Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa
Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.
Kommentit (954)
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannattajista suuri osa on työttömiä. Mitenköhän he suhtautuvat näihin ajatuksiin?
He ovat työttömiä, mutta muut ovat maahanmuuttajatyöttömiä. Raippa koskee heidän mielestään vain jälkimmäisiä. On kätevää, kun on takataskussa syntipukki.
Eli Purra on hyväosainen, rikas ihminen, joka ylimielisyydessään ei ymmärrä köyhän elämää, koska se ei kosketa häntä millään muotoa.
empatia on vaikea asia, mutta ehkä se joskus tavoittaa tällaiset itsekkäät oman navan tuijottelijat.
Aika jännä, että edelleen joillakin Suomessa on tämä homeinen ajatus, että pitäisi KÄRSIÄ, KÄRSIÄ KÄRSIÄ koko elämänsä, mitään ei saa saada helpolla :D
Aika surullista ja säälittävää, kannattaa ihan vaan nauttia elämästä, se on kivempaa kuin ainainen ankeuttaminen ja uhriutuminen työnteon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sosiaalityöntekijä, en persu.
Mutta tässä olen tasan samaa mieltä Purran kanssa. Osalle työikäisestä kansasta kaikki tulee valmiina pöytään. Evääkään ei tarvitse liikuttaa. Ja puhun nyt vuosikausien omakohtaisesta kokemuksesta.
Hyvä jos tälle tulee vihdoinkin loppu.
Kolleega täällä hei! Samaa mieltä. Ei se työtätekemättömän elintaso nyt niin oleellisen paljon huonompi ole kuin työssäkäyvänkään. Autoja ostellaan, reissataan, asuntoja vaihdellaan mieluisempiin. Kela korvaa ihan käsittämättömiä asioita.
Olen periaatteessa samaa mieltä. Jos pääsee tt-tuen piiriin ja yhteiskunnan kustantamaan koko työttömän monilapsisen yh-perheen elämisen, niin vuositulot vastaavat lähes miljoonan euron osakepotista tulevia osinkoja.
Mutta jos olet kuusikymppinen, työmarkkinatuella yksin elävä työtön, niin töitä et saa ja kuukausitulot on n. 650 euroa, josta 500 euroa menee asumiseen, tilanne on aivan toinen. Kaikille eläkesuunnitelmille saa sanoa hyvästit koska säästöt on käytetty elämiseen.
Työmarkkinatuki ja asumistuki yhdessä ovat aivan varmasti enemmän kuin 650 euroa. Ja siihen mahdolliset toimeentulotuet päälle.
Pelkkä työmarkkinatuki koska eläkesäästöt. Asumistuen lopetti Kela koska eläkesäästöt. Kolme valitusta joihin vastineen toimitti sama virkailija, joka lopetti tuen. Toimeentulotukea ei saa koska eläkesäästöt. 40 vuoden työuran tehneen kansalaisen todellisuus nyky Suomessa. Omaisuutta myymällä selviää talvikausista mutta kohta on kaikki myyty ja säästöt käytetty.
Vihervasemmistolainen maailmanjärjestys. Älä omista mitään jotta sinua ei voida ohjailla keskusjohtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voi Riikka minkä teit. Teit pahan virheen väittäessäsi, että Suomessa on helppoa elää tuilla. Koitappa itse joskus. Ei se kyllä ole mahdollista, kun on jo oma elämä kunnossa. Kun ei ole työtä, ei ammattia, ei luottotiedot kunnossa, on siitä helppous kaukana. Et saa asuntoa, et lainaa, et puhelinta, et vakuutusta. Ja joka kuukausi joudut sossulle ilmoittamaan koko rahankäyttösi. Jos saat joltakin vaikka lahjaksi muutaman kympin, niin heti vähennetään tuista. Ja yleensä pitkään tuilla ollut ihminen on myös ulosoton hampaissa. Mikä tällaisen ihmisen elämässä on mielestäsi helppoa. Olen järkyttynyt että perussuomalaisena kehtaat sanoa noin.
Luottotietojen sössiminen on oma vika ja aivan oikein että siitä joutuu kärsimään.Ei ole persujen vika jos et osaa raha-asioitasi hoitaa.
Mikä tutkimus sanoo, että persujen kannattajissa on paljon työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Olen sosiaalityöntekijä, en persu.
Mutta tässä olen tasan samaa mieltä Purran kanssa. Osalle työikäisestä kansasta kaikki tulee valmiina pöytään. Evääkään ei tarvitse liikuttaa. Ja puhun nyt vuosikausien omakohtaisesta kokemuksesta.
Hyvä jos tälle tulee vihdoinkin loppu.
Olen sosionomi ja huomannut täysin saman. Tätä asiaa vaan ei saa sanoa ääneen.
"Yli kaksi vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä olleita pitkäaikaistyöttömistä oli 50 400, mikä on 1 200 vähemmän kuin vuosi sitten."
Hui, 1% Suomen kansalaisista on työnvieroksujia- paitsi noistakin suurin osa ei vain saa töitä halustaan huolimatta.
Ratkaisu: Työttömyysturvan heikentäminen, asumistuen leikkaus ja toimeentulotuen alentaminen.
Sairasta.
Toisin sanoen, elämisestä pelkkien tukien varassa pitää tehdä suomalaisille helvetin vaikeaa ja kohtuutonta, jos työnantajat ja yrittäjät eivät suostu palkkaamaan köyhää pitkäaikaistyötöntä, jolla ei ole riittävää osaamista eikä fyysinen/psyykkinen toimintakyky kohdillaan nykyajan työelämän vaatimuksia varten. Roger that. Aivan kuin tää elämä olisi yhtä ruusuilla tanssimista nyt.
Purra ja Orpo: köyhien asialla jo vuodesta 3023...
Pahaa tekee, kun luulevat tietävänsä kaiken elämästä, josta eivät mitään tiedä!
tätönen 23
Purravoikin näyttää esimerkkiä ja mennä verovarroin kustannetun eduskunnan sijaan oikeisiin töihin, ehkä varastohommiin. Osaako ajaa trukkia?
Eduskunnassa akka vain loisii ja tekee ilkivaltaa äänestyslaitteelle.
Orpo teetti itselleen julkisin varoin pallolaajennuksen, vaikka olisi varmaan saanut alennusta Mehiläisestä kun on sen edusmies.
En minä ainakaan työttömänä halua paskoa Suomen valtiota kehitysmaaksi vain siksi, että olisi mukavaa maata kotona yhteiskunnan tuilla. Järkeä pitää saada tähänkin touhuun. Piipertäjäkommareille näköjään kelpaa mikä tahansa kunha itsellä on hyvä olla.
Useimmat työttömät eivät saa 450 euron vaatekuponkeja todellakaan. Ehkä uudet sotapakolaiset, joille tuli kiire lähteä Ukrainasta?
tätönen 23
Niinhän se elää Purrakin kollegoineen yhteiskunnan (= meidän veronmaksajien) tuella.
Vierailija kirjoitti:
Luottotietojen sössiminen on oma vika ja aivan oikein että siitä joutuu kärsimään.Ei ole persujen vika jos et osaa raha-asioitasi hoitaa.
Luottotiedot voi myö menettää siten, että oma vanhempi ostaa ja tilaa itsellensä netistä kaikkea turhaa oman lapsensa nimellä ja hlö-tunnuksella.
Sama juttu poliitikoilla. Valtio on ikiliikkuja jota ei saa mitenkään kaadettua.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se totta. Meidän koulussa on monta mammuttiperhettä jotka elää yhdeksän lapsensa kanssa tuilla. Vanhemmat työttöminä, koska ei ole järkeä mennä töihin, koska pärjää ilmankin.
Oletko varastanut sosiaaliturvatunnukset, kun näet kuka on työtön tai kotihoidontuella tai työkyvyttömyyseläkkeellä?
Oli hän jätskikioskilla kuulemma joskus töissä.