Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Kertausharjoituksiin kutsuttavien määrä kasvaa 29 000:n tänä vuonna

Vierailija
10.03.2023 |

"Tänä vuonna 29 000 reserviläistä saa kutsun kertausharjoituksiin. Vielä pari vuotta sitten kutsun saaneiden määrä oli 18 00019 000, everstiluutnantti Antti Vasara kertoo MTV Uutisten Viiden jälkeen-ohjelman haastattelussa.

Kertausharjoitusten määrää on Vasaran mukaan lisätty, ja myös harjoitusten kokoluokka on kasvanut.

Lisäksi on tehty niin sanotusti räätälöityjä harjoituksia esimerkiksi tarkka-ampujien ja panssarintorjuntaohjusampujien kohdalla osaamisen ylläpitämiseksi."

Lähde: https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-142139

Joko tässä valmistaudutaan siihen pahimpaan?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen pelännyt. Kertausharjoituksia kyllä kannatan, mutta juurikin tämä että kutsutaan nyt enemmän ihmisiä kertauksiin. Ei hyvälle näytä.

Vierailija
2/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähänhän noita on jos viime vuonna kutsuttiin kerran 1,8 triljoonaa kertausharjoituksiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen pelännyt. Kertausharjoituksia kyllä kannatan, mutta juurikin tämä että kutsutaan nyt enemmän ihmisiä kertauksiin. Ei hyvälle näytä.

No mikä nyt ei näytä hyvälle? Jos olet armeijan käynyt niin olet valmis myös kuolemaan meidän muiden puolesta. Minä itse en käynyt kun ei kiinnosta räjähtää palasiksi.

Vierailija
4/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että opetellaan tap pamaan rys siä.

Vierailija
5/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä nyt ei näytä hyvälle? Jos olet armeijan käynyt niin olet valmis myös kuolemaan meidän muiden puolesta. Minä itse en käynyt kun ei kiinnosta räjähtää palasiksi.

Eiköhön sinullekin rooli löydetä vaikka ammustehtaalta, joka on varmasti vihollisen pommikoneiden ykköskohteita.

Vierailija
6/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Se on käytännössä yksi miesikäluokka, saman verran mitä vuosittain käy intin.

Vierailija
7/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksihän ne puolustusvoimat on että varaudutaan pahimpaan 🤣

Vierailija
8/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa tiputellaan uutisia siitä, mitä tuleman pitää :D

Näin se aina alkaa.

Vierailija
9/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on C-paperit, hi hi hii :) Olen siis vasta viimeisimmissä ryhmissä jotka kutsutaan rintamalle.

Vierailija
10/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eivät minua kutsu, heh heh

Vierailija
11/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole parempi olla valmiina? Ukrainassa ei uskottu että sota alkaa ihan viimeiseen asti. Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.

Me ei luoteta, ei olla ikinä luotettu.

Vierailija
12/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joutaa tällä kertaa.

Vierailija
13/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo tarkka-ampujat ja panssarintorjuntayksiköt aika oleellisia ryskyjä vastaan, kuten on nähty. Eli ihan järkevää valmistautumista.

Vierailija
14/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tarkka-ampujia pitäisi kouluttaa aivan helevetin paljon. Luulisi olevan vihulaiselle aika paskamaista yrittää edetä, jos vähän väliä jostain 1-2 kilometrin päästä tulee osumia päähän, eikä kukaan tiedä, mistä ne tulee.

Vierailija
15/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kutsutuille.

Vierailija
16/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks on C-paperit, hi hi hii :) Olen siis vasta viimeisimmissä ryhmissä jotka kutsutaan rintamalle.

Sut laitetaan etulinjaan poteroon istumaan, koska C-miehenä et varmaan osaa edes liikkua. Soitat sitten meille muille, kun näät vihollisen. Saat näkkileipää mukaan.

Vierailija
17/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tarkka-ampujia pitäisi kouluttaa aivan helevetin paljon. Luulisi olevan vihulaiselle aika paskamaista yrittää edetä, jos vähän väliä jostain 1-2 kilometrin päästä tulee osumia päähän, eikä kukaan tiedä, mistä ne tulee.

Siinähän voi käy niinkin, että tarkka-ampuja ammutaan vastapuolen tarkka-ampujan toimesta tai tykistökeskitys sattuu kohdalle.

Vierailija
18/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksihän ne puolustusvoimat on että varaudutaan pahimpaan 🤣

Jos olisi oikeasti varauduttu pahimpaan, olisi liitytty Natoon jo vuosia sitten. Mutta päättäjät ummistivat silmänsä ja tuudittivat kansankin kuvitteluleikkiin kiltistä Venäjästä ja kätevästä "Nato-optiosta", jolla Natoon pääsee tarvittaessa käden käänteessä.

Vierailija
19/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän voi käy niinkin, että tarkka-ampuja ammutaan vastapuolen tarkka-ampujan toimesta tai tykistökeskitys sattuu kohdalle.

Näinkin, mutta näin amatöörinä voisi olettaa, että hyökkääjälle tämäkin asia on paljon vaikeampi. Tietty sitten, jos ryskyt murjoo ohjuksilla ja tykistöllä kaiken paskaksi, niin vaikeaksi menee.

Vierailija
20/103 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan kokoomus valmistautuu leikkausorgioihin eikä mieti yhtään, mitä se tekee monen maanpuolustustahdolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi