Köyhä! Mikä on sun hätävara"rahasto"? Pullopantit? Plussapisteet? Mitä muita on?
Tuli yllättävän isoja menoja ja seuraava palkka tulee 15. päivä. Tilillä on 7 euroa ja nälättää. Kaikki laskut on maksettu tai siirretty, sillä tavalla ei ole hätää. Kaapissa on pastaa ja ketsuppia ja ruisleipää, että tulen kyllä toimeen nämä viisi päivää, mutta ei se kivaa ole.
Mä yleensä jemmaan Plussa-pisterahoja niin voi käydä K-kaupassa köyhinä päivinä, mutta nyt ei ole niitä. Pari tölkkiä on kaapissa muttei niistä saa kuin pennosia. Mistä te kaivatte hädässä muutaman euron ruokakauppaan?
Kommentit (143)
Olen jemmannut 2000€ pahanpäivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Talouskassapurkki hätävarana missä hieman käteistä.
Mitä nuo plussapisterahat oikein on?
K-kaupan etu. Plussakortille kertyy aina vähän rahaa, kun ostaa sieltä.
Tilaan verkkokaupasta, jossa voi maksaa Klarnalla. Mutta se siirtää rahapulaa vain edemmäksi. Toisaalta Klarnalla maksaminen tuo oikeasti joustoa rahankäyttöön.
Minulle selvisi yllättäen että Ikean huonekaluissa on nykyään aika hyvät hinnat käytettyinä. Jopa puolet siitä mitä ne maksavat uutena. Kannattaa myydä jos on ylimääräisiä huonekaluja viemässä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua! Kaikkien köyhien pitäisi toimia näin.
Mulla on varalompakko aina käytettävissä, jos yllättävä rahan tarve iskee. Sillä saa vartissa hommattua saturaisen helposti.
Pari-kolme kertaa vuodessa tulee semmoinen tarve, että tuo lompakko pitää ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Ohjeeksi alottajalle. Pankeissa on tarjolla monessakin, semmoinen säästöpossu-systeemi. Sinne voi tallettaa vaikka vitosen kun maksaa kortilla. Tai sen voi sijoittaa rahastaoon, ja siellä se kasvaa.
Sitten on mistä ottaa. Pienennä kauppalaskujasi, jätä ostamatta jne. Vitosen karkkipussirahankin voi laittaa talteen!
Myyn osakesalkustani pienen siivun, jos meinaa nälkä yllättää. Olen köyhä, koska omakotitaloon ja osakesijoituksiin menee niin paljon rahaa. Tiedän, mitä käyt läpi.
S bonus. Täällä on julmetun kallis citymarket joten siirryinn s-markettiin.
Fatima-Emmy kirjoitti:
Köyhät :D
Ihanasti soutaa parru.
Pörssissä 25 tuhatta. Sieltä irtoaa parissa päivässä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Tilaan verkkokaupasta, jossa voi maksaa Klarnalla. Mutta se siirtää rahapulaa vain edemmäksi. Toisaalta Klarnalla maksaminen tuo oikeasti joustoa rahankäyttöön.
Minulle selvisi yllättäen että Ikean huonekaluissa on nykyään aika hyvät hinnat käytettyinä. Jopa puolet siitä mitä ne maksavat uutena. Kannattaa myydä jos on ylimääräisiä huonekaluja viemässä tilaa.
Kierrätys into tosiaan näkyy hinnoissa mutta en tiedä kuka niitä ostaa, kaikessa muussakin tavarassa pyynnit yläkanttiin.
Itsellä oli aina muutama pullopussi pahan päivän varalle silloin kun olin työtön tyhjätasku.
Onneksi sittemmin pääsin töihin ja nyt rahulia on vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Myyn osakesalkustani pienen siivun, jos meinaa nälkä yllättää. Olen köyhä, koska omakotitaloon ja osakesijoituksiin menee niin paljon rahaa. Tiedän, mitä käyt läpi.
Minäpä en velaksi myy. Jää hyvät kaupat tekemättä jos ei lompakosta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Pörssissä 25 tuhatta. Sieltä irtoaa parissa päivässä ;-)
Ja pidät itseäsi köyhänä?
Toisaalta, kaikkihan on suhteellista. Esimerkiksi miljonääriklubille ei noilla "meriitellä" taida päästä kuin tarjoilijaksi.
Säästöpossu, se ikiaikainen kolikoiden rohmuaja, sieltä löytyy ainakin tässä taloudessa ne hätävarat. Justiinsa vein pulloja kaupaan ja possu sai syötäväkseen 35 euroa.
Leipäjono 1-2 krt/vko tarpeen mukaan. Joka kaupungis pitäs olla omat palvelun tarjoojat. Onko se sit terveydenhuolto tai kirkon diakonia
Laitoin Toriin hyväkuntoisia vaatteita myyntiin, mutta en tiedä ostaako sieltä kukaan vaatteita. Mulla on lähellä vaan K-kauppa, siksi käyn siellä vaikka on vähän kalliimpi kuin muut. Ne muut on bussimatkan päässä eikä ole rahaa bussiin. Mulla on se säästöpossusysteemi, euro menee säästötilille joka ostoksesta, mutta nekin on nyt käytetty. Tulot on pienet, niin ei mitään talousrahoja pysty säästelemään. Varastamaan en rupea.
ap
Vierailija kirjoitti:
Leipäjono 1-2 krt/vko tarpeen mukaan. Joka kaupungis pitäs olla omat palvelun tarjoojat. Onko se sit terveydenhuolto tai kirkon diakonia
En viitsi käydä niissä, kun olen kuitenkin työssäkäyvä. Jätän ne vielä köyhemmille.
ap
Talouskassapurkki hätävarana missä hieman käteistä.
Mitä nuo plussapisterahat oikein on?