Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa
Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.
Kommentit (954)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Riippuu varmaan tilanteesta. Jos on esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä ja saa sen lisäksi asumistukea, niin helpompaahan se on kuin että kävisi töissä. Miten mukavaa se olisi, riippuu tietenkin työkyvyttömyyseläkkeen suuruudesta.
Riippuisko kuitenkin enemmän sairauden laadusta se mukavuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sosiaalityöntekijä, en persu.
Mutta tässä olen tasan samaa mieltä Purran kanssa. Osalle työikäisestä kansasta kaikki tulee valmiina pöytään. Evääkään ei tarvitse liikuttaa. Ja puhun nyt vuosikausien omakohtaisesta kokemuksesta.
Hyvä jos tälle tulee vihdoinkin loppu.
Kolleega täällä hei! Samaa mieltä. Ei se työtätekemättömän elintaso nyt niin oleellisen paljon huonompi ole kuin työssäkäyvänkään. Autoja ostellaan, reissataan, asuntoja vaihdellaan mieluisempiin. Kela korvaa ihan käsittämättömiä asioita.
Vain jos tunnusväri on oikea. Kantikset mitään autoja saa.
Voi Riikka minkä teit. Teit pahan virheen väittäessäsi, että Suomessa on helppoa elää tuilla. Koitappa itse joskus. Ei se kyllä ole mahdollista, kun on jo oma elämä kunnossa. Kun ei ole työtä, ei ammattia, ei luottotiedot kunnossa, on siitä helppous kaukana. Et saa asuntoa, et lainaa, et puhelinta, et vakuutusta. Ja joka kuukausi joudut sossulle ilmoittamaan koko rahankäyttösi. Jos saat joltakin vaikka lahjaksi muutaman kympin, niin heti vähennetään tuista. Ja yleensä pitkään tuilla ollut ihminen on myös ulosoton hampaissa. Mikä tällaisen ihmisen elämässä on mielestäsi helppoa. Olen järkyttynyt että perussuomalaisena kehtaat sanoa noin.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois.
Tukia vain työpanosta vastaan, esim metsätöitä tms
Niitä pystyy tekemään kuka vain, luonnonpuistoissa voi kantaa polttopuita tms
No tollasia töitä just ei pysty tekemään kuka vain 😂. Mulla on käsi ja selkä kolarin vuoksi metallia täynnä ja rasittuvat hetkessä, joten tarvitsen työn jossa lähinnä puhutaan. En todellakaan pystyisi kantamaan polttopuita tai tekemään jotain metsätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi Riikka minkä teit. Teit pahan virheen väittäessäsi, että Suomessa on helppoa elää tuilla. Koitappa itse joskus. Ei se kyllä ole mahdollista, kun on jo oma elämä kunnossa. Kun ei ole työtä, ei ammattia, ei luottotiedot kunnossa, on siitä helppous kaukana. Et saa asuntoa, et lainaa, et puhelinta, et vakuutusta. Ja joka kuukausi joudut sossulle ilmoittamaan koko rahankäyttösi. Jos saat joltakin vaikka lahjaksi muutaman kympin, niin heti vähennetään tuista. Ja yleensä pitkään tuilla ollut ihminen on myös ulosoton hampaissa. Mikä tällaisen ihmisen elämässä on mielestäsi helppoa. Olen järkyttynyt että perussuomalaisena kehtaat sanoa noin.
Kyllä jokaisen velvollisuus on hankkia ammatti ja etsiä töitä.
Ei tämä Suomi pyöri ja pysty maksamaan velkojaan, jos jokainen ei siihen osaltaan vaikuta ja tee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä olen tasan samaa mieltä Purran kanssa. Osalle työikäisestä kansasta kaikki tulee valmiina pöytään. Evääkään ei tarvitse liikuttaa. Ja puhun nyt vuosikausien omakohtaisesta kokemuksesta.
Kolleega täällä hei! Samaa mieltä. Ei se työtätekemättömän elintaso nyt niin oleellisen paljon huonompi ole kuin työssäkäyvänkään. Autoja ostellaan, reissataan, asuntoja vaihdellaan mieluisempiin. Kela korvaa ihan käsittämättömiä asioita.
Ei kela mitään autoja osta kenellekään muuten kuin alkoholisoituneiden persujen "varma tieto" baaritarinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on pielessä jos kannattavempaa lorvia kotona kuin mennä siivoamaan, kaupankassalle tai postia jakamaan.
Älä sumuta! Noissa on ihan hyvä palkka, mutta kun työnantajat eivät anna täysiä tunteja!
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisen kehtaat sanoa noin?!
Tuohan on juuri se asia, mitä PS ajaa. Kaikki töihin. Ei sen sanomiseen mitään kehtaa musta tarvi. Tervettä sanoa noin. Tietty jokainen kykyjensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä Suomi pyöri ja pysty maksamaan velkojaan, jos jokainen ei siihen osaltaan vaikuta ja tee töitä.
Työnantaja on se ketä valitsee töihin.
Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000 ja 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa. Kuolleet ei käy parturissa eikä kahviloissa joten tarvittaisiin kunnollisia työpaikkoja, jotta ihmisillä olisi rahaa parturiin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei pysty ikinä maksamaan velkojaan varsinkaan nyt kun syntyvyys on romahtanut ja väestö vanhenee kovaa tahtia. Jos joku on tuollaista tarinaa sinulle myynyt niin kannattaa vaatia rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kela mitään autoja osta kenellekään muuten kuin alkoholisoituneiden persujen "varma tieto" baaritarinoissa.
Meidän kunnassa ostettiin syyrialais(?)pojille piili. Nyt ajelevat korttinsa hyllylle vähän väliä
Vierailija kirjoitti:
No miten on ? Kertokaa te jotka ette käy töissä vaan nostatte niitä tukia.
Nostan tukia, koska olen täysin työkyvytön, lähes petipotilas. Tämä "elämä" on muutenkin raskasta, joutuu tekemään kaiken itse. Tukea ei tarvitse leikata enää yhtään, päinvastoin olisi toivottavaa saada vaikka 50 euron kuukausikorotus. Koita itse vaikka alkajaisiksi elää 10 vuotta pelkällä ttt ja katsotaan sen jälkeen, mitä olet mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatukea saa 630e/4vko, en tiedä kuka saa 760e paitsi tuo yksi vastaaja. Itsellä se plus asumistuki 124e. Terveisin yksin asuva omakotitalossa, sopii kadehtia.
Kuinka monta sossuelättiä tiedät, jotka joutuu pärjäämään yhtä vähillä kk-tuloilla?
Niinpä.
Nämä loisijat saa toimeentulotukea, harkinnanvaraista, lapsilisiä, lapsikorotuksia, asumistukea jne sen työttömän peruspäivärahan päälle. Eikä tarvitse miettiä sähkönhintaa eikä minkään muunkaan, koska yhteiskunta maksaa. Sen kun vaan vääntää lisää mukulaa maailmaan.
Jos puoliso tienaa 2400 brutto niin ei saa asumistukea vuokra-asuntoon, kun 2 lasta. Vain pelkän työmarkkinatuen.
haista sinä trade Hönö Tiainen jo hevon vit tu!
ei tietenkään saa, kun sen sinun homeisen vuokrakämpän vuokra on se 350€/kk
mut tietty Hönön mielestä pitäisi yht.kunnan tuokin ropomäärä korvata
stnan loinen
Sinun kielenkäytölläsi ei kyllä kukaan työnantaja palkkaa töihin. Olet loinen itse trolli.
Älä sinä ruma vanha rölli huuhtele. Sinisuoninen housuunpaskantaja kuikelo.
Kas tässäpä esimerkkiä Hönön kielenkäytöstä.
Jälkeenjäänyt sukurutsa koko akka.
Kerropa missä olet töissä tuolla kielenkäytöllä. Et missään pikkumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois.
Tukia vain työpanosta vastaan, esim metsätöitä tms
Niitä pystyy tekemään kuka vain, luonnonpuistoissa voi kantaa polttopuita tms
No tollasia töitä just ei pysty tekemään kuka vain 😂. Mulla on käsi ja selkä kolarin vuoksi metallia täynnä ja rasittuvat hetkessä, joten tarvitsen työn jossa lähinnä puhutaan. En todellakaan pystyisi kantamaan polttopuita tai tekemään jotain metsätöitä.
Ja lisäyksenä että opiskelen kolmatta ammattia koska aiempiin meni työkyky, niin kuin suurimpaan osaan muistakin töistä. Onneksi mua sentään tuetaan tässä (työeläkevakuutusyhtiö) ja mahdollistetaan uudet opinnot.
Vierailija kirjoitti:
No miten on ? Kertokaa te jotka ette käy töissä vaan nostatte niitä tukia.
Ansiosidonnainen oli suurempi kuin nyt saamani palkka, kun suostuin ottamaan mitä tahansa työtä vastaan ja luvattua soviteltuakaan ei tullut ja lisäksi päälle tuli vielä matkakulut, että puheet "töihin kannattaa mennä" ei ainakaan tunnu pitävän paikkaansa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Riippuu varmaan tilanteesta. Jos on esimerkiksi työkyvyttömyyseläkkeellä ja saa sen lisäksi asumistukea, niin helpompaahan se on kuin että kävisi töissä. Miten mukavaa se olisi, riippuu tietenkin työkyvyttömyyseläkkeen suuruudesta.
Eli sinun mielestä on mukava olla työkyvyttömyyseläkkeellä? Ihan sama mikä se elämänlaatu on sen sairauden kanssa, kipuineen ja väsymyksineen? Jokapäiväinen elämä.
Oletko jotenkin vajaa? Ei mikään raha voi korvata sairauden aiheuttamaa tuskaa.
Viihdoin tähän puututaan, valtava määrä ihmisiä ei menne töihin tukien takia. Yritykset sulkee oviaan kun ei enää järkeä käydä töissä jne.
Vierailija kirjoitti:
Käykää nyt ees lueskelemassa niitä tilastoja paljonko Suomessa on todellisuudessa työttömiä. Suhteessa työikäisiin. Turha tehä taas työttömistä ongelmaa mitä ei ole
Mutta eikä tällaiset 5-6 tonnin tuet kotonaistujille tule meillä töissä käyville verojen muodossa kalliiksi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d
Meinaatko että postin ja kauppojen pitäisi palkata työntekijöitä joita ei tarvita?