Jos sinusta tehtäisiin lehtijuttu, mistä se kertoisi?
Tuli mieleen tuosta miehestä, jolla on joku öky-luottokortti ja siitä, että hänellä se kortti on tehtiin lehtijuttu. Minusta ihmisen pitää olla aika tylsä tyyppi ja elämänsä sisällöllisesti köyhää, jos muuta aihetta lehtijuttuun ei ole kuin pala muovia, jolla saa velaksi materiaa.
Jos sinusta tehtäisiin lehtijuttu, mitä siinä kerrottaisiin?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
" 63-vuotias Liisa työskentelee laitoshuoltajana, siis siivoajana eräässä suuressa Helsinkiläis-sairaalassa.
Työ on fyysisesti erittäin raskasta ja vaatii muutenkin tarkkuutta.
Häntä surettaa se, että sairaanhoitajat suhtautuvat laitoshuoltajiin aliarvostaen.
-Kaikki eivät välttämättä edes tervehdi, Liisa hymähtää.
Muutenkin hän ihmettelee miten sairaanhoitajilla näyttää olevan aikaa istuskella taukohuoneessa älykännyköittensä parissa.
-Minulla ei ole ikinä työvuoroni ajalla istuskella muuta kuin häthätää syödä eväät.
Ja ihan kuin muutenkaan työtä ei olisi tarpeeksi, hän ihmettelee miten sairaanhoitajat sotkevat niin paljon: keittiön lavuaarit ovat täynnä likaisia astioita samoin roskikset, JOKAINEN SIIVOAA OMAT ROSKANSA!
Potilaat on eri asia.
Vaikka Liisa on kouluttautunut moniin eri ammatteihin, Helsingissä ei ole muuta työtä tarjolla.
" Jos jaksan fyysisesti eläkeikään, olen kiitollinen. Harmittaa vain ne nuoruusvuodet, jolloin opiskelin paljon taidealaa, se olisi kuitenkin ollut se omin alani. Sillä vain ei elä.
Teen tätä siivoustyötä kyllä koska on pakko, mutta ilkeimmälle tuntuu se, että tätä ei arvosteta ja se kyllä osoitetaan kaikin tavoin."
Potilaana arvostin taitavia siivoojia, jotka huolehtivat eristyshuoneesta, jossa minua hoidettiin kantasolusiirtoni aikana. Loistavaa työtä ja todella mukavia ihmisiä. Kiitos! :)
Selviytyjät.
Lue P.....n tarina, miltä tuntuu elää lähes koko aikuisikä naisena yksin vailla fyysistä apua ja henkistä rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisi sitä että eläkeläismummot liukastelee liukkaiulla kaduilla.
Jonkin lehtijutun mukaan työikäiset liukastelevat eniten kiirehtiessään töihin.
Etätyöllä on varmasti puolensa, niin on vähemmän liukastelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tehty useitakin lehtijuttuja mutta en paljasta aihetta ettei minua tunnistettaisi.
Tunnistin sinut heti miljoonien ihmisten joukosta!
Voi olla, että se kertoisi minusta. Voi tietysti olla niinkin, että se kertoisikin lehtimiehen näkemyksiä minusta. Minulla on useita omakohtaisia havaintoja siitä, että lehtijutut eivät yleensä kerro asioista niin kuin ne todellisuudessa ovat asianosasisten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Mies löytyi muumioituneena kotoaan.
Valitettavaa mutta totta, kukaan ei kaipaa sen vertaa.
Tää kolahti, samaistun!
"Keski-ikäinen yksinäinen nainen löytyi pystyyn kuolleena kotoaan".
Kukaan ei ilmoittautunut omaiseksi.
Nettipokerin pelaamisesta, pilvenpolttelusta ja elämäntapatyöttömyydestä (lue elämäntapalomailusta).
Juttu käsittelisi työnarkomaniaa.
Sarjassamme "menneisyyden vangit"
Xxxx kertoo kuinka jäi kiinni nuoruuden rakkauteensa, kuinka sydän särkyi ja miten se on vaikuttanut hänen koko elämäänsä.
Lööppi: Mies ajoi polkupyörällä - nielaisi varpusen!
Siitä, että elämä on viime kädessä vain laiffii.
Juttu kertoisi siitä, miten työläältä joskus tuntuu vaihtaa asentoa sohvalla.
Täällähän on todella mielenkiintoisia tarinoita ja ihmiskohtaloita.
Mun mielestä jopa se, jos joku onnistuu muumioitumaan pystyyn siiderin voimalla yksiöönsä on mielenkiintoisempaa kuin joku luxus Visa-kortti. Sehän olisi vähän kuin semmoinen maallikon Tukdam.
Urastani yrittäjänä. On jo pyydettykin, mutta en ole suostunut. En tarvitse mainosta yritykselleni ja haluan pitää elämäni mahdollisimman yksityisenä. Miksi siis suostuisin?
Vierailija kirjoitti:
Urastani yrittäjänä. On jo pyydettykin, mutta en ole suostunut. En tarvitse mainosta yritykselleni ja haluan pitää elämäni mahdollisimman yksityisenä. Miksi siis suostuisin?
Se onkin jännä, miten jotkut nimenomaan haluamalla haluaa julkisuuteen, tekevät ihan mitä tahansa sinne päästäkseen. Kun taas toiset eivät lainkaan halua esille koskaan, vaikka heillä jotain antoisaa sanottavaa voisikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" 63-vuotias Liisa työskentelee laitoshuoltajana, siis siivoajana eräässä suuressa Helsinkiläis-sairaalassa.
Häntä surettaa se, että sairaanhoitajat suhtautuvat laitoshuoltajiin aliarvostaen.
Muutenkin hän ihmettelee miten sairaanhoitajilla näyttää olevan aikaa istuskella taukohuoneessa älykännyköittensä parissa.
-Minulla ei ole ikinä työvuoroni ajalla istuskella muuta kuin häthätää syödä eväät.
Ja ihan kuin muutenkaan työtä ei olisi tarpeeksi, hän ihmettelee miten sairaanhoitajat sotkevat niin paljon: keittiön lavuaarit ovat täynnä likaisia astioita samoin roskikset, JOKAINEN SIIVOAA OMAT ROSKANSA!
Potilaat on eri asia.
Vaikka Liisa on kouluttautunut moniin eri ammatteihin, Helsingissä ei ole muuta työtä tarjolla.
" Jos jaksan fyysisesti eläkeikään, olen kiitollinen. Harmittaa vain ne nuoruusvuodet, jolloin opiskelin paljon taidealaa, se olisi kuitenkin ollut se omin alani. Sillä vain ei elä.
Teen tätä siivoustyötä kyllä koska on pakko, mutta ilkeimmälle tuntuu se, että tätä ei arvosteta ja se kyllä osoitetaan kaikin tavoin."
Potilaana arvostin taitavia siivoojia, jotka huolehtivat eristyshuoneesta, jossa minua hoidettiin kantasolusiirtoni aikana. Loistavaa työtä ja todella mukavia ihmisiä. Kiitos! :)
Nyt tuli itkua silmiin... Olen yksi niistä "Liisoista", jotka siivoavat myös eristyshuoneita".
Kiitos Sinulle, nyt jaksan uskoa, että en tee työvuorojani turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaat on eri asia.
Minultakin kiitokset laitoshuoltajille (yleensäkin siivoojille) .
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin, mutta siivoojia tervehdin erityisen kunnioittavasti.
En uskalla kuvitella millaista olisi jos he ryhtyisivät lakkoon. Mutta toivon että he ryhtyisivät ja olen
jopa yllyttänyt heitä lakkoon ja ihan aiheesta.
Viisikymppisestä ammatinvaihtajasta, ja asian haasteista.
"Lähtijät" sarjassa xx kertoo miten joutui lähtemään hyväpalkkaisesta ja pitämästään työstä sairaspersoonaisen, toksisella tyylillä johtavan esihenkilön takia. 5 vinkkiä miten toivut henkisestä pahoinpitelystä.