MTV: Kertausharjoituksiin kutsuttavien määrä kasvaa 29 000:n tänä vuonna
"Tänä vuonna 29 000 reserviläistä saa kutsun kertausharjoituksiin. Vielä pari vuotta sitten kutsun saaneiden määrä oli 18 00019 000, everstiluutnantti Antti Vasara kertoo MTV Uutisten Viiden jälkeen-ohjelman haastattelussa.
Kertausharjoitusten määrää on Vasaran mukaan lisätty, ja myös harjoitusten kokoluokka on kasvanut.
Lisäksi on tehty niin sanotusti räätälöityjä harjoituksia esimerkiksi tarkka-ampujien ja panssarintorjuntaohjusampujien kohdalla osaamisen ylläpitämiseksi."
Lähde: https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-142139
Joko tässä valmistaudutaan siihen pahimpaan?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle tulee kertauskutsu, niin eroan reservistä! Minä uhrasin jo inttiaikanani tarpeeksi aikaa elämästäni valtiolle! Se saa riittää! Minä en todellakaan ala miksikään valtion enkä Puolustusvoimien pomppupalloksi, jota voidaan pompotella miten huvittaa aina silloin kuin huvittaa!
Miksi siis kenenkään pitäisi? Lakkautetaan koko puolustusvoimat ja annetaan maa ensimmäiselle hyökkääjälle ilmaiseksi?
Johan tämä on kohta NATOn sotilastukikohdaksi annettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siksihän ne puolustusvoimat on että varaudutaan pahimpaan 🤣
Jos olisi oikeasti varauduttu pahimpaan, olisi liitytty Natoon jo vuosia sitten. Mutta päättäjät ummistivat silmänsä ja tuudittivat kansankin kuvitteluleikkiin kiltistä Venäjästä ja kätevästä "Nato-optiosta", jolla Natoon pääsee tarvittaessa käden käänteessä.
Tämä se juuri on. Tämä koko homma on ollut todella masentavaa seurattavaa ihmisenä, joka on kannattanut Natoa sieltä 90-luvulta lähtien.
Nato-optio oli kuin palovakuutusoptio, jonka ideana on ottaa palovakuutus sitten, kun kylässä ensimmäinen talo naapurustossa palaa jo. Ei ole ollenkaan sanottua, että sitä vakuutusta siinä vaiheessa saa ja jos saa, varmaa on, että sen hinta on kova.
Taistellaanko tässä enää maiden itsenäisinä pysymisen puolesta vai palvellaanko globaalin eliitin miinanpolkijajoukoissa. Eivät taida olla nykysodat kovinkaan mielekkäitä..kantaväestö tykin evääksi ja ulkomailta väestöä tilalle