Onko väärin olla rikas?
Mitä mieltä olette? Kapitalistisessa yhteskunnassa rikastuminen perustuu aina riistoon. Rikkaita ihmisiä ei olisi olemassa jos ei olisi riistoa.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset ovat rikkaita jos vertaa moneen muuhun maahan jopa euroopassa.
Siksikö Ukrainan autokanta on parempi kuin Suomessa?
Ootko vähän yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset ovat rikkaita jos vertaa moneen muuhun maahan jopa euroopassa.
Siksikö Ukrainan autokanta on parempi kuin Suomessa?
Suomalaiset on tosi pihejä ja vaikka olis varaa ostaa audi tai bemari niin ajetaan jollain ns. kansan autolla ettei herätä huomiota.
Mua vi....... kun en ole vaurastunut niin paljon kuin haluaisin.
Tuo että rikastuminen perustuisi riistoon on kateellista jupinaa.
Rikkaat naapurini ovat opiskelleet, tehneet yhteiskuntaa hyödyttävää hyväpalkkaista työtä esim lääkäreinä tai juristeina ja sijoittaneet tulonsa viisaasti.
Jotkut ovat perustaneet menestyvän yrityksen, saaneet sen kovalla työllä menestymään ja myyneet sen.
Samalla ovat työllistäneet tällä jopa satoja suomalaisia ja maahanmuuttajiakin.
En nyt kyllä mitenkään näe että he olisivat ahkeruudellaan riistäneet ketään.
Katajainen kansa jonka itsesäälin määrää ei mittaa järki........... lauloi jo Eput aikoinaan.
Antakaa vanhemmat ennakkoperintöä lapsillenne nyt kun he rahaa tarvitsevat.
Suomessa ollaan kateellisia joka asiasta jopa Ryan airilla lentäjät, lippuja saa 20€ Lontooseen, Milanoon jne. Ihanaa kun joku on rikas.
Elämme aikaa, jossa jo puolet varakkaista ovat vaurastuneet perinnön kautta.
Tässä ei mitään väärää, mutta kulutus tulisi säilyttää kohtuullisena, varakkailla usein sitä hiilijalanjälkeä 10 köyhän edestä ja hankitaan paljon sellaista, mitä ei oikeasta juurikaan tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ei , jos jakaa siitä sopivissa määrin myös köyhille ja osattomille oikeassa muodossa (kaikille raha itsessään apuna ei toimi, koska sitä ei osata käyttää, vaan apu pitää antaa ruokana tai vaatteena jne.)
Tai mieluiten talousneuvontaa. Rahaongelmia ei ratkota rahalla, vaan neuvomisella, miten käytetään rahaa järkevästi.
Kristittynä ( uskovaisena), ei pitäisi tavoitella rahallista rikkautta.
Piheys ja kateellisuus sekä ei uskalleta tehdä velkaa. On suomessa poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö...... kirkkoherrat on rikkaita. Mun sukulainen on kirkkoherra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei , jos jakaa siitä sopivissa määrin myös köyhille ja osattomille oikeassa muodossa (kaikille raha itsessään apuna ei toimi, koska sitä ei osata käyttää, vaan apu pitää antaa ruokana tai vaatteena jne.)
Tai mieluiten talousneuvontaa. Rahaongelmia ei ratkota rahalla, vaan neuvomisella, miten käytetään rahaa järkevästi.
Teillä ei järki päätä pakota. Jos menot ovat 1200 eroa ja tulot ovat 1000 euroa, niin eivät ne riitä jokatapauksessa.Menoissa opintolainat, vuokrat jne. pakolliset.
Matt 6 : 24
Et voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa ( rahaa).
Vierailija kirjoitti:
Tuo että rikastuminen perustuisi riistoon on kateellista jupinaa.
Rikkaat naapurini ovat opiskelleet, tehneet yhteiskuntaa hyödyttävää hyväpalkkaista työtä esim lääkäreinä tai juristeina ja sijoittaneet tulonsa viisaasti.
Jotkut ovat perustaneet menestyvän yrityksen, saaneet sen kovalla työllä menestymään ja myyneet sen.
Samalla ovat työllistäneet tällä jopa satoja suomalaisia ja maahanmuuttajiakin.
En nyt kyllä mitenkään näe että he olisivat ahkeruudellaan riistäneet ketään.
Koska sinä et ymmärrä koko kuviota.
Mä haluan tulla rikkaaksi. Sellainen yhteiskunta on paljon kivempi, jossa on mahdollista nousta, kuin sellainen, jossa ei ole. Kun Pohjoismaita vertaa, arvatkaa kumpaan kategoriaan Suomi kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö...... kirkkoherrat on rikkaita. Mun sukulainen on kirkkoherra.
Jos kristitty on rahallisesti rikas, tulisi hänen antaa rahaa köyhille ja sairaille. Jos kaikki rahat menevät omassa rahallisessa rikkaudessa elämisessä, rikkoo ihminen Jeesuksen käskyä.
Vierailija kirjoitti:
Matt 6 : 24
Et voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa ( rahaa).
Eiks teillä uskovaisilla ole joku muu keskustelu foorumi?
Minun työnantajani maksaa minulle hyvä palkan ihan mielellään, joten en koe harjoittavani riistoa, vaikka rikastunkin.