Kuinka törkeänä pidät miehen tekstiä deitti-ilmoituksessa: "toivon että painat minua vähemmän"
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Nojaa ehkä tuo on tökeröä sanoa suoraan, toisaalta kyllä minäkin oletan että mies painaa enemmän kuin minä, useimmat miehet joihin koen vetoa varmaan lähemmäs tuplat. Tuollaiselle voisi tietty napauttaa takaisin että juu painan, mutta painathan sinä sitten varmasti x-määrän mut mielellään ilman ylimääräistä?
Tämä alkaa olemaan naisilla jo hullu oletus/vaatimus kun alkavat itsekin olemaan sadan kilon keijukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi melko kauheaa, jos naiseni painaisi vielä minuakin enemmän. Olen vajaa 2 metrinen ja 110 kiloinen miehenroikale. Vielä painavammasta voisin jo sanoa, että päälle en pääse, takaa en yletä ja alle en uskalla!
No nyt jokainen mies voisi viettää pienen hiljaisen hetken miettien, mihin kaikkeen meidän naisten pitää teidän kanssa uskaltautua ja taipua.
En halua ihmistä, jolla on pakkomielle omasta tai muiden painosta. Tulee todella epämukava olo itsellekin.
Ei ollenkaan miksi olisi,ei kaikki syty esim lihavista,eikä jotkut liian laihoistakaan.Ollaan erilaisia mieltymyksinemme.Kemiaa ei synny jos toinen ei koe viehätystä, pelkkää tosiasiaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomattavasti vähemmän törkeä kuin naisella vaatimus että miehen pitäisi olla häntä pidempi.
Kumpikin vaatimus on ihan ok, kumpaakaan ei kannata sanoa ääneen, kyllä ne asiat selviävät muutenkin. Ja sitten voi sanoa, että ei nyt vaan ollut tunteita.
Ainoa vaan että pituus on asia kuten ihonvärikin, mihin ei ole pystynyt itse vaikuttamaan. Painon osalta näin harvemmin. Onko muuten ok laittaa ilmoitukseen toivetta ihonväristä?
Mitä ihmeen merkitystä sillä on, voiko asiaan vaikuttaa? Parisuhteessa ei pidä olla, jos toinen ei kiinnosta. Ilmoitukseen ei tosiaan kaikkea kannata laittaa, mutta ei se lopputulosta muuta. Jokainen saa valita kenen kanssa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä minkä painoisesta ukosta on kyse. Oikeastaan olennaisempaa on se ymmärtääkö mies yleensäkään naisten ja miesten elimistön toiminnan eroja ja millä tavalla hormonit vaikuttavat lihaksistoon.
Mieshän on helposti lihaksikas, vaikka vain lojuisi sohvalla suurimman osan ajasta, ja lihas polttaa kaloreita vaikka loikoillessa. Inhoan miehiä jotka ovat pitkiä, jänteviä ja sen takia luonnostaan laihoja, eivätkä ymmärrä mitä kaikkea sama painoindeksi vaatisi lyhyeltä naiselta.
Syömistä kulutuksen mukaan ja hieman liikuntaa? Aika rankkoja vaatimuksia kyllä.
Sori, mutta ei ole varaa pitää painonhallintaa elämässä ykkösprioriteettina, kun muuten muut osa-alueet sakkaavat.
Painonhallinta ei ole normaalipainoisilla kummemmin mielen päällä, sitä vaan syö sen minkä tarvitsee, oikeasti, juuri niin yksinkertaista. Jos painonhallinta tuntuu sille että se vaatii jonkinlaista ylitsepääsemätöntä kamppailua, kyseessä on todennäköisemmin syömishäiriö, mikä käytännössä toimii kuten riippuvuus. Apua on saatavilla.
En vertaa sua alkoholistiin mutta olen kuullut alkoholistin selittävän ettei voi lopettaa koska hänen elämänsä on niin vaikeaa.
Toisaalta aika samat sanat eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin toivon miehenä että nainen painaa minua vähemmän. Olen itse pitkä ja vaikka olenkin normaalipainoinen, niin nainen joka olisi minua painavampi olisi joko todella ylipainoinen, tai valtavan pitkä ja lihaksikas. Tiedän yleisestä elämänkokemuksesta, että en sellaisille syty.
Jos itse painan 94kg niin aika harva nainen painaa enempää, enkä usko että viehättyisin yhdestäkään.
Mutta pitäisikö sinun todella kirjoittaa se profiiliisi, eikö riitä että katsot naisen kuvat ja päätät niiden perusteella kelpaako vai ei? Vai olisiko sulle siis oikeasti ok että nainen on 150cm 93kg sohvaperuna, kun taas 180cm 95kg aktiiviurheilija ei sopisi? En ymmärrä.
Minä en kirjoittaisi sitä profiiliin, koska sen ehkä kokee monet naiset vähän töykeänä. Ja tiedän että ihmisellä on muitakin ulottuvuuksia kuin paino.
Mutta mulle ei kelpaisi 150cm 93kg sohvaperuna, se olisi todella lihava. Mulle ei myöskään kelpaisi 180cm 95kg aktiiviurheilija, se olisi ihan liian lihaksikas. En tykkää kummastakaan.
Niin. Eli sunkaan oikea toive EI ollut että "nainen painaa itseäsi vähemmän", koska 93 kiloinen (joka täyttää säännön) ei kuitenkaan kelvannut. Vaan sun sääntö on jotain ihan muuta. Tästä just tulee se kyseisen vaatimuksen typeryys - listataan jokin absurdi numeraalinen sääntö, joka ei edes pidä paikkaansa.
Hauskaa, ketju aiheesta: Kuinka törkeänä pidät naisen tekstiä deitti-ilmoituksessa: "toivon että olet minua pidempi". poistettiin välittömästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä minkä painoisesta ukosta on kyse. Oikeastaan olennaisempaa on se ymmärtääkö mies yleensäkään naisten ja miesten elimistön toiminnan eroja ja millä tavalla hormonit vaikuttavat lihaksistoon.
Mieshän on helposti lihaksikas, vaikka vain lojuisi sohvalla suurimman osan ajasta, ja lihas polttaa kaloreita vaikka loikoillessa. Inhoan miehiä jotka ovat pitkiä, jänteviä ja sen takia luonnostaan laihoja, eivätkä ymmärrä mitä kaikkea sama painoindeksi vaatisi lyhyeltä naiselta.
Syömistä kulutuksen mukaan ja hieman liikuntaa? Aika rankkoja vaatimuksia kyllä.
Sori, mutta ei ole varaa pitää painonhallintaa elämässä ykkösprioriteettina, kun muuten muut osa-alueet sakkaavat.
Painonhallinta ei ole normaalipainoisilla kummemmin mielen päällä, sitä vaan syö sen minkä tarvitsee, oikeasti, juuri niin yksinkertaista. Jos painonhallinta tuntuu sille että se vaatii jonkinlaista ylitsepääsemätöntä kamppailua, kyseessä on todennäköisemmin syömishäiriö, mikä käytännössä toimii kuten riippuvuus. Apua on saatavilla.
En vertaa sua alkoholistiin mutta olen kuullut alkoholistin selittävän ettei voi lopettaa koska hänen elämänsä on niin vaikeaa.
Ai onko saatavilla? Miksi on lihavuusepidemia, jos apua on jotenkin helposti saatavilla? Olen 50 v enkä todellakaan ole tosta vaan saanut mitään apua traumaperäiseen syömisongelmaani, joka johtaa sekä ali- että ylisyömiseen. Näläntunne voi olla poissa kuukausia tai vuosia.
Jokainen saa toivoakumppanikseen mitä haluaa. Teksti kertoo tekstin kirjoittajasta. Eri asia sitten toteutuuko toive ja kuka haluaa vastata sellaiselle, joka pitää tärkeänä tuollaista asiaa. Ei kukaan saa rajoittaa toisen toiveita. Samalla tavalla joku voi kirjoittaa, ettei halua toisen tupakoivan, tai käyttävän alkoholia tai ettei toisellaole lapsia etc.
Moni miehistä pysyy hoikkana itsestään tai pitää hoikkana itseään todella epäterveellisin keinoin.
Ei sillä, silti saa valita juuri sen kokoisen kumppanin kuin haluaa, mutta perustelut ovat välillä todella mielenkiintoisia. Eikö voi vaan sanoa, että haluaa sen näköisen kumppanin ja jättää ontuvat terveysväitteet sikseen. Itse en halua alkoholistia. Ihan vaan en halua. Mulle on sivuseikka se, onko alkoholisti terve tai sairas, en halua alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumaoireinen syömisongelma ei ole riippuvuus. Se on vaikeutta kokea ja tuntea nälkää, syödä säännöllisesti jne. Se voi johtaa alipainoon ja/tai ylipainoon ja painonvaihteluihin. Sairauden oire sekin, mutta kyse e ole mistään riippuvuudesta, että olisi pakko päästä koko ajan mussuttamaan jotain epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
No entäs tällainen tyyppi,johon törmäsin. Miehellä oli todella pitkät hiukset ja hän oli kirjoittanut esittelytekstiinsä jotenkin näin "...ensitreffeillä tarjoaa kahvit se, jolla on lyhyempi tukka."
Omaan huumorintajuun tuo iskee. Ja muutenkin pidän pitkistä hiuksista miehellä. Jos joku pitäisi tuollaista ihan urpona niin hyvähän se vaan on ettei tuhlaa aikaansa johonkuhun jonka kanssa ei todennäköisesti tule olemaan samalla aaltopituudella.
Nykyisin olen parisuhteessa mutta treffaillessani periaatteeni oli aina se että olin heti alusta alkaen (ja esim. tinder-profiilissa) hyvin avoimesti oma itseni. Ja tuon seurauksena hyvin harvoin eksyin huonoille treffeille. On paljon paremmat lähtökohdat treffailuun jos kumpikin alusta alkaen on reippaasti oma itsensä ja antaa ajatusmaailmansa ja huumorintajunsa näkyä.
Eli tuohon ap:n esimerkkiin vielä: en pidä törkeänä. Ajattelisin vain ettei ole minun tyyliseni kaveri ja hyvä että asia käy jo heti profiilista ilmi.
En oikein tiedä, mitä tuo edes tarkoittaa. Tökeröä tuo ainakin on.
Ainakaan omalla kohdallani en ajattele tuon olevan mikään kriteeri, koska en tiedä ketään aikuista miestä, joka olisi minua lyhyempi. Pidempi ihminen painaa yleensä aika todennäköisesti enemmän kuin lyhyempi ihminen, joten olen aika varmasti kevyempi kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
sama kuin naisen vaatimus pituudesta, lompakon paksuudesta ym. ei mitään ihmeellistä.
Vaatimukset? Linkitä tähän nyt tilastoja diitä, että kuinka moni nainen " vaatii" Tinderissä mieheltä noita asioita.
Vaikka oon hoikka, en koskaan lähtenyt treffeille miehen kanssa jolla on painovaatimus, enkä edes klikannut niitä.
Löysin mahtava miehen.
Ei toiselta voi mitään vaatia. Täytyy vaan odottaa että löytyy sellainen joka on samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nojaa ehkä tuo on tökeröä sanoa suoraan, toisaalta kyllä minäkin oletan että mies painaa enemmän kuin minä, useimmat miehet joihin koen vetoa varmaan lähemmäs tuplat. Tuollaiselle voisi tietty napauttaa takaisin että juu painan, mutta painathan sinä sitten varmasti x-määrän mut mielellään ilman ylimääräistä?
Tämä alkaa olemaan naisilla jo hullu oletus/vaatimus kun alkavat itsekin olemaan sadan kilon keijukaisia.
Muistutus: "Suomalaisista miehistä 72% on ylipainoisia!". Eli 3/4 eli enemmistö.
Minusta on parempi, että ilmoittaa suoraan jos se on niin tärkeä asia. Ilmoittaa sitten oman painonsa myös niin helpottaa valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä törkeää kuin se, kun suominaiset huutavat, että miehen tulee olla naista pitempi.
M25
Miksi deittailet tuollaisia urpoja? Ovat vähemmistö.
Ai niin, koska haluat fitnesskissan, mieluiten instasta suoraan kotiovelle.
Jos olet katsonut Tinderissä naisten profiileja, niin eivät ole vähemmistö. Tuo pituusvaatimus on lähes kaikilla. Usein myös "en pidä kaljuista" on varsin tavallinen.
Olen jonkun verran nähnyt naistenkin profiileita, ja joitain pituustoiveita tuli vastaan, mutta silti enemmän sellaisia, joissa ei ollut mainintaa pituudesta, kaljusta eikä hiuksista. Joten olisko sitten mahdollista yrittää etsiä kumppania niistä naisista, joilla näitä vaatimuksia ei ole?
Voi yrittää, mutta mätsien saaminen ei korreloi pituusvaatimusten tai ei-pituusvaatimusten kanssa. Ainoa, mikä on oleellista mätsien saamisen suhteen, on tykätä mahdollisimman vaatimattoman näköisistä naisista ja olla valmis treffeille sellaisten naisten kanssa, jotka eivät viehätä ollenkaan.
Mistä sitten kaikki ei-pitkät miehet löytävät kumppaninsa? Nyt sanot tietysti, että he ovat tyytyneet epäviehättäviin - mistäs sitä tietää, mutta en usko, koska en ole itse huomannut lyhyiden miesten kumppaneiden olevan poikkeuksellisen epäviehättäviä. Ja olen biseksuaali, että ihan tälläkin lailla osaan arvioida naisten ulkonäköä.
Ja mikä pituus lasketaan pitkäksi? Mietin tässä, että ovatkohan omat kumppanini olleet asteikon mukaan pitkiä vai ei...
Kaikki naiset eivät todellakaan toivo mahdollisimman pitkää miestä. Moni kokee tosi pitkillä mittasuhteet jopa epäviehättäviksi.
Yleensä esimerkiksi 165 cm mies on 155-160cm naisen kanssa kimpassa. He ovat saattaneet löytää toisensa esimerkiksi opiskelujen ja bileiden yhteydessä vuosia tai jopa vuosikymmeniä sitten. Tinderistä tuskin lyhyt mies saa itseään pidempää naista ja kuka toisaalta haluaisikaan. En ikinä olisi itseäni pidemmän naisen kanssa, tuntuisi aika oudolta. Olenhan toki 182 cm.
No mikä ongelma tuo sitten on? Naisista löytyy sen verran paljon lyhyitä, että harva mies on ihan niin lyhyt - ja jos miehet eivät itsekään halua itseään pitempää naista, niin eikös tuossa sitten toiveet osu aika hyvin yksiin?
No mitäs törppöä tuossa on?