Laitatko peruna muussiin voita?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tänään nakkikastiketta, johon tuli paketti pekonia ja 2 dl kuohukermaa. Nakkeja ainakin kilo. Kastiketta tuli 3 litraa, joten seuraavat kaksi päivääkin sitä syödään 😊
Lisätiedoksi, että painoindeksini on 21,5 ja olen 44v 4:n lapsen äiti ja syön isoja annoksia 😊 Käyn usein lenkillä ja monena päivänä en ehdi istua juuri lainkaan. Kolesteroolini ja verenpaineeni ovat ihanteelliset. Toki en makeaa mässytä kuin rajallisesti.
Ja kyllä, perunamuussin teen punaiseen maitoon, lisäksi iso voinokare ja vähän pansuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ei voi enää ihmetellä miksi Suomessa on maailman suurin sydän- ja verisuonitautikuolleisuus!
Muualla länsimaissa ollaan sentään rasvatietoisia.
Olet oikeassa, muualla ollaan rasvatietoisia ja syödään oikeaa rasvaa, toisin kuin Suomessa.
Opetelkaa kirjoittamaan. Erityisesti keskustelunaloitusten soisi olevan ilman kirjoitusvirheitä. Tänään on taas olleet kaikki oikeinkirjoitussäännöt hukassa. "Tumma paahtoinen kahvi" ja sitä rataa.
AP:lle muistutukseksi: se ei ole peruna muussi vaan perunamuusi.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ei voi enää ihmetellä miksi Suomessa on maailman suurin sydän- ja verisuonitautikuolleisuus!
Muualla länsimaissa ollaan sentään rasvatietoisia.
Olen saanut itse kantapään kautta oppia, että rasva ei ole se mikä lihottaa, vaan hiilarit.
Laitan rypsiöljyä, maitoa ja pan-suolaa.
(Harvoin syömme)
Teen sen joko veteen tai rasvattomaan maitoon. Sekaan laitan hienonnettuja yrttejä, kuten timjamia, rosmariinia etc. Voita en laita koskaan; en tykkää rasvanmakuisesta muista. Tippa öljyä riittää.
Jauhoista perunaa, muusin nesteeksi puolet perunoiden keitinvettä ja puolet maitoa. Mausteeksi suola, valkopippuri ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tänään nakkikastiketta, johon tuli paketti pekonia ja 2 dl kuohukermaa. Nakkeja ainakin kilo. Kastiketta tuli 3 litraa, joten seuraavat kaksi päivääkin sitä syödään 😊
Lisätiedoksi, että painoindeksini on 21,5 ja olen 44v 4:n lapsen äiti ja syön isoja annoksia 😊 Käyn usein lenkillä ja monena päivänä en ehdi istua juuri lainkaan. Kolesteroolini ja verenpaineeni ovat ihanteelliset. Toki en makeaa mässytä kuin rajallisesti.
Ja kyllä, perunamuussin teen punaiseen maitoon, lisäksi iso voinokare ja vähän pansuolaa.
Ihan sama. Kysymys oli voin laittamisesta muussiin, mutta jätit vastaamatta. Kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa ensi kerralla niin, että vaihdat tuon pansuolan tavalliseen suolaan. Yllätyt, että sitähän meneekin huomattavasti vähemmän ja tulee kuitenkin enemmän makua. Yhdenlainen markkinamiesten huijaus tuo pansuolakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla länsimaissa ollaan sentään rasvatietoisia.Sinä kuulut siis siihen idioottilahkoon, joka uskoo vielä Pekka Puskan valheita.
On niitä aika monta muutakin "valepukkia" jotka ovat samaa mieltä. Valetutkimuksiakin ovat mokomat ilmeisesti tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin ajan puutteen takia / ajanpuutteen takia
Minä olen joskus ajanut puutteen takia toiseen kaupunkiin panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Kysymys oli voin laittamisesta muussiin, mutta jätit vastaamatta. Kahdesti.
nyt kandee ottaa silmä käteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla länsimaissa ollaan sentään rasvatietoisia.Sinä kuulut siis siihen idioottilahkoon, joka uskoo vielä Pekka Puskan valheita.
On niitä aika monta muutakin "valepukkia" jotka ovat samaa mieltä. Valetutkimuksiakin ovat mokomat ilmeisesti tehneet.
Pohjois-Karjala -projekti oli suurin kusetus tässä lajissa. Siellä kuoltiin sydänkohtauksiin muuta maata enemmän projektin aikana, mutta siitä oltiin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitatko, lanttu, laatikkoon siirappia?
Riippuu laatikon materiaalista. Esim. pahvilaatikko vettyy siirapista ja menee laatikko menee pilalle.
Riippuu ihan minkälaista muussia teen. Aika usein laitan kyllä.
Lidlin pussimuussissa on jo maitopulveria, siihen laitan aika usein lorauksen oliiviöljyä.
Jos teen vieraille niin sitten klassisempia reseptejä, kermaa ja voita. Maitoa ei tule laitettua koska en juo sitä niin ei tule ostettua.
Paistetun ahvenen kanssa laitan joskus valkohomejuustoa muussiin.
Eiköhän nuo Ranskassa lotraa huomattavasti enemmän voin kanssa kuin meillä ja siihen lisäksi oliivilöjy. Briteissä taas keittävät kaiken rasvakattilassa.