Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää ihmiset jotka valittaa samasta ongelmasta päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen... Hoida se asia äläkä valita!

Jotain rajaa
18.12.2022 |

Jatkuvasti törmään lähipiirissä siihen että on joku ongelma. Se on niin paha ongelma että siitä täytyy avautua läheisille usein. Muut yrittävät neuvoa ja auttaa parhaimman mukaan ja kuuntelevat aina uudestaan ja uudestaan. Mitä tekee tämä valittaja? Ei yhtään mitään. Vaikka olisi jossain henkeä vaarantavassa tilanteessa terveydellisesti tai väkivaltaisessa parisuhteessa, niin silti ei kuuntele mitään eikä halua muuttaa tilannetta. Esim. Yksi ystävä on valittanut 3 vuotta että väsyttää ja että on ollut aiemmin raudanpuutetta. Oon nyt varmaan 10 kertaa sanonut että mene nyt ihmeessä lääkäriin mittauttamaan veriarvot. Ei oo vieläkään mennyt ja edelleen valittaa ku ei jaksa tehdä mitään ja nukkuu kaikki päivät. Oon lopettanut kyselemästä kokonaan. Ja tää oli lievä esimerkki. Ärsyttää ihan suunnattomasti se että miks ihmiset ei edes yritä ratkaista sitä ongelmaansa vaan vain vuodesta toiseen valittaa siitä? Oon ite sitä mieltä että jos sua on muut yrittäneet neuvoa etkä tee sille mitään niin miks pitäis parhaillaan satoja tunteja kuunnella sitä valitusta?

Joillain on ratkaisu joka ongelmaan ja joillain on ongelma joka ratkaisuun.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulit Vauvalle avautumaan tästä?

Vierailija
2/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vedät pulttia. Jos joku valittaa, sanot AHA . Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

,. älä enää yritä tarttua asiaan auttaaksesi. Ihminen auttaa tasan itseänsä jos auttaa. Siihen ei auta sun sanomiset.

Teet itsestäsi tuolla tekstillä muiden yläpuolelle menevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun se ei ole kaikilla raudanpuute, vaikka vitamiinit hyvä idea poreena ja tabletti. Väsymykseen on monia syitä Suomen oloissa. Joillakin myös liian pitkät tai aikaiset päivät. Osa tarvitsee enemmän lepoa ja kylmään aikaan.

Vierailija
4/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asian ytimessä ei ole valitettava ongelma vaan valittamisen ilo. Joidenkin lasi vain on pysyvästi puolityhjä. Ehkä ne kerjää sillä sympatiaa.

Vierailija
5/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjäävät huomiota, jos muutenkin tekevät tuota elämässään, narsistin vivahteita. Asiaa on aina vain omista asioistaan, samaa jankutusta ilman älynväläyksiä, halua kommunikoida, kuulla toisten myötäilyä ja tuke. Kerro siitä kaverillesi mitä mieltä olet hänen käytöksestään. Jos hän vastaa kommunikoiden, eli haluaisi käsitellä ongelmaansa kuunnellen sinun näkemyksiäsi ja vaihdatte näkökulmia, asia ratkennee parhaimmiten. Jos hän vaikenee, tai jatkaa samaan malliin, poista kavereistasi, sillä hän ei ole ystäväsi, hän vain käyttää hyödyksi sinua.

Vierailija
6/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitan siitä että mua ärsyttää ku joudun kuuntelemaan valitusta päivästä toiseen. Ja kommentoijat valittaa siitä että valitan täällä valittamisesta. No ehkä jokaisessa asuu valittaja enemmän tai vähemmän 😆

Vierailija
7/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerjäävät huomiota, jos muutenkin tekevät tuota elämässään, narsistin vivahteita. Asiaa on aina vain omista asioistaan, samaa jankutusta ilman älynväläyksiä, halua kommunikoida, kuulla toisten myötäilyä ja tuke. Kerro siitä kaverillesi mitä mieltä olet hänen käytöksestään. Jos hän vastaa kommunikoiden, eli haluaisi käsitellä ongelmaansa kuunnellen sinun näkemyksiäsi ja vaihdatte näkökulmia, asia ratkennee parhaimmiten. Jos hän vaikenee, tai jatkaa samaan malliin, poista kavereistasi, sillä hän ei ole ystäväsi, hän vain käyttää hyödyksi sinua.

Ei tämä kyseinen ystävä ole millään tavalla ilkeä, päinvastoin! Mutta on muutama muu lähipiirissä jotka käyttää mua selkeesti jonain viemärinä johon saa oksentaa kaikki negatiiviset tunteensa toistuvasti. Kiitos asiallisesta kommentistasi.

Vierailija
8/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitan säästä. Enkä ikinä pysty siihen vaikuttamaan :D

Vierailija
9/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rajaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä kyseinen ystävä ole millään tavalla ilkeä, päinvastoin! Mutta on muutama muu lähipiirissä jotka käyttää mua selkeesti jonain viemärinä johon saa oksentaa kaikki negatiiviset tunteensa toistuvasti. Kiitos asiallisesta kommentistasi.

Niin. https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/cf338a6e-35c0-417e-be2b-c7bf…

Vierailija
10/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vielä yhden kommentin ennenkuin tää nyt ihan reisille menee. Siis tää mun avautuminen on pitkän ajan tulos pitkäaikaisista jutuista. En koe millään tavalla olevani ketään parempi tai kenenkään yläpuolella. Kyllä mäkin valitan asioista, jopa siitä säästä. Tämän jutun pointtina oli vaan se että kannattaa miettiä jos samalle ihmiselle valittaa samasta asiasta vuodesta toiseen ja se ihminen vaan kuuntelee ja yrittää auttaa. Et se on aika raskasta sille läheiselle olla huolissaan siitä ihmisestä jatkuvasti ja pelkää sitäkin että henki lähtee! Tää juttu kävi just mulle kesällä, vuosia yritin auttaa hyvää ystävää pahassa tilanteessa, ei kuunnellut neuvoja ja sitten se lopulta kuoli. Kaikkea voi sattua ja parempi uskoa hyvää ystävää ajoissa.

On vaan paha mieli monestakin asiasta ja se purkautuu tällä tavalla. 😪

Vierailija
11/14 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttu asuu kerrostalossa maantasakerroksessa ja aina sama valitus.

Pelottaa kuulemma joka yö, että joku murtautuu sisään, ei ole kunnon lukkoa ovessa, ei ole sitä, ei ole tätä.

Oli saanut vuokra-asuntotarjouksen jostain muualta, ei liikauttanut eväänsäkään. Kuulemma kun ei ole rahaa ja ei oo ketään auttamaan ja kauhee vaiva.

Sanoin miljoona kertaa, että muuta muualle. Siellä se taitaa edelleen asua kahdeksatta vuotta.

Vierailija
12/14 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi "ystävää", joista toinen valittaa, että mies menee vieraisiin heti, jos hän ei vahdi 24/7. Hänellä on liikaa töitä. jne. Toinen on jatkuvasti tullut väärin kohdelluksi.

Syy on minussa, kun olen kuunnellut heitä vuosia. Mikään keino ei kelpaa.

Nyt sanon vain, että voi, voi. Minulla sattuu olemaan muuta tekemistä.

Vierailija
13/14 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen ihminen on yleensä hyvä vaan jättää omaan arvoonsa. Ne on yleensä hölmöjä ihmisiä ja niin syvällä siinä omassa maailmassa, että eivät edes tajua, että se muutos lähtee itsestä.... 

Vierailija
14/14 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän ap mistä sä puhut. Mun äiti on sellainen, että aina on niin helvetin vaikeaa. Ihan aina. Vaikka ihan oikeasti ei edes ole, vaan asiat on oikein hyvin. Ja sitten jos on joku ihan oikeakin ongelma, niin sille ei halua tehdä yhtään mitään, vaan pelkästään valittaa.

Ja sitten jos ja kun en enää jaksa kuunnella, niin alkaa se itkun vääntäminen.

On myös pari vanhaa kaveria, joilla sama meininki, heidän kanssaan en enää jaksa olla tekemisissä.