Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?

Vierailija
12.03.2023 |

Harva on nykyisin.

Kommentit (915)

Vierailija
681/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberalismiin ei kuulu herramiesmäisyys tai leidimäisyys. Liberalismissa kaikki naiset ja miehet ajattelevat vain omaa etua. Herrasmiesmäisyys ja leidimäisyys vaativat vanhan ajan konservatiivisen yhteiskunnan, jossa naiset synnyttivät paljon lapsia ja hoitivat kodin. Sellaisessa yhteiskunnassa oli yhteisöllisyyttä, mikä on edellytys kaikkia ihmisiä koskevalle herrasmiesmäisyydelle.

Vierailija
682/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on herrasmies? Eikö se riitä,että on ihan tavallinen vaan. Pitäisikö naiselle ostella lahjoja ja kehua kaikkea.Naisen ylistäminen on naisen alistamista sanoo sananlasku.

Herrasmies käyttäytyy sivistyneesti. Hoitaa itsensä siistiksi, ei kiroile tai korota ääntään. Avaa ovet naisille ja vanhuksille, auttaa naiselle takin päälle, tarjoutuu kantamaan painavat kantamukset, avaa auton oven. Kohtelee toisia ihmisiä sivistyneesti ja huomaavaisesti, ystävällisesti ilman taka-ajatuksia. Oppia voi katsoa vaikkapa edesmenneeltä professori Klingeltä. 

Mitä vastaavia yhteiskunnallisia velvollisuuksia naisilla on?

Anna kun arvaan: ei mitään.

Rusinat pullasta.

Yhteiskunnallisia velvollisuuksia? No, noudattaa lakeja, hankkia hyvä koulutus, luoda hyvää uraa, maksaa veroja, perustaa perhe ja hoitaa lapsiaan ja perhettään, vaurastua ja elää hyvää elämää, äänestää ja osallistua yhteiskunnalliseen toimintaan niin halutessaan. 

Yksikään noista ei liittynyt hyvään käytökseen, jota tässä ruoditaan.

Naisille ei enää ole olemassa samanlaisia vaatimuksia "herrasmiesmäisen" käytöksen suhteen kuin miehillä, koska rusinat pullasta.

No eikös tuo ollut vastaus kysymykseen yhteiskunnallisista velvollisuuksista, käytöstavat on tosiaan eri asia. Hyvää käytöstä toki vaaditaan kaikilta, mutta herrasmiesmäisyys on sitten ihan oma valinta.

Hyvää käytöstä vaaditaan kaikilta, mutta miehiä varten on keksitty sana herrasmies. Naisille ei vastaavaa sanaa ole, koska oletusarvo on ollut, että naiset aina ja kaikissa tilanteissa käyttäytyvät kohteliaasti.

On ollut, vaan eipä ole enää.

No mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.

Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.

Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.

Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.

Feministinä haluaisin tiedustella, miten se tekee minusta epäkypsän tai itsekkään jos vastustan naisten silpomista, lapsiavioliittoja tai tyttöjen kouluttamattomuutta köyhissä kolmansissa maissa?

Vierailija
684/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelen asiakaspalvelutyössä, ja täytyy todeta että ne kaikista pahimmat tapaukset ja huonokäytöksisimmät on olleet naisia.

Huonokäytöksisiä törppöjä löytyy molemmista sukupuolista.

Vierailija
685/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä olossa on minusta mukavaa, kun ei tarvitse pelätä humalassaoloa ja roisia puhetta naisille. Ei vaikuta työssäoloon, kun ei ole töissä. Voi vaikka hieman kosketella, kun menee vanhuuden piikkiin.

Vierailija
686/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.

Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.

Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.

Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.

Feministinä haluaisin tiedustella, miten se tekee minusta epäkypsän tai itsekkään jos vastustan naisten silpomista, lapsiavioliittoja tai tyttöjen kouluttamattomuutta köyhissä kolmansissa maissa?

Mutta ethän sinä asu ko. maissa. Miksi sitten meuhaat niitten asioista?

Vierailija
687/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tapahtunut

Vierailija
688/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.

Olen eri, mutta en poseeraa missään (kamerakammo), olen neitsyt ja en meikkaa yhtään. Tekeekö tämä minusta jotenkin arvokkaamman kuin muista naisista?

Tekee

Okei, muokataan tuota kysymystä sen verran että tekeekö nuo ominaisuuteni minusta arvokkaamman normaaleille miehille? Trofeevaimon hakijoiden mielipiteen tiedän jo, niille en ole ihminen vaan esine.

Tekee

No sitten päästäänkin sen kysymyksen pariin, että miksi seksuaalinen kokeneisuuteni/käytökseni kuuluu miehelle? Onko se miehen omaisuutta ja miksi pidät normaalina sitä että katsot minun seksielämäni kuuluvan kenellekään muulle kuin minulle itselleni?

Mitä tulee meikinkäyttöön, niin millä tavoin se arvokkuuteni näkyy kun olen muiden naisten rinnalla se harmaavarpunen?

Vierailija
689/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sinä asu ko. maissa. Miksi sitten meuhaat niitten asioista?

Palataan tähän kysymykseen sen jälkeen, kun minä olen saanut vastauksen omaan kysymykseeni.

Vierailija
690/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismihän koskee vain oman maan kantisnaisiin. Muualta tulleet naiset ovat uhka.

Vierailija
691/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tasa arvoa. Just puhuttiin ruotsalaisesta miehestä, että hän on niin tasa arvoinen ettei avaa naiselle ovea tai osta kukkia. Ja toinen asia, kelle mun pitää olla herrasmies, kun meillä on töissä pelkkiä miehiä.

Vierailija
692/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismihän koskee vain oman maan kantisnaisiin. Muualta tulleet naiset ovat uhka.

Eivät ole. Tarkoituksesi on toki demonisoida feminismiä, mutta vastaa nyt ensin kysymykseen niin päästään eteenpäin tässä asiassa.

Vierailija
693/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tasa arvoa. Just puhuttiin ruotsalaisesta miehestä, että hän on niin tasa arvoinen ettei avaa naiselle ovea tai osta kukkia. Ja toinen asia, kelle mun pitää olla herrasmies, kun meillä on töissä pelkkiä miehiä.

Jospa olisit kaikille? Herrasmiehenä olo EI tarkoita naisille lirkuttelua pillun toivossa.

Vierailija
694/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Tarkoituksesi on toki demonisoida feminismiä, mutta vastaa nyt ensin kysymykseen niin päästään eteenpäin tässä asiassa.

Feministit ja velat ovat sama asia. Se on epäkypsää käyttäytymistä ja vaarantaa yhteiskunnan tulevaisuuden.

Vierailija
695/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo. Herrasmies tarkoittaa naisen nostamista jalustalle. Se on mennyttä aikaa.

Vierailija
696/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle?

Vierailija
697/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että koetaanko herrasmiesmäisyys nykyään toisen yläpuolelle asettumisena? Sillä kun esimerkiksi annan naiselle tilaa mennä ensiksi bussiin, kaikki eivät hyväksy herrasmiehen elettäni vaan ilmaisevat voimakkaasti että voit kyllä itse mennä ensin sinne bussiin, kiitos vain.

Vierailija
698/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että koetaanko herrasmiesmäisyys nykyään toisen yläpuolelle asettumisena? Sillä kun esimerkiksi annan naiselle tilaa mennä ensiksi bussiin, kaikki eivät hyväksy herrasmiehen elettäni vaan ilmaisevat voimakkaasti että voit kyllä itse mennä ensin sinne bussiin, kiitos vain.

Tuotakin, mutta itse miehenä koen asettuvani toisen alapuolelle. En suostu siihen tasavertaisten kesken.

Vierailija
699/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tasa-arvo. Naiset ei ole 2020-luvulla enää etuoikeutettuja erityiskohteluun.

Feministinä uskon, että naiset ei tarvitse miehiä. M27

Vierailija
700/915 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että tapoja ei ole opetettu, on unohdettu tavat tai sitten ei jostain syystä haluta olla herrasmiehiä. Voi olla myös, että maailmakin on muuttunut ja sillä on jonkinlaista vaikutusta asiaan.

Jotkut kuitenkin vielä osaa olla herrasmiehiä ja muistaa tavat.

Kokemukset myöskin vaikuttavat haluun olla "herrasmies".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan