Köyhä! Mikä on sun hätävara"rahasto"? Pullopantit? Plussapisteet? Mitä muita on?
Tuli yllättävän isoja menoja ja seuraava palkka tulee 15. päivä. Tilillä on 7 euroa ja nälättää. Kaikki laskut on maksettu tai siirretty, sillä tavalla ei ole hätää. Kaapissa on pastaa ja ketsuppia ja ruisleipää, että tulen kyllä toimeen nämä viisi päivää, mutta ei se kivaa ole.
Mä yleensä jemmaan Plussa-pisterahoja niin voi käydä K-kaupassa köyhinä päivinä, mutta nyt ei ole niitä. Pari tölkkiä on kaapissa muttei niistä saa kuin pennosia. Mistä te kaivatte hädässä muutaman euron ruokakauppaan?
Kommentit (143)
Myön vähäiset osakesijoitukseni, sain vain 2000 euroa. S-ryhmän bonukset menevät S-Pankin tilille ja ovat selvää rahaa vaivalloisten Plussa-pisteiden sijaan. S-Pankin tilille siis kertyy hieman pahanpäivän varaa.
Käytä mieluummin s-bonusta. Sinne kertyy mukavasti joka ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Myyn tavaraa. Tälläkin viikolla sain kasaan 55 euroa.
Mä oon niin onneton, että en oikein omista mitään rahanarvoista.. Osaatko sanoa mikä tavara myy hyvin?
Ajattelin sijoittaa dyykkaamiseen sekä peruna, omena/porkkanavarkauksiin. Näpisteleminen harkinnassa.
Jos olet töissä niin hanki luotollinen kortti. Silloinhan voit maksaa ne ostokset seuraavasta tilistä.
Osakerahasto. Säästän muutaman kympin kuukaudessa rahastoon, ja tarvittaessa jos tulee yllättäviä menoja niin rahastoa voi aina myydä haluamallaan summalla ja rahat on tilillä parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, mutta haluan säästää edes vähän. Laitan siis säästötilille kerran viikossa 1,50 euroa. Pieni summa, mutta parempi kuin ei mitään. Tällä hetkellä säästöön on kertynyt n. 140 euroa. Käytän rahat, jos tulee hätätilanne.
Tässä on aito vinkki. Muut ovat kuraa. Ja jos maksaa käteisellä, niin laita osa aina säästöpossuun, vaikka eläisit kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varalompakko aina käytettävissä, jos yllättävä rahan tarve iskee. Sillä saa vartissa hommattua saturaisen helposti.
Pari-kolme kertaa vuodessa tulee semmoinen tarve, että tuo lompakko pitää ottaa käyttöön.
Onko se se lompakko, jonka päällä istut?
Jos on noin tiukkaa niin kannattaa miettiä mistä voisi ansaita pikkurahaa säännöllisesti ja säästää ne ansiot.
Itse laitoin muutama vuosi sitten epätoivoissani ilmoituksen koiranulkoilutuksesta lähikaupan ilmoitustaululle. Sain kaksi vakiasiakasta, joiden koiria kävin kävelyttämässä noin kerran viikossa. Kympin pyysin ja kolme varttia kävelin.
Pari kymppiä viikossa ylimääräistä oli köyhälle iso raha. Koirat oli ihania ja varmaan helpotin myös omistajien elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet töissä niin hanki luotollinen kortti. Silloinhan voit maksaa ne ostokset seuraavasta tilistä.
Minulla jäi yksi luottokorttilasku maksamatta ja kortti on nyt jäissä. Vahinko oli. En huomannut ettei tilillä ollut just sinä päivänä riittävästi katetta. Kiva kun olin laskenut sen luoton varaan tämän kuun loppupuolen.. No ei kun sukulaisille käsi ojossa kerjäämään. Hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon niin onneton, että en oikein omista mitään rahanarvoista.. Osaatko sanoa mikä tavara myy hyvin?
No minä myin nyt kaksi tuolia jotka olin bongannut ilmaiseksi Torista, siskoni lapselle tekemän villapaidan ja vaatetelineen joka oli kulkeutunut meille appiukon muutossa.
Moi Riikka, tulitko etsimään porsaanreikiä tukittavaksi vai uusia leikkauskohteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, mutta haluan säästää edes vähän. Laitan siis säästötilille kerran viikossa 1,50 euroa. Pieni summa, mutta parempi kuin ei mitään. Tällä hetkellä säästöön on kertynyt n. 140 euroa. Käytän rahat, jos tulee hätätilanne.
Tässä on aito vinkki. Muut ovat kuraa. Ja jos maksaa käteisellä, niin laita osa aina säästöpossuun, vaikka eläisit kädestä suuhun.
Just vein viissenttisiä kasan kolikkoautomaattiin, josta sain vähän rahaa tilille. :)
Oikeesti köyhille, siis sellaisille, jotka on nälässä osan kuukautta suosittelen näitä kuluttajapaneeleja. Niistä olen saanut n. kolmekymppiä kuukaudessa. Olen useammassa paneelissa. Mitään kultakaivoksia nämä eivät siis ole, mutta jos on aikaa takoa, niin tao. Rahaa voi käyttää foodoodraan ja wolttiin. Olisin varmaan kuollut nälkään nimittäin rasvasella ruoalla jaksaa pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin tiukkaa niin kannattaa miettiä mistä voisi ansaita pikkurahaa säännöllisesti ja säästää ne ansiot.
Itse laitoin muutama vuosi sitten epätoivoissani ilmoituksen koiranulkoilutuksesta lähikaupan ilmoitustaululle. Sain kaksi vakiasiakasta, joiden koiria kävin kävelyttämässä noin kerran viikossa. Kympin pyysin ja kolme varttia kävelin.
Pari kymppiä viikossa ylimääräistä oli köyhälle iso raha. Koirat oli ihania ja varmaan helpotin myös omistajien elämää.
Kympin per kävelytys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä myin nyt kaksi tuolia jotka olin bongannut ilmaiseksi Torista, siskoni lapselle tekemän villapaidan ja vaatetelineen joka oli kulkeutunut meille appiukon muutossa.
Okei, hyvä kuulla ettei tarvii olla mitään spessutavaraa. Ehkä keksin jotain myytävää. Missä myit? Tori? Facebook?
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti köyhille, siis sellaisille, jotka on nälässä osan kuukautta suosittelen näitä kuluttajapaneeleja. Niistä olen saanut n. kolmekymppiä kuukaudessa. Olen useammassa paneelissa. Mitään kultakaivoksia nämä eivät siis ole, mutta jos on aikaa takoa, niin tao. Rahaa voi käyttää foodoodraan ja wolttiin. Olisin varmaan kuollut nälkään nimittäin rasvasella ruoalla jaksaa pari päivää.
Osaatko antaa vinkkiä jostain tietystä? Vai osallistuu vain kaikkiin mahdollisiin?
Perhana, kai se olisi myytävä muutama petäjä metsäpastalta. Ei siitä kyllä näppiin jää paljoa kun joutuu hakkuun ja tien varteen ajon teettämään vieraalla ja verottaja ottaa osansa.
Säästötili hyvä apu. Joskus luotolta esimerkiksi käteistä, mutta hyvin harvoin.