Köyhä! Mikä on sun hätävara"rahasto"? Pullopantit? Plussapisteet? Mitä muita on?
Tuli yllättävän isoja menoja ja seuraava palkka tulee 15. päivä. Tilillä on 7 euroa ja nälättää. Kaikki laskut on maksettu tai siirretty, sillä tavalla ei ole hätää. Kaapissa on pastaa ja ketsuppia ja ruisleipää, että tulen kyllä toimeen nämä viisi päivää, mutta ei se kivaa ole.
Mä yleensä jemmaan Plussa-pisterahoja niin voi käydä K-kaupassa köyhinä päivinä, mutta nyt ei ole niitä. Pari tölkkiä on kaapissa muttei niistä saa kuin pennosia. Mistä te kaivatte hädässä muutaman euron ruokakauppaan?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin tiukkaa niin kannattaa miettiä mistä voisi ansaita pikkurahaa säännöllisesti ja säästää ne ansiot.
Itse laitoin muutama vuosi sitten epätoivoissani ilmoituksen koiranulkoilutuksesta lähikaupan ilmoitustaululle. Sain kaksi vakiasiakasta, joiden koiria kävin kävelyttämässä noin kerran viikossa. Kympin pyysin ja kolme varttia kävelin.
Pari kymppiä viikossa ylimääräistä oli köyhälle iso raha. Koirat oli ihania ja varmaan helpotin myös omistajien elämää.
Kympin per kävelytys?
Kyllä. Kumpikin tapaus oli käsittääkseni hyvätuloisia (no, minuun verrattuna kaikki oli hyvätuloisia) ja jos tuli joku työmeno illalla tai harrastusmeno niin laittoivat viestiä, että ehtisinkö hakea koiran ulos. Joskus oli sairautta tai muuta. Kävin koiran kanssa lenkin ja palautin kotiinsa. Omaa aikaa meni tunti niin kymppi oli minusta ihan ok hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin tiukkaa niin kannattaa miettiä mistä voisi ansaita pikkurahaa säännöllisesti ja säästää ne ansiot.
Itse laitoin muutama vuosi sitten epätoivoissani ilmoituksen koiranulkoilutuksesta lähikaupan ilmoitustaululle. Sain kaksi vakiasiakasta, joiden koiria kävin kävelyttämässä noin kerran viikossa. Kympin pyysin ja kolme varttia kävelin.
Pari kymppiä viikossa ylimääräistä oli köyhälle iso raha. Koirat oli ihania ja varmaan helpotin myös omistajien elämää.
Kympin per kävelytys?
Kyllä. Kumpikin tapaus oli käsittääkseni hyvätuloisia (no, minuun verrattuna kaikki oli hyvätuloisia) ja jos tuli joku työmeno illalla tai harrastusmeno niin laittoivat viestiä, että ehtisinkö hakea koiran ulos. Joskus oli sairautta tai muuta. Kävin koiran kanssa lenkin ja palautin k
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Perhana, kai se olisi myytävä muutama petäjä metsäpastalta. Ei siitä kyllä näppiin jää paljoa kun joutuu hakkuun ja tien varteen ajon teettämään vieraalla ja verottaja ottaa osansa.
Kukaan ei osta muutamaa petäjää. Pitää olla vähintään hehtaari, että hakkuuyritys kiinnostuu.
käteinen. olen yös ostellut jupoilta ja narkeilta ruoka-avun lahjakortteja. siinä vielä voittaa.
Olen säästänyt ja investoinut. Vähitellen
nykyäön saan aina silloin tällöin osinkoja kymppejä ja satasia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kympin per kävelytys?
Kyllä. Kumpikin tapaus oli käsittääkseni hyvätuloisia (no, minuun verrattuna kaikki oli hyvätuloisia) ja jos tuli joku työmeno illalla tai harrastusmeno niin laittoivat viestiä, että ehtisinkö hakea koiran ulos. Joskus oli sairautta
Eipä kestä! Lemmikit on rakkaita ja jos vaikka on itsellä kuumetta niin on helpottavaa tietää, että on joku koiralle tuttu ihminen jonka voi pyytää pikkurahalla apuun. Kaikilla ei ole ystäviä lähellä.
Siksi minulla on tuottavia sijoituksia että saa viikon ruokarahat osinkoina viikottain. Kannattaisi muidenkin rakentaa tällainen vararahasto.
Itse nostan aina vähän käteistä kun tili tulee, enkä koske siihen vaikka olisi vähän tarve, eli syön vaikka puuroa pari päivää ja säästän sen todellisemman pahan päivän varalle.
Plussa-pisteet koitan säästää jouluun, jolloin jouluruoka on "ilmainen".
Asioita, joita ihmiset ostavat:
postimerkit, eli jos on käyttämättömiä merkkejä, ne voi myydä vähän Postien hintojen alle. Minulla oli vajaa rullallinen käyttämättömiä merkkejä, ja joku osti sen 80 eurolla
jopa merkit, joissa ei ole leimaa, ovat haluttuja, huuto.netissä huomasin, ja leikkelin vanhoista posteista ne, pieni osta heti-hinta, ja meni kaupaksi päivässä
Nämä on tällaisia mitä ihmisillä voi olla, muttei välttämättä hoksaa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa, saakohan luottokortilla tai mobilepaylla ostettua noutoruokaa tai verkkoruokakaupasta?
Maksan kaikki cittarin ruokatilaukset visalla. Onnistunee prismassakin.
Joku vuosi sitten tuli hankittua S- pankin visakortti kun tyrkyttivät. Sillä olen maksanut jotain satunnaisia hankintoja kun ei ole ollut käteistä matkassa. Toisen pankin tilin pidän lähes nollilla ja rahat käteisenä jemmassa. Visalaskun maksan aina pois kun lasku tulee. On ollut ihan hyvä kunhan ei sillä ostele mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssissä 25 tuhatta. Sieltä irtoaa parissa päivässä ;-)
Ja pidät itseäsi köyhänä?
Toisaalta, kaikkihan on suhteellista. Esimerkiksi miljonääriklubille ei noilla "meriitellä" taida päästä kuin tarjoilijaksi.
no onhan tuo aika köyhää. Itse sijoitin viime vuonna lisää 50 000 € pörssiin.
Olen köyhä surkimus, mutta minulla on kuitenkin tileillä 11'000 euroa ja käteistä piilossa purkeissa muutama tuhat. Kerään pulloja ja tölkkejä, jotten joudu koskemaan säästöihini.
Läskit. On sen verran ylipainoa, että tulee pelkällä nesteellä pitkäänkin elossa.
Jeps
säästin osakkeisiin jotka maksaa osinkoa
20 vuodessa niin että en ENÄÄ ole niin köyhä
Mulla on 45 000€ pahan päivän varalle.
Työttön mies47 kirjoitti:
Minun salaisessa laatikossa on hätävaraa 35 tonnia. Oon 15 vuotiaasta saakka säätänyt ja sain myös perintöä. Pankissa on tietty rahaa tarpeeksi. En ole perintöä tuhlannut kovin paljoo 7 vuoden aikana. Minun veli pisti sen sijaan 50 tonnia vuodessa menemään.
No veljesi on fiksumpi kuin sinä jos on tuhlannut rahansa ja sinä pitänyt vain tilillä ja "piirongin laatikossa". Vielä fiksumpi olisi sijoittanut nuo rahat tuottamaan lisää tuloja.
Se että säästin hyvinä aikoina patjan alle n. 30 k. Teitä varoitettiin mutta ei, haukuitte foliohörhöiksi ja putinisteiksi. Jyrsikää pettua.
Vierailija kirjoitti:
Siksi minulla on tuottavia sijoituksia että saa viikon ruokarahat osinkoina viikottain. Kannattaisi muidenkin rakentaa tällainen vararahasto.
Ja silti sinulla on niin huono taloudenhallinta, että välillä kaapissasi on vain ketsuppia ja pala ruisleipää?
Vaihda se kuohari hanaveteen.