Myös naiset toljottavat ja ahdistelevat miehiä kuntosalilla
"Tuijottelua salilla tapahtuu melkein joka kerta, kertoo 35-vuotias helsinkiläismies. Hän kertoo olevansa kokenut treenaaja, joka sattuu olemaan myös pitkä ja komea. Välillä tuijottelu on hänen mukaansa ollut sen verran intensiivistä, että hänelle on tullut kiusaantunut olo.
Häiritsevimpiä ovat hänen mukaansa olleet tilanteet, joissa lähes tyhjällä salilla naispuolinen treenaaja on asettunut metrin päähän hänen eteensä tekemään pakaratreeniään.
Myös naisten olisi hyvä pitää mielessä, että huomio voi olla epätoivottua ja aiheuttaa ahdistusta, mies kertoo."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009440865.html
Oletko juntti töllöttävä ja persettä esittelevä nainen?
Kommentit (113)
Minä käyn naisten salilla. Ei tulisi mieleenkään mennä pyllistelemään jonkun miehen eteen, kun en edes halua mennä samalle salille miesten kanssa.
Kuntosaleilla käy ihan kaikenlaista hiihtäjää. Siellä on näitä instapepputreenaajia ja geelitukkamiehiä esittelemässä itseään ja sitten on ihan tavan tallaajia perus t-paidoissa treenaamassa, miehiä ja naisia, teinistä vanhukseen. Yleistyksiä on paha tehdä kun kävijäkunta on kovin laaja.
Sukupuolista riippumatta kaikenlainen häirintä on tietysti tuomittavaa. Itse en ole onneksi koskaan kokenut salilla häirintää, vaikka olen vuosia käynyt sekasalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan nainen esittele pakaratreenejään, mies vain kuvittelee. Pakkohan ne pakarat on treenata.
Kyllä kuule esittelee :D Usealle se treeni on aivan toissijainen asia, tärkeämpää on juurikin esitellä sitä hanuria.
Ei se treeni ihan toissijainen asia voi olla, kun ilman treeniä ei saa hanuria, jota kehtaisi esitellä. Kyllähän sen ihan suoraan näkee naisista salilla, että mitä parempi vartalo, sitä tiukemmat vaatteet.
En vaan voi ymmärtää näitä ihmisiä sukupuoleen katsomatta: "Olen pitkä ja komea" "Olen vaalea ja kaunis nainen" Olenko jäänyt elämästä jostain paitsi, kun minulla ei ole tapana kehua ulkonäköäni avoimesti? Olen pitkä mies, mutta komea varmasti 1/100 000 naisen mielestä, ja tuokin voi olla liioittelua.
Miten hän sen naistenhuoneen tarinan kävi, missä joku nainen tuijotti jotain miestä ja pani joka ryhmään kyselyn kyseisen miehen pojasta ja työpaikasta yms että saisi tietää, seurusteleeko isä.
Minusta olisi tosi ahdistavaa, jos joku äijä käyttäisi minua ja panisi 100 000 hengen ryhmiin lapsestani tunnistettavia asioita ja haluaisi tietää minusta henkilökohtaisia asioita. Juoksisin karkuun tuollaista stalkkaajaa
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi ymmärtää näitä ihmisiä sukupuoleen katsomatta: "Olen pitkä ja komea" "Olen vaalea ja kaunis nainen" Olenko jäänyt elämästä jostain paitsi, kun minulla ei ole tapana kehua ulkonäköäni avoimesti? Olen pitkä mies, mutta komea varmasti 1/100 000 naisen mielestä, ja tuokin voi olla liioittelua.
Hänhän ei varsinaisesti kehunut, vaan mainitsi (todennäköisesti) faktan, joka tuossa hänen kertomuksessaan on aika olennainen. Ja vielä anonyymisti. Jokainen hyvännäköinen ihminen tietää olevansa sellainen, olen itsekin ja voin sen ihan hyvin näin anonyymisti todeta.
Mietitäänpä tilannetta, että miehet lakkaisivat millään tavalla kiinnittämästä huomiota naisiin. Ei katseita, ei flirttiä, ei mitään reaktiota vaikka kuin pyörität per settä tis sit ja kamelinvarvas töröllään (näinhän naiset nyt salilla tekee).
Akat olis aika äkkiä kirkumassa, että mikä on vialla. Myöntäkääpä nyt vaan, että kaikki huomio on haluttua huomiota. Siitä saa sitten ylemmyydentuntoa ja markkina-arvoa, jos on varaa nyrpistellä nenäänsä tiettyjen tyyppien huomiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan nainen esittele pakaratreenejään, mies vain kuvittelee. Pakkohan ne pakarat on treenata.
Miksi salilla jossa käyn naiset rullaavat paidan takaa pakaroiden päältä keskelle selkää? Jos sattuu pitkä paita olemaan. Ja useimmilla on tiukat housut joka on tehty siten ne uppoaa persvakoon. Auttaako jotenkin treeniä?
Kyllä se pitkä paita saattaa kyykätessä vähän häiritä. Ottaa kiinni pakaroihin.
Miten minä sitten saan tehtyä kyykyt, lantionnostot yms ihan normaalisti pitkällä paidalla?
Ne lyhyet paidat ja persvakoon menevät housut ovat kyllä koomisen näköisiä enkä ymmärrä miksi kukaan haluaa esitellä muille ihmisille omien pakaroisensa muodon. Niissä housuissa ei jää mitään epäselväksi, ihan sama olisi olla alasti.En minäkään ymmärrä niitä persvakohousuja, mutta paidan helman nostamisen kyllä. Treenaan itse kotona ilman että kukaan on näkemässä, ja nostan helman takaa ylös aina tietyissä liikkeissä (kyykyt, mave) koska siten ne on mukavampi tehdä.
Meinasin juuri kirjoittaa samaa - treenaan vain kotona, koska salit ahdistavat. Siellä paitsi tuijotellaan puolin ja toisin, nykyään myös kuvataan jotain helevetin Tiktokkeja ja joudut vielä vahingossa jonkun teinin meemeihin koko maailman pilkattavaksi. Säälittävää takalistoani ei siis näe kukaan muu kuin minä itse peilistä, ja silti joka kerta nostan paidan vyötärölle (ellei ole jo valmiiksi napapaita päällä). Liike on vapaampi ja myös näen siitä peilistä paremmin että asentoni on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Mietitäänpä tilannetta, että miehet lakkaisivat millään tavalla kiinnittämästä huomiota naisiin. Ei katseita, ei flirttiä, ei mitään reaktiota vaikka kuin pyörität per settä tis sit ja kamelinvarvas töröllään (näinhän naiset nyt salilla tekee).
Akat olis aika äkkiä kirkumassa, että mikä on vialla. Myöntäkääpä nyt vaan, että kaikki huomio on haluttua huomiota. Siitä saa sitten ylemmyydentuntoa ja markkina-arvoa, jos on varaa nyrpistellä nenäänsä tiettyjen tyyppien huomiolle.
Me tavisnaiset eletään koko elämämme ilman huomiota - ja hyvä niin. Hartain toiveeni on että minut jätetään rauhaan, ja sen onneksi saan koska en ole huippu kaunis.
Joo, se on varmasti miehistä pelottavaa kun jääkaapin kokoiset naiset tuijottavat heitä aina ja kaikkialla.
Jaxuhali.
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin osaavat olla juntteja, ei mikään yllätys. Me tarvitaan enemmän vain miehille/naisille suunnattuja salivuoroja.
Toisaalta suomalaisilla on ylipäätään tapana tuijottaa, eli sitten naiset tuijottaisivat naisia ja miehet miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä faktat saa todeta? Olen itse tavis, mutta jos olisin kaunis, todellakin tietäisin sen myös itse. Ei siinä ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän ei varsinaisesti kehunut, vaan mainitsi (todennäköisesti) faktan, joka tuossa hänen kertomuksessaan on aika olennainen. Ja vielä anonyymisti. Jokainen hyvännäköinen ihminen tietää olevansa sellainen, olen itsekin ja voin sen ihan hyvin näin anonyymisti todeta.
No minkä näköinen se hyvännäköinen mies on, joka tietää olevansa hyvännäköinen? Voiko kalju olla hyvännäköinen? No ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin mies on homo tai yrittää olla sarkastinen.
Vastenmielinen ahdistelija ilmoittautui.
Mystinen tuo joidenkin väittämä, että jos nainen kuin nainen ei kelpaa, niin miehen on pakko olla homo... Johtunee torjutuksi tulemisesta tjsp.
Aivan kuin hän ei voisi olla esim. varattu, tai yksinkertaisesti haluaisi keskittyä treenaamiseen eikä seuran etsimiseen... Tai sitten kyseinen nainen ei vaan sytytä millään tasolla.
Tässähän ei ole kelpaamisesta kysymys vaan siitä että neitiä ahdistaa kun/jos naiset katselevat.
Vierailija kirjoitti:
No just joo. Tuollaista puhetta tulee kun te miehet kiinnitätte huomion siihen 1/100 naiseen joka "pyörittää per settä tis sit töröllään", tai ette edes näe niitä salilla vaan netissä ja siitä päättelette, millaisia kaikki naiset ovat. Mites me kaikki muut pieruverkkareissa salilla pyörivät perusnaiset, no mehän ei miehille olla olemassa, minua se ei haittaa, mutta tässä näkee miten miesten maailmankuva vääristyy.
Kaikki huomio ei todellakaan ole haluttua huomiota. Vai onko? Heteromiehethän rakastaa kun iso homomies flirttailee ja lähestyy?
Vierailija kirjoitti:
Miehet lakkaavat kiinnittämästä huomiota naisiin kun naiset tulevanhoiksi. Se on oikeasti vapauttavaa kun saa käydä kaupungilla ihan rauhassa.
Jos on ollut tosi hyvännäköinen mies, olen kyllä salaa vilkuillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä näköinen se hyvännäköinen mies on, joka tietää olevansa hyvännäköinen? Voiko kalju olla hyvännäköinen? No ei voi.
Kalju mies voi olla hyvännäköinen vaikka useimmiten ei ole. Harva hiuksellinenkaan mies on hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuossa todettiin, hyvännäköinen kyllä tietää olevansa hyvännäköinen. Sitä ei tarvitse kysyä.
Ps. Kyllä voi.
Jos sitä miestä ei syystä tai toisesta kiinnosta tutustua tähän naiseen? Suurin osa kai menee salille treenaamaan eikä seuraa etsimään. Kyllä minuakin ärsyttäisi tuollainen tyrkyttäminen.