Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saa töitä niin että työ alkaa vasta 1.6 pitääkö siihen asti noudattaa sitä aktiivimallia??

Vierailija
10.03.2023 |

Jos siis saa töitä mutta työ ei ala ihan vielä niin pitääkö työn alkuun asti hakea 4 paikkaa kuukaudessa? onhan se työn hakeminen ihan pelleilyä ja rekryjen ajan haaskausta kun ei voi niitä mahdollisia tarjottavia muita töitä sitten kuitenkaan ottaa vastaan kun on jo työpaikka.. onko kenelläkään kokemusta asiasta? Miten jos on osa-aikatyö niin miten se sitten vaikuttaa aktiivimalliin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää

Vierailija
2/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Itselläni sama juttu. Osa-aikainen työsuhteeni kokoaikaistetaan kesän jälkeen, mut silti pitää hakea töitä. Hullun puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää. Itselläni sama juttu. Osa-aikainen työsuhteeni kokoaikaistetaan kesän jälkeen, mut silti pitää hakea töitä. Hullun puuhaa.

No ohhoh. Naurettavaa!

Vierailija
4/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituisessa, mutta osa-aikaisessa työssä täytyy ilmeisesti tehdä noita hakemuksia joka kuukausi. En tiedä saako hakemuksien määrään vaikuttaa, riittääkö vaikka 1kpl/kk . Mutta on haettava sitä työtä mistä saa täydet tunnit. Miksi? Ne sellaiset työpaikat on harvinaisia nykyisin.

Vierailija
5/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ottaa kaksi osa-aikaista työtä?

Vierailija
6/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako työpaikkaa teidän osa-aikaisten on haettava kuukaudessa? Ja jos on osa-aikainen työ niin onko sen haettavan työn oltava kokoaika työ? Vai voiko hakea osa-aikaisia myös?? On kyllä rasittavaa että työssäkäyviä ihmisiä kyykytetään. Luulisi että riittää kun on edes jotain töitä eikä lusmuile!

Vierailija
7/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää[/quote

Ainakin mä sain puhelimitse määräyksen hakea kahta työpaikkaa - siitä huolimatta, että olin aloittamassa vakituisessa työsuhteessa kahden viikon päästä.

Pidin tuota määräystä aivan älyttömänä. Sitäkään ennen en ehtinyt olemaan työttömänä kuin 1,5 kk. ]

Vierailija
8/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vain parempia paikkoja kuin se minne olet menossa

Vierailija
9/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet vain parempia paikkoja kuin se minne olet menossa

Mun alalla ei taida parempaa paikkaa ollakaan kun se minne olen menossa 😅

Vierailija
10/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ne halusi. Tässä mukavasti tuhlataan työnantajien aikaa hakemuksilla ja haastatteluilla jos on jo työpaikka tiedossa. Voi jopa keretä saada karenssin. Sillähän ei tosin merkitystä olisi jos on menossa muutenkin töihin. 

Vierailija
11/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Mutta eihän niitä hakemuksia tarvitse todistaa mitenkään, kuin että kertoo hakeneensa? Katsot saman alan firmoja tai vastaavia, ja kirjoitat työkkärin sivuille että laitoin 17.3.23 avoimen hakemuksen firmoihin X ja Y.

Vierailija
12/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa aikaisena joudun hakemaan yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa tai pyytää nykyiseltä lisätunteja. Todisteita tästä kyselystä ei ole tarvinnut antaa. Tavoitteena on että työllistyisi kokoaikaisesti jottei olisi enää työkkärin listoilla. Tähän varmasti kävisi myös että ottaisi toisen osa aikaisen työn.

Vierailija
13/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää[/quote

Ainakin mä sain puhelimitse määräyksen hakea kahta työpaikkaa - siitä huolimatta, että olin aloittamassa vakituisessa työsuhteessa kahden viikon päästä.

Pidin tuota määräystä aivan älyttömänä. Sitäkään ennen en ehtinyt olemaan työttömänä kuin 1,5 kk. ]

Miksi tässä mennään ääripäästä toiseen, joitakin vuosia sitten työkkäri soitti tasan kerran ja jätti sen jälkeen täysin oman onnen nojaan. Nyt sitten ihan överiaktiivisia tilanteessa, missä ei enää tarvitsisi.

Vierailija
14/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita työhakemukseen, että voi olla töissä vain 31.5. asti, tai sen jälkeen osa-aikaisena jotain 5h tai mitä jää vaille kokoajasta.

Vierailija
15/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kesätyö 30h/vk niin silloin ei kai tarvi hakea muita paikkoja kun ei saa osittaista työkkärikorvausta?

Vierailija
16/21 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kesätyö 30h/vk niin silloin ei kai tarvi hakea muita paikkoja kun ei saa osittaista työkkärikorvausta?

Miksi ei saa? Eikö soviteltua päivärahaa saa aina kun viikkotyötunnit ei riitä? Se oli jotain jos on enintään 80% kokoaikatyöajasta. On vaan oltava työkkärin kirjoilla. Ja tehtävä x määrä hakemuksia joskus. Äsh en osaa selittää..

Vierailija
17/21 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää. Toisaalta ihan tyhmää, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää. Koska ethän sinä NYT vielä työsuhteessa ole

Vierailija
18/21 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö päätti olla hakematta soviteltua päivärahaa, koska tykkää niin kovasti vakituisesta osa-aikatyöstään.

Vierailija
19/21 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanut itseni työkkärin kirjoilta pois aina kun osa-aikatyötä. Silloin ei vaaraa et pitäisi hakea turhaan työpaikkoja.

Vierailija
20/21 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää jotenkin älytön tilanne, tytär siivoaa osarina tällä hetkellä, tosi vähän tunteja. , sai onneksi nyt paljon paremman ja varmemman vakityön kaupungilta, alkaa 2.5. Työn saaminen varmistui jo helmikuun alussa. Samana päivänä otti ittensä pois työkkärin kirjoilta. Jos ja kun moni tekee noin, nii täähän vääristää tilastojakin