Köyhä! Mikä on sun hätävara"rahasto"? Pullopantit? Plussapisteet? Mitä muita on?
Tuli yllättävän isoja menoja ja seuraava palkka tulee 15. päivä. Tilillä on 7 euroa ja nälättää. Kaikki laskut on maksettu tai siirretty, sillä tavalla ei ole hätää. Kaapissa on pastaa ja ketsuppia ja ruisleipää, että tulen kyllä toimeen nämä viisi päivää, mutta ei se kivaa ole.
Mä yleensä jemmaan Plussa-pisterahoja niin voi käydä K-kaupassa köyhinä päivinä, mutta nyt ei ole niitä. Pari tölkkiä on kaapissa muttei niistä saa kuin pennosia. Mistä te kaivatte hädässä muutaman euron ruokakauppaan?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti köyhille, siis sellaisille, jotka on nälässä osan kuukautta suosittelen näitä kuluttajapaneeleja. Niistä olen saanut n. kolmekymppiä kuukaudessa. Olen useammassa paneelissa. Mitään kultakaivoksia nämä eivät siis ole, mutta jos on aikaa takoa, niin tao. Rahaa voi käyttää foodoodraan ja wolttiin. Olisin varmaan kuollut nälkään nimittäin rasvasella ruoalla jaksaa pari päivää.
-todella köyhä ja käyttää rahaa foodooraan ja wolttiin.
No siinähän se tuli MIKSI on todella köyhä. Ei ole MITÄÄN tajua rahan käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi minulla on tuottavia sijoituksia että saa viikon ruokarahat osinkoina viikottain. Kannattaisi muidenkin rakentaa tällainen vararahasto.
Ja silti sinulla on niin huono taloudenhallinta, että välillä kaapissasi on vain ketsuppia ja pala ruisleipää?
Ei ole koskaan. Juurihan sanoin että ruokarahat tulevat osinkoina viikottain. Kannattaa muidenkin rakentaa tällainen vararahasto niin EI TULE tuota tilannetta.
Jos olet toimeentulotuen asiakas tai luottotiedoton tai et osaa toimia säntillisesti, seuraava vinkki ei toimi.
Hanki kuluton luottokortti esim. Bank Norwegianilta.
Avaa korkeakoroinen käyttötili (Svea/Bigbank), jossa ei ole nostorajoitusta.
Siirrä tulot palkkapäivänä korkeakoroiselle talletustilille. Käytä luottokorttia kaiken muun maksamiseen. Maksa luottokorttilasku AINA eräpäivänä pois. Raha siirretään talletustililtä suomalaiselle pankkitilille sitä mukaan kun on tarvetta (mm. vuokran maksuun eräpäivän lähestyessä). Svealla menee siirrossa 2 arkipäivää ja Bigbankilla 4 arkipäivää, mutta Bigbank maksaa enemmän korkoa.
Ei suuria voittoja, mutta vuositasolla köyhä saa korkotuottona 30-50e extraa verojen jälkeen.
Voit venyttää laskujen maksua 6 päivällä, jotta kertyisi hieman enemmän korkoa. Älä kuitenkaan ylitä 7 päivän rajaa, koska joudut maksamaan maksumuistutuksesta.
Mitään osake-/rahastosijoituksia en suosittele, koska voivat mennä miinukselle. Niissä täytty olla suuremmat puskurit, vaikka historiallisesti niistä saa enemmän voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti köyhille, siis sellaisille, jotka on nälässä osan kuukautta suosittelen näitä kuluttajapaneeleja. Niistä olen saanut n. kolmekymppiä kuukaudessa. Olen useammassa paneelissa. Mitään kultakaivoksia nämä eivät siis ole, mutta jos on aikaa takoa, niin tao. Rahaa voi käyttää foodoodraan ja wolttiin. Olisin varmaan kuollut nälkään nimittäin rasvasella ruoalla jaksaa pari päivää.
Koska palkintoraha ei käy kuin foodoraan, wolttiin, h&m:ään tai ikeaan. Extra lounas on parempi kuin joku hömppäsisustusjuttu tai pikamuoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska palkintoraha ei käy kuin foodoraan, wolttiin, h&m:ään tai ikeaan. Extra lounas on parempi kuin joku hömppäsisustusjuttu tai pikamuoti.
Ei se sitten ole RAHAA.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vuosikausia takonot noita paneeleja, enkä kyllä ole saanut 30€/kuukaudessa. Sanoisin että 10€/kuukaudessakin on aika mahdoton saavuttaa. Mutta onpahan ajankulua ja aina joskus sieltä se palkkiokin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn tavaraa. Tälläkin viikolla sain kasaan 55 euroa.
Mä oon niin onneton, että en oikein omista mitään rahanarvoista.. Osaatko sanoa mikä tavara myy hyvin?
No minä myin nyt kaksi tuolia jotka olin bongannut ilmaiseksi Torista, siskoni lapselle tekemän villapaidan ja vaatetelineen joka oli kulkeutunut meille appiukon muutossa.
Okei, hyvä kuulla ettei tarvii olla mitään spessutavaraa. Ehkä keksin jotain myytävää. Missä myit? Tori? Facebook
Tuolit Torissa (etsin Ostetaan-ilmoituksen), villatakin kaupunginosakirppiksellä (viereinen kaupunginosa) ja sen telineen toiseen suuntaan viereisen kaupunginosan kirppisryhmässä. Vaivaa saa kyllä nähdä eli ilmoituksi
Kiitos kaunis vastauksesta! Vinkit tulevat tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä moisista tilannut. T. Todella köyhä. Voisin kyl silti tutustua noihin paneeleihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet toimeentulotuen asiakas tai luottotiedoton tai et osaa toimia säntillisesti, seuraava vinkki ei toimi.
Hanki kuluton luottokortti esim. Bank Norwegianilta.
Avaa korkeakoroinen käyttötili (Svea/Bigbank), jossa ei ole nostorajoitusta.
Siirrä tulot palkkapäivänä korkeakoroiselle talletustilille. Käytä luottokorttia kaiken muun maksamiseen. Maksa luottokorttilasku AINA eräpäivänä pois. Raha siirretään talletustililtä suomalaiselle pankkitilille sitä mukaan kun on tarvetta (mm. vuokran maksuun eräpäivän lähestyessä). Svealla menee siirrossa 2 arkipäivää ja Bigbankilla 4 arkipäivää, mutta Bigbank maksaa enemmän korkoa.
Ei suuria voittoja, mutta vuositasolla köyhä saa korkotuottona 30-50e extraa verojen jälkeen.
Voit venyttää laskujen maksua 6 päivällä, jotta kertyisi hieman enemmän korkoa. Älä kuitenkaan ylitä 7 päivän rajaa, koska joudut maksamaan maksumuistutuksesta.
Mitään
Kiitos! Tämäkin hyvä vinkki vaikka ei juuri nyt minulle ajankohtainen, kun minulle ei ilmeisesti myönnetä luottokorttia.
Stressaan tosi paljon rahapula, vuokran saan maksettua vkl, jotenkuten pärjään seuraavaan päivärahapäivään. Töitä ei ole tarjottu . En halua lainata kun ei se auta. Ei ole tyhjiä pulloja, leipäjonot kaukana ja epävarmaa onko niistä hyötyä kun bussilla olisi mentävä. Punalapputuotteet ainoa etu ruoka ostoksissa.
Kohtuullisen iso ja tuottava hajautettu rahasto. Töitäkin on riittävästi
Pun,vihreä, sin,vesi,eikä suomenkielisiä
Bonusway.fi, tilaan aina täältä kautta, esim. kosmetiikka, kodin sisustusjutut (matot, imuri, verhot jne.), vaatteita, hotellivaraukset
Vierailija kirjoitti:
Bonusway.fi, tilaan aina täältä kautta, esim. kosmetiikka, kodin sisustusjutut (matot, imuri, verhot jne.), vaatteita, hotellivaraukset
Saa rahan suoraan pankkitilille, kun 15 euroa täynnä, hyvä pikku lisä aina silloin tällöin. Odotusajat saisi olla lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitten ole RAHAA.
Eivät pysty maksamaan rahana, koska verottaja katsoo sitten palkaksi.
Minulla on hätävararahastoa parikyt tonnia tilillä.
Olkoot palkkaa, rahaa tai jotain rahanarvoista niin kyllä verotta siitä kiinnostuu.
Tuolit Torissa (etsin Ostetaan-ilmoituksen), villatakin kaupunginosakirppiksellä (viereinen kaupunginosa) ja sen telineen toiseen suuntaan viereisen kaupunginosan kirppisryhmässä. Vaivaa saa kyllä nähdä eli ilmoituksia mulla on jatkuvasti vaikka miten paljon.