HEREILLÄ KUKAAN???! ..auttakaa mua, PYYDÄN!:(
Hirvee riita miehen kanssa, painu kaverilleem yöksi... Muuten maillä kaikki hyvin, mutta mihellä alkoholi ongelma:( Toisin sanoen, tänään käytiin syömässä jne. ja piti mennä yhdelle, mutta tappiin asti piti ukon notkuaa baarissa, eli " yksi" venyi viiteen tuntiin!:(
Mua AHDISTAA niin PALJON!:( Työt hoitaa hyvin, ihan moitteettomasti siis, mutta heti kun on vapaa päivä, pitää vetää kunnon känni päälle. Kärsii paniikkihäiriöstä, ajattelin että juominen johtui siitä, " hermolepoa" raskaan työrupeaman jälkeen... Mutta nyt lääkitys, joka toimii hyvin, mutta ukko ryyppäää edelleen JOKA päivä kun se on mahdolllista= ei töitä seuraavana aamuna...
Mitä teen? Eroan? Puhun sukulaisille ja pyydän heitä puuttumaan asiaan...? Paha vaan, että sukunsa on samanlaista " viinaan menevää" sakkia!:( Alkaa jjo usko loppumaan:( MITÄ voisin tehdä, että lopettaisi juomisen...? Vai kannattaako enää edes yrittää, vai jatkaa eri polkuja...?
Kommentit (25)
Heitä moinen häiriöllinen pois. Ansaitset parempaa, niitä on vielä vapaanakin.
Tuo perheterapia kuulostaa ihan hyvältä. Vai miten luulet miehen suhtautuvan asiaan? Oletko ylipäänsä puhunut hänen kanssaan tästä, ja siitä kuinka asia sinua stressaa..? Kannattaa tommosta terapiaa ainakin koittaa, mikäli olet valmis tekemään töitä suhteen eteen rankastikin. Ja siis tietysti, mikäli mies on myös.
Jos asiaan ei mistään tule apua eikä loppua näy, saattaa tietysti olla sulle parempi jatkaa ilman tuollasta miestä...
Koita jaksaa
tienaa enemmän... :( Tarkoitan, meillä ei ole yhteistä tiliä tmv.
Ja terapiaan tuskin suostuu, koska ei näe että hänellä on ongelma... Pois muuttoa olen miettinyt, ja sen ehkä teenkin! Minua ärsyttää yli kaiken se, että mieheni on kaikista tuntemistani miehistä se " juopoin" !:(
En todellakaan siis vastusta juomista, mutta en ymmärrä, miksi JOKA ainoa vapaapäivä pitää olla kännissä kun apina:( Tuohan on tavallaan alkoholi ongelma...? Mihin tahansa hän menee (peli, keikka, leffa jne. ) niin aina pitää ottaa se " pari" joka yleensä venyy tappiin asti:(
ap
että AA-kerho tmv. voisi olla hänelle tutustumisen arvoinen paikka...
Olen myös huutanut hänelle joskus, että " tosi kiva että meidän tulevilla lapsilla on isä, joka ei voi viedä lapsia lupaamaansa huvipuistoon kun makaa krapulassa!" mutta hän EI ymmärrä.
Ja niinhän sitä aina sanotaan, että toipuminen voi alkaa vasta sitten, kun tajuaa että on ongelma... Hän pitää asiaa " normaalina" , ja asiaan ehkä vaikutaa sekin, että hänen tuttavapiirinsä on valikoitunut ihmisistä, jotka ovat " vanhemmitenkin" " villejä' ja vapaita" =ei perheelllisiä. Ja nekin joilla lapsia on, ovat sellaisten naisten kanssa, jotka päästävät nämä viihteelle aina kun niin haluavat:(
Eli nämä naiset ovat " tossun alla" .
Ja PAINOTA, en ole mikään pirttihirmu...!!! Itsekkin viihdyn baareissa, ja en näe siinä mitään pahaa, että esim. keilauksen tmv. ohessa ottaa pari kaljaa, MUTTA kyse on siitä, että mieheni EI pysty lopettamaan...! AINA on oltava ihan turpa täynnä, ja tappiin asti menossa... Kukaan hänen kaverinsa ei esim. huo noin paljoa. He lähtevät vaikka peliin/keikalla, ja ovat ihan selvinpäin/juovat vain pari, jos jokin " meno" seuraavana päivänä. Minun mieheni ei pysty lopettamaan juomista, vaikka seuraavana päivä olisi jokin tärkeä meno (pois lukien työt, mutta esim. siskonsa lapsen kastejuhla on aika tärkeä meno... Hän maksaa sitten itsensä kipeäksi takista, ja potee sukujuhlissa krapulaa, minkä tosin koittaa peittää parhaansa mukaan...)
ap
Sanot että joko suostuu terapiaan tai lähdet.
Oikeassa olet että miehelläsi on a- ongelma. Onko teillä lapsia?
Harkinnassa on kyllä ollut. Mutta kova kovaa vastaan ei auta!!! Olen sitä miljoona kertaa koittanut!:(
Hän väittää rakavansa minua yli kaiken, ja uskonkin sen... Mutta tuntuu että jään AINA toiseksi alkoholille... :(
Ihana mies, joka viinaa saatuaan muutuu öykkäriksi, joka ei suostu (pyytämällä, lahjomalla, huutamalla, kiristämällä, itkemällä jne. ) lähtemään baarista.
Tuntuu, että hän " uhraa" minut aina, kun " toisella puolella" on vielä se yksi kalja, paukku tmv. :(
ap
ettei sun todellakaan tarvi tommosta kestää. Koitat vaan pysyä kovana, ja sanot tosiaa, et " se on joko minä (ja terapia tms) tai pullo. Luulisi miehen tulevan järkiinsä, viimeistään siinä vaiheessa, kun pakkaat tavaroita. Ja jos ei niin...niin ei sitten.
Alkoholismihan on sairaus! Tarkoitan, että aina alkoholismi ei näe, että hänellä on ongelma... Ja kuten sanoin, mieheni hoitaan työnsä hyvin. Jos " hakisi saikkua" tmv. juomisensa vuoksi, niin uskon että osa hänen kavereistaankin puuttuisivat asiaan... Mutta kaikille minä olen vain valittava ämmä, joka koitta estää kaiken hauskanpidon... Tosi asia on se, että kukaan hänen kaverinsa ei OIKEASTI tiedä kuinka paljon hän juo... Esim. kolme päivää vapaana, hän dokkaa JOKA päivä, mutta eri kavereiden kanssa--->jokainen näkee vaon sen yhden illan, eikä tajua että TAAS kaikki vapaat menivät ryypätessä:(
ap
yrittäisit puhua/kertoa tilanteesta jollekin miehesi ystävälle. Siis ymmärrän kyllä tonkin, jos ne pitää sua vaan " nalkuttavana akkana" (on siis ollut jollain kavereillakin samantapasia tilanteita), mutta jospa sieltä joukosta löytyisi joku fiksu yksilökin, joka ymmärtäisi asiaa sunkin kannalta?
Tai sit, jos yrittäisit vielä puhua miehellesi. Vielä kerran.
Muuten en usko, että tilanne ihan itsestään muuttuu.. Sittemmin sulle ei kai jää paljon enää vaihtoehtoja.. Harmillista kyllä=(
uskon, että miehellä on parikin kaveria, jotka luultavasti ymmärtäisivät asian... Toinen ei asu Suomessa. joten hänen taholtaan ei voi odottaa mitään " suurta apua" mutta toinen asuu lähes naapurissa. TIEDÄN että hän/he ottavat asian hoitaakseen, mikäli pystyn vakuuttamaan hänet/heidät, että kyse todella on ongelmasta...
ap
Siinähän on sulle ainakin jonkinlaista apua sitten tähän hommaan. Kerrot heille, ja yhdessä sitten käytte taistoon pullonhenkiä vastaan. Toivottavasti se siitä alkaa sutviutuun!
Sitten vasta pulassa olet. Nyt ero on HELPPO, vaikka se vaikealta tuntuisikin. Meinaatko uhrata oman elämäsi toisille?
Mies ei tuosta muutu, sinä vain palat loppuun tuota seuratessasi. Se on tosiasia.
ja lähde nyt kun ei ole lapsiakaan tilanteesta kärsimässä. Suosittelen lämpimästi.
Moni alkoholisti juo juuri pahaan oloon, on helppo elää " huuruissa" , miten se laulu meni " rappiolla on hyvä olla, ei huolet paina ei rasitu polla...." mutta ei se niin mene, sillä on varmasti kamalan huono omatunto juomisestaan, siitä kun ei helposti enää pääse irti kun on koukkuun jäänyt.
Istukaa alas, kerro tunteesi asiasta, jos uhkaa lähteä tms. erolla, sano hänelle että se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan. Hakeaa apua, sitä on tarjolla vaikka kuinka paljon kun vaan osaa PYYTÄÄ, sitä ei kukaan tule kotiovelle tarjoamaan. Pelkkä katko ja A-klinikka eivät auta, pitää olla tiivimpää ja vaativampaa hoitoa esim. Minnesota-hoito, hoito pitää antaa laitoksessa ei kotona. Minnesota-hoito on kovaa höykytystä mutta se avaa kyllä alkoholistin silmät.
Alkoholismi on hermosolusairaus, käyppä katsomassa esim. www. minnesota hoito . fi (ota välit pois) sieltä saat tietoa asiasta. Pelkkä alkoholistin hoito ei riitä, pitää hoitaa koko perhe.
Muistakaa myös alkoholisti on aina alkoholisti vaikka kuivilla olisikin ollut pitkään...
-alkoholistin vaimo-
AA:ssa, ratkeavat juomaan aina välillä, ja muuttuvat sitten aika ikäviksi niuhottajiksi. Eli perhettä ei voi ajatella tollasen ihmisen kanssa. Mitä nopeammin hankit itsellesi oman asunnon, ja pääset rauhassa olemaan oma itsesi, sen parempi. Ei ole kiva raivota jollekin jota kuitenkin rakastaa, eikä mikään estä sinua olemasta edelleen tän miehen kanssa, mutta nyt se menee sun ehdoilla, ja se on poissa sun silmistä etkä ole siitä vastuussa. Joko se tajuaa mistä on kyse tai sitten ei, yleensä se pullo on sen paras ystävä. Itse olen alkoholistin kanssa naimisissa, lapsia, enkä kenellekkään suosittele.
muutat väliaikaisesti pois?