

Vierailija
36/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itsekkin tuollaisen nuoren miehen lähipiiristä. Oikeastaan perheen jossa lähes kaikki elää jollain tavoin tuilla.

Kyseinen nuori mies lopetti opinnot, aloitti uudet. Valmistui. Oli vuoden pari lyhyissä töissä. Nyt elää myöskin tekemättä mitään. Yhteiskunta maksaa. Minusta olisi aivan työhön kykenevä.

Itse elän tuilla, koska töistä, joihin voisin päästä ei saa rahaa käteen juurikaan enempää. Ja tässä ongelma ei ole siinä, että tuet olisivat liian suuret, vaan siinä, että palkanmaksuhalu on monilla aloilla liian pientä. Tätä vaan ei millään tajuta vaan aina huudetaan pää punaisena tuista. 

Vierailija
37/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua ?

En tunne tapausta, joten en voi varmuudella sanoa, mutta valtaosa syrjäytyneistä tarvitsisi apua mt-puolelle. Osa nuorista myös ihan käytännön apua, kun vanhempia ei ole kiinnostanut opettaa edes perusasioita. 

No tuo on totta että tämäkään nuori ei kotoa varmaan tukea saanut riittävästi. Mutta ei sekään selitä.

Ennen kun tukia ei ollut niin nuortenkin oli vain pakko alkaa elättää itseään. Minusta se oli monelle parempi. Nyt tämä ulkopuolelle jääminen tekee näistä nuorista vankeja.

Vierailija
38/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elän tuilla, koska töistä, joihin voisin päästä ei saa rahaa käteen juurikaan enempää. Ja tässä ongelma ei ole siinä, että tuet olisivat liian suuret, vaan siinä, että palkanmaksuhalu on monilla aloilla liian pientä. Tätä vaan ei millään tajuta vaan aina huudetaan pää punaisena tuista. 

Mutta jos tuet eivät olisi niin hyvät niin sinäkin menisit töihin.

Vierailija
39/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua ?

No tuo on totta että tämäkään nuori ei kotoa varmaan tukea saanut riittävästi. Mutta ei sekään selitä.

Ennen kun tukia ei ollut niin nuortenkin oli vain pakko alkaa elättää itseään. Minusta se oli monelle parempi. Nyt tämä ulkopuolelle jääminen tekee näistä nuorista vankeja.

Voi kuule. Kyllä sitä ennenkin oli työttömiä. Ja itse en näe millään muotoa parempana sitä, että 10-vuotias menee piikomaan johonkin sadistiseen paikkaan, jossa työpäivät ovat 12h 7 päivänä viikossa tms. 

Vierailija
40/145 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tuet eivät olisi niin hyvät niin sinäkin menisit töihin.

Mutta kun ne tuet ei edelleenkään ole hyvät. Ongelma on vieläkin siinä, että palkat ovat huonot. Nimittäin, jos palkat olisivat paremmat, minäkin menisin töihin. Hämmentävän vaikea tajuta yksinkertaista asiaa. Työstä pitää maksaa kunnon korvaus. Piste. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi