Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä! Mikä on sun hätävara"rahasto"? Pullopantit? Plussapisteet? Mitä muita on?

Vierailija
10.03.2023 |

Tuli yllättävän isoja menoja ja seuraava palkka tulee 15. päivä. Tilillä on 7 euroa ja nälättää. Kaikki laskut on maksettu tai siirretty, sillä tavalla ei ole hätää. Kaapissa on pastaa ja ketsuppia ja ruisleipää, että tulen kyllä toimeen nämä viisi päivää, mutta ei se kivaa ole.

Mä yleensä jemmaan Plussa-pisterahoja niin voi käydä K-kaupassa köyhinä päivinä, mutta nyt ei ole niitä. Pari tölkkiä on kaapissa muttei niistä saa kuin pennosia. Mistä te kaivatte hädässä muutaman euron ruokakauppaan?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkaa seuren kautta, kuukaudessa hankin ylimääräistä rahaa muutama sata euroa.

Vierailija
122/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilillä hieman yli 50000€.

Huijaat 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei rahaa ole jemmassa, mutta ruokaa löytyy aina, kuivattuna, pakastettuna jne.

Vierailija
124/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullisen iso ja tuottava hajautettu rahasto. Töitäkin on riittävästi 

Täällä puhutaan köyhistä. Ei ihmisistä, joilla on varaa sijoittaa.

Vierailija
125/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuuttani realisoisin tai käyttäisin säästöjä.

Vierailija
126/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy jonkin verran kotivaraa käteisenä. Oletettavasti sekin päivä tulee kun pankki-tai luottokortit ei toimi.

Vierailija
127/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄiVitys?

Vierailija
128/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on muutama tonni. Kolikkokippaa kaivellaan, pantteja kuskaan kauppaan, todella pahassa tilanteessa voin pyytää lainaa isältä tai siskolta. 

Vierailija
129/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki rahattomat. Nyt, kun pääsiäinen on tulossa ja ihmisillä notkuu ruokapöydät täynnä herkkuja. Pungetkaa kylään sukulaisille ja ystäville. Ei tarvitse nälkää nähdä.

Vierailija
130/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina sukan varressa muutama tonni seteleitä. Pistän sinne jos jää ylimääräistä. Ihana turva.

Vierailija
131/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yli 10 v puljannut kirppistavaroita. Nyt, kun oma koti on ojennuksessa, mä oon saanut naapureilta kirppistavaraa. Heidän kotia ei ole karsittu vuosikymmeniin. Aloitettiin tammikuun alussa ja nyt, 3 kk myöhemmin, on koti hyvin paljon tyhjempi. 

Papereita on viety kymmeniä laatikollisia jne ja huomenna lähtee kokonainen pakettiautollinen kirppikselle, muutamia huonekaluja olen myynyt. 

Kaikki kaapit on käyty läpi ehkä 3 krt ja tällä viikolla ei enää tullut yhtään tavaraa. 

Nämä kirppistulot ovat mulla aina ollut se ns jemmavarasto. Mä oon tehnyt ns vaihtokauppoja. Oon vienyt kirppikselle myytävää ja en ole saanut rahaa, vaan oon saanut kirppikselle saldoa. Otin aikoinaan mm kultakoruja, ompelulankaa, villavaatteita, lankojen vuoksi, Marimekon tuotteita, kotimaista lasia. Mutta Marimekoista sai parhaan hinnan kesällä Hietsussa japanilaisilta, kotimaisesta lasista keräilijältä jne. 

Tulin siihen lopputulokseen, ettei kannata jemmata, vaan heti alkaa myymään hyvällä hinnalla. 

Mua ei raha polta tilillä. 

Ostan ruokaa 3 viikon välein, kun tulee kauppakassi ja jotain pientä kerran vkossa. 

Ruokaa on aina sen verran, että kk pärjätään. Jos kesällä saadaan satoa, sitten voi joitain vihanneksi säilyä kesän läpi, mutta eipä juuri muuta. 

Vierailija
132/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy jonkin verran kotivaraa käteisenä. Oletettavasti sekin päivä tulee kun pankki-tai luottokortit ei toimi.

Samoin mulla. Täytyy olla jemmassa käteistä. Aina.

Vierailija
133/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa, saakohan luottokortilla tai mobilepaylla ostettua noutoruokaa tai verkkoruokakaupasta?

Maksan kaikki cittarin ruokatilaukset visalla. Onnistunee prismassakin.

Joku vuosi sitten tuli hankittua S- pankin visakortti kun tyrkyttivät. Sillä olen maksanut jotain satunnaisia hankintoja kun ei ole ollut käteistä matkassa. Toisen pankin tilin pidän lähes nollilla ja rahat käteisenä jemmassa. Visalaskun maksan aina pois kun lasku tulee. On ollut ihan hyvä kunhan ei sillä ostele mitä sattuu.

Vinkki, jos jollekin ei olekaan tiedossa, visa kannattaa maksaa ennen kuun vaihdetta, niin et joudu maksamaan korkoja. Lainaa Visalta niin, että voit maksaa takaisin muutama päivä ennen kuun vaihtumista 

Vierailija
134/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet köyhä niin miksi käy k-kaupassa vaikka se on tutkitusti kalliimpi kuin s-ryhmän kaupat, lidlistä puhumattakaan? Pulloja keräämään, jokainen euro helpottaa tilannetta.

Vierailija
135/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti köyhille, siis sellaisille, jotka on nälässä osan kuukautta suosittelen näitä kuluttajapaneeleja. Niistä olen saanut n. kolmekymppiä kuukaudessa. Olen useammassa paneelissa. Mitään kultakaivoksia nämä eivät siis ole, mutta jos on aikaa takoa, niin tao. Rahaa voi käyttää foodoodraan ja wolttiin. Olisin varmaan kuollut nälkään nimittäin rasvasella ruoalla jaksaa pari päivää.

-todella köyhä ja käyttää rahaa foodooraan ja wolttiin.

No siinähän se tuli MIKSI on todella köyhä. Ei ole MITÄÄN tajua rahan käytöstä.

Koska palkintoraha ei käy kuin foodoraan, wolttiin, h&m:ään tai ikeaan. Extra lounas on parempi kuin joku hömppäsisustusjuttu tai pikamuoti.

Ei se sitten ole RAHAA.

Mutta se on RUOKAA.

Kukaan fiksu mitään päihteitä tarvitse.

Vierailija
136/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin TikTokissa videon, jossa köyhä säästi kaiken mahdollisen mitä vain pystyi. Kyse oli hiluista, muutama kymmenen senttiä, euro sieltä ja täältä. Hän piti tarkkaa kirjanpitoa rahan määrästä, jos muistan oikein, hän oli saanut säästettyä 100€.

Kunnon selviytyjä, ajatus noin tiukilla olemisesta hirvittää, kun olen tottunut tähän keskiluokkaiseen elämään. Siitä on noin 25 vuotta kun ostin kaikki vaatteet kirpparilta ja vessapaperit otin koululta. 

Miks mulla näin, rälläsin viikonloput baarissa, joskus arkenakin. Mulla oli äiti joka laittoi rahaa pyydettäessä. Oli kiva viettää nuoruutta, mutta en kyllä rahankäyttöä oppinut. Tai siis sitä säästämisen puolta. 

Vierailija
137/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikkopurkki. Hävettää maksaa pienimmillä kolikoilla mutta rahaa nekin on.

Vierailija
138/143 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan tuttava on kuulema alkanut ryöstää vanhuksia Helsingin rikkailla asuinalueilla. Vielä ei oo kiinni jäänyt. Oli kuulema ollut ilahtunut että ois pitäny alkaa jo aiemmin ja yrittäny houkutella mukaan onneks oma poika ei menny mutta saanu jonku mukaan välillä 

Vierailija
139/143 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovisäkillinen pulloja.  Saan ehkä 5 euroa näistä.  Tilillä 10 euroa.  Rahapussissa hiukan.

Vierailija
140/143 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn naapurille persettä aina huonoina aikoina. Tosin ei siitä montaa kymppiä irtoa, mutta jotain murua noillakin saa rinnan alle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi