Onneksi tajusin ostaa pienen kaksion
Jossa iso vessa. Ja pieni makuuhuone.
Tuollaiset konttiyksiöt on järkytys.
Kommentit (57)
Onneksi ostin 80-neliöisen kolmion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos konteilla tarkoitat keittiöttömiä hirvityksiä, niin niitä ei kauan rakenneta. Ei niitä kukaan osta kodikseen.
Paljon mielummin pieniin neliöihin avokeittiö kuin pieni keittiökoppi eli -komero.
Ennen ne oli tupakeittiöitä, joissa oli eteinen väliseinän takana. Nyt ne on eteiskeittiöitä, ulkovaatteet naulakossa ihan vieressä, rasva ja sen käry vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 60neliön kaksio, pienempään en muuttaisi.
no muuttasithan jos olisi pakko, et saisi muuta. mul 6okg naisystävää lihavampaa en haluis mut kyllä ottasin jos antasivat ja en muilta saisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 60neliön kaksio, pienempään en muuttaisi.
Sama täällä. Huoneet tarpeeksi isoja.
Onneksi on 157 neliötä kerrostalossa, viisi makuuhuonetta, kaksi kylppäriä ja yksi erillinen vessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos konteilla tarkoitat keittiöttömiä hirvityksiä, niin niitä ei kauan rakenneta. Ei niitä kukaan osta kodikseen.
Vasta joitakin kymmeniä vuosia rakennettua, ja kaupaksi käyneet koko ajan oikein hyvin. 😂
Ei niitä kodiksi osteta vaan sijoitukseen.
Ja mä olen vähään tyytyväinen. Vuokrasin 2h+k 54m2 kaupungin keskustasta 560€/kk. Tää on täysin rempattu 4.krs asunto, lasitetulla parvekkeella, ja mä olen tästä iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin pieniin neliöihin avokeittiö kuin pieni keittiökoppi eli -komero.
Päinvastoin. Mulla oli yksiössä keittokomero noin 6 neliötä eli vähän vajaa keittiö. Sinne mahtui hyvin kolmen hengen ruokapöytäkin. Helpotti paljon, kun toisella oli keskittymistä vaativia töitä eli keittokomeron oven sai kiinni. Lisäksi koko kämppää ei tarvinnut saastuttaa kalanpaiston hajulla ja kaalituotteiden keittämisellä, näihin hajuihin ei pelkkä liesituuletin riitä. Oletko sinä se ihminen, joka tarvitsee apua keittiötöissä, kun niin halajat avokeittiötä?
36 neliön kaksio? Minulla oli tuon kokoinen yksiö.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on 157 neliötä kerrostalossa, viisi makuuhuonetta, kaksi kylppäriä ja yksi erillinen vessa.
Joko sulla on hiton iso perhe tai hiton tyhjä kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä olen vähään tyytyväinen. Vuokrasin 2h+k 54m2 kaupungin keskustasta 560€/kk. Tää on täysin rempattu 4.krs asunto, lasitetulla parvekkeella, ja mä olen tästä iloinen.
Minkä kaupungin keskustasta?
En suostuisi asumaan 36 m2 kopissa kerrostaloläävässä. Joku taso olla pitää. Asun yksin 156 m2 omakotitalossa, tämä on ihan minimi.
Tuollaisessa kaksiossa pystyisi kohtaamaan oikeasti.
T:etäisä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta joitakin kymmeniä vuosia rakennettua, ja kaupaksi käyneet koko ajan oikein hyvin. 😂
Ostin asuntoni 7 vuotta sitten, kaksion. Kävin katsomassa aika monta 50-70-neliöistä asuntoa pk-seudulla. Keittiöttömiä ei ollut tyrkyllä.
Mutta ehkä sä asut eri maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on täynnä, neljä meitä on. Makkareiden lisäksi on omat työhuoneet vielä itselleni ja miehelle. Ja on niin mukavaa, kun saa olla omassa rauhassa välillä, esim. mies kuuntelee musiikkia omassa huoneessaan eikä se häiritse muiden tv:n katselua tai muuta tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun omassa rivarikolmiossa, iso lasitettu terassi ja nurmipihaakin riittävästi, kaukolämpö ja kaikki herkut, vastike 240 €/kk, sis. kaiken, myös veden ja pihanhoidon. Kallista on kerrostaloläävässä asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on täynnä, neljä meitä on. Makkareiden lisäksi on omat työhuoneet vielä itselleni ja miehelle. Ja on niin mukavaa, kun saa olla omassa rauhassa välillä, esim. mies kuuntelee musiikkia omassa huoneessaan eikä se häiritse muiden tv:n katselua tai muuta tekemistä.
Siis niistä viidestä makkarista kaksi on työhuoneina.
Ketä kiinnostaa tällainen ketju? Mikä pointti?
Minun kengännumeroni on 37. Mikä Sinun kengännumerosi on?
Ap. Tarkoitin siis että pieni kaksio on esim parempi myydä kuin yhden huoneen yksiö.
Toki asuisin väljemmin ja ehkä se toteutuu joskus.
Ei minunkaan mielestä. Ok-taloni on 148 neliötä, suhteellisen tilava erillinen keittiö 20 neliötä, ruokahuone ja olohuone yht. 40 neliötä. Kaksi veskiä suihkukoppeineen (pieniä mutta ikkunallisia), nk. pesutupa/kuivaushuone. Eteinen tilava neliskulmainen ja VAIN yksi makuuhuone 30 neliötä. Yksin asun, joten tila riittää hyvin muttei mikään iso sentään ole. Hyvä puoli on, että on iso terassi ja ulkovarasto lisäksi.