Ostin pari vuotta sitten ensimmäiseen asuntooni huonekalut ja en oikein pidä mistään niistä.
Voikohanmulla olla mielenterveysongelma ? Tämä oli siis eka asunto johon ostin huonekalut ja en tiennyt mistä tykkään.Vaikka ostin ne pikkuhiljaa, ei mikään oikein sovi asuntoon tai yhteen ja harmittaa ja ketuttaa.
Kommentit (30)
Jos et pidä huonekaluista, vaihda huonekalut, älä postaile ketjuja aiheesta.
Monasti toiminta auttaa puhumista tai kirjoittamista enemmän.
Niin, en tiedä onko parempi hommata kaikki kerralla jonkun selkeän sistustussuunnitelman puitteissa yhteensopivaa, vai pikkuhiljaa fiilistellä ja hankkia sitä mukaa, kun löytää jotain mistä pitää.
Omaa kotiani ja sistustusta on aina kehuttu, vaikka kaikki nyt on vähän sieltä sun täältä haalittua ja paljon itse tuunattua. Mutta nyt ensimmäistä kertaa ja tässä asunnossa on fiilis, ettei mikään oikein sovi eikä löydä paikkaansa ja on alkanut tuntua siltä, että entä jos vaan myisi kaiken pois ja alottaisi puhtaalta paletilta? Hmmm. En oikein tiedä itsekään, mitä hankkisin ja minkälaista.
Minä oon myös vasta löytänyt tyylini nyt 40 vuotiaana joten sitä ei tarvi murehtia vaikka joutuisi koko sisustuksen vaihtamaan. Itsekin juuri hankkiudui eroon sohvasta, tv tasosta, olohuoneen matosta, valaisimesta, verhoista ja laitan uusiksi. Sitten sisustan pikku hiljaa....
Vierailija kirjoitti:
Jos et pidä huonekaluista, vaihda huonekalut, älä postaile ketjuja aiheesta.
Monasti toiminta auttaa puhumista tai kirjoittamista enemmän.
Jos et pidä aloituksesta, jätä se väliin.
Ei ole vielä koskaan saanut kotiinsa sellaisia kalusteita jota haluais köyhän on tyydyttävä sinne suuntaan edes kirppareilta.
Ostitko trendikkäät huonekalut?
Tiesitkö, että ne trendihuonekalut tehdään tarkoituksella sellaisiksi, että niihin ihastuu helposti, mutta niissä on joku juttu, esim. väriyhdistelmä tai joku muu, mikä alkaa aika nopeasti häiritsemään silmää. Sama pätee muotivaatteisiin: Ne tehdään tarkoituksella sellaisiksi, ettei niitä kukaan kestä kauan katsella.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon myös vasta löytänyt tyylini nyt 40 vuotiaana joten sitä ei tarvi murehtia vaikka joutuisi koko sisustuksen vaihtamaan. Itsekin juuri hankkiudui eroon sohvasta, tv tasosta, olohuoneen matosta, valaisimesta, verhoista ja laitan uusiksi. Sitten sisustan pikku hiljaa....
Entä, jos huomaat 2 vuoden kuluttua, että ei tämä olekaan sinun tyylisi, ja joudut taas uusimaan kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tiedätkö nyt jo mistä tykkäät? Ei huonekaluja kannata lähteä summassa vaihtamaan.
Olen koonnut kuvia, joissa on sellaista tyyliä, mistä tykkään ja suunnitellut sillä tavalla itseä miellyttävän sisustuksen. Teen ostokset harkiten, mutta niissä on yhtenäinen ajatus.
Jos tekisit itselle selväksi, mistä tykkäät. Sitten voit myydä/vaihtaa/maalata jotain.
Oikeastaan en oikein, tiedän että tykkään lämpimästä ja kotoisasta, mutta en osaa löytää sitä huonekaluista. Nyt huonekaluni ovat toimistomaiset ja kliiniset
Puu, kangas, luonnonvärit = lämmin ja kotoisa
Metalli, lasi, musta/valkoinen = kylmä, kliininen
Muillekin on voinut käydä niin. Saat myöhemmin varmaan uusia pikkuhiljaa?
Jep, oppia ikä kaikki.