Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa
Olisinpa yhtä rikas
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että tuo mies on vasta 35-vuotias.
Niin ulkoisesti ehkä viiskymppinen, mutta henkisesti korkeintaan 15 vuotias.
Oli kyllä niin lapsellista henkselien paukuttelua, että oli pakko lopettaa lukeminen kesken, kun myötähäpeä valtasi mielen.
Kyllä mäkin juttua lukiessani mietin, että miksi ihmeessä klikkasin linkkiä. 😅 Toinen ajatus oli, että haluaisiko tuollaista elämää? Joo, olisi kivaa olla rikas ja huoleton ja kuluttaa rahaa omalla tavallaan mielekkäästi. Mutta että Thaimaan-loma, johon on käytetty 10 000 + euroa on paska kun ei ole skumppaa ja skottiviskiä tarjolla huoneessa, niin olen aivan sanaton.
Samanlaista rahankäyttö on myös esim. nhl-miljonääreillä ja muilla urheilutähdillä. Mutta sitten taas sellainen kouluttautunut, hyvätuloinen ei välttämättä ostele ferrareita kuin maitoa kaupasta.
Esim Postin toimari ei taatusti ole ferrareita ostelevaa tyyppiä eikä oikein muunkaan yrityksen johtoporras.
Siellä osataan ymmärtää pääosin rahan arvo ja sitä käytetään järkevästi. Joku toimari saattaa olla nuukakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi helposti 50-vuotiaasta.
Samaa katsoin. Olen itse 50 ja näytän nuoremmalta. Antaa tulla alapeukkua mammat!
Minusta hänen ns ikääntymisensä näyttää hämmentävän selkeästi siltä, että elintavat ovat olleen jo vuosia pielessä. Itse jos peilistä tuollaista kohtaisin, otattaisin tosi nopeasti kolesterolin, paastosokerin ja verenpaineen. Sekä hankkisin salikortin ja aloittaisin aerobisen muodossa tai toisessa. Ja P-ALAT - se kannattaa ottaa kiireesti! Ihan vaikka ei olisi Amexiakaan 🧐
Vaimo on LÄÄKÄRI: KILIKILI kellot ei soi, lääkärilläkään! laihikselle ja kuntosalille ja sassiin! Kohta on yks rikas leski lisää!
Ehkä se lääkärivaimo odottaakin juuri sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä porukka tajua, että korteissa on eri tasoja samallakin myöntäjällä kuten vaikka Stockkallakin oli aikanaan ennen kanta-asiakasohjelman muutosta eri näköiset ja etuiset kortit eri tason asiakkaille (varmaan vieläkin, oma korttini on vaan vielä vanhaa systeemiä).
Kultainen Mastercardini muistaakseni edellytti 50 000 euron vuosituloja ja on keskitason kortti eduiltaan.
Aikanaan ei Diners-korttia myönnetty kenelle vaan. Minulla oli sellainen.
Dinerssin hakulomakkeita jaettiin postilaatikkoihin, muistan selvästi kun me niin postilaatikolla sille naurettiin, aamutakkisillaan skumppalasi kädessä.
Jo rikkaissa ja rahattomissa arvelin pariskunnan iäksi n 45-50. Hämmästelin että rouva on lääkäri kun katsoin heidän vartaloitaan ja elintapojaan. Muistan kuinka mies kerskaili jollain sängyn hinnalla kun arvosteli köyhän perheen huonekaluja, pidin häntä törppönä ja junttina. Tämä artikkeli vain vahvisti että olin oikeassa.
Tuli taas todistetuksi se vanha lausahdus, vaikka sulla olisi kaikki maailman raha, niin yhtä asiaa et saa siltikään sillä rahalla ostettua. Hyvää makua.
Siis 35-vuotias, joka ei näytä päivääkään alle 50-vuotiaalta, mutta jonka ulosanti on kirosanoja ja "en mä tai vaimoni osata tehdä tätä yksinkertaista asiaa, niin stressaavaa!" Mistä tollainen saa edes rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisi helposti 50-vuotiaasta.
Samaa katsoin. Olen itse 50 ja näytän nuoremmalta. Antaa tulla alapeukkua mammat!
Minusta hänen ns ikääntymisensä näyttää hämmentävän selkeästi siltä, että elintavat ovat olleen jo vuosia pielessä. Itse jos peilistä tuollaista kohtaisin, otattaisin tosi nopeasti kolesterolin, paastosokerin ja verenpaineen. Sekä hankkisin salikortin ja aloittaisin aerobisen muodossa tai toisessa. Ja P-ALAT - se kannattaa ottaa kiireesti! Ihan vaikka ei olisi Amexiakaan 🧐
Vaimo on LÄÄKÄRI: KILIKILI kellot ei soi, lääkärilläkään! laihikselle ja kuntosalille ja sassiin! Kohta on yks rikas leski lisää!
Ehkä se lääkärivaimo odottaakin juuri sitä...
hahahahah sinäpä sen sanoit!
Vierailija kirjoitti:
Ihme tolloja, tosin oudolla tavalla myös sympaattisia. Olen jotenkin ymmärtänyt sen consierge-palvelun, että sitä käyttävät kiireelliset ja tärkeät henkilöt, joilla vain ei ole aikaa varailla ravintolapöytiä ja järkkäillä käytännön juttuja. Nämä taas tuntuvat käyttävän sitä, koska eivät osaa itse mitään. Ja ei ole omaa makua tai mielipiteitä, vain kallein on se joka kelpaa.
Tietysti osaisivat, jos haluaisivat, mutta jostain syystä on kivempi esiintyä julkisuudessa typeryksenä. Pitäisiköhän vinkata, että hän ostaisi kengät tarranauhoilla, jottei tarvitse osata solmia nauhoja (henk.koht. palvelijaa hänellä ei taida vielä olla).
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että tuo mies on vasta 35-vuotias.
Ei päivääkään alle 50-vuotiaan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Siis 35-vuotias, joka ei näytä päivääkään alle 50-vuotiaalta, mutta jonka ulosanti on kirosanoja ja "en mä tai vaimoni osata tehdä tätä yksinkertaista asiaa, niin stressaavaa!" Mistä tollainen saa edes rahaa?
Perintönä, kuten jutusta selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes sivulausessa maininnut, että tekee rahoillaan myös hyväntekeväisyyttä mutta ei.. Minä, minä, minä ja vaimon laukkukokoelma 🙂
Etkö lukenut juttua? Siinä lukee näin:
Lisäksi hän on käyttänyt asemaansa esimerkiksi keräämällä rahaa hyväntekeväisyyteen ja lahjoittamalla kuolinpesästä rahaa naisten rintasyöpätutkimukseen.
Pahkasiassa oli 80-luvun pahimpina juppivuosina satiirinen juttu tällaisesta vastaavasta ällöttävästä pellestä otsikolla "Luxus on rikasta ja vastuullista"
Siinä tuon Jannen kopio esitteli hienoa elämäänsä ja nosteli puntteja Westendin talonsa kuntosalilla.
Juttu oli lähes yhtenevä tämän tarinan kanssa. Ja se oli vitsi.
Mulla oli diners, kun olin opiskelija. Mielestäni sen sai kaikki, joilla ei ollut luottomerkintöjä, joskus 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintönä, kuten jutusta selvisi.
Toki, mutta perintökin hupenee, kun päivittäin ostelee parin tonnin pukuja ja dom perignonia. Siksi ihmettelin, mistä tulee saamaan rahaa.
Jutusta oikein paistoi läpi miten keltainen neste on noussut yläkertaan. Ja paluuta normaaliin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
mihin rikas tarvitsee luottoa, eikö ole varaa ostaa asioita suoraan
Jutussahan sanotaan, että kyseessä ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin rikas tarvitsee luottoa, eikö ole varaa ostaa asioita suoraan
Jutussahan sanotaan, että kyseessä ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti.
Saako persaukiset edes nykyään luottokorttia?