A-Talk nyt. Elina Valtoselta tulee nyt 100% asiallista settiä, varsinkin sosiaaliturvasta ja työttömyysturvasta!
Elina sanoi, että asia ei voi olla niin, että työttömyysturva nousee nopeammin kuin palkkataso. Koska sellainen ei houkuttele työttömiä ottamaan töitä vastaan.
Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä! Eli kylläpä vain ihmisten työllisyys tuolloin parani, vaikka vihervassareilla ja elämäntapalaiskureilla on tapana muuta väittää!
Elinalla on nyt asiapitoisuudeltaan aivan ylivoimaiset argumentit varsinkin vasemmistopuolen keskustelijoihin verrattuna tuossa lähetyksessä!
Kommentit (627)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtonen ilmeisesti kuvittelee että jengi tulee toimeen pyhällä hengellä.
Eipä taida paljon Valtosta köyhien kohtalo koskettaa. Olisi varmasti onnellinen ilman köyhien olemassaoloa.
Järkyttävän kylmä ihminen, kuin jääkimpale vailla ainoatakaan inhimillistä tunnetta.
Köyhien puuttuessa ei voisi paisuttaa egoaan köyhien pilkkaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisyys paistoi Essayahista ja Valtosesta. Sekä voitonvarmuus. Varmuus siitä, että seuraavaksi saadaan oikeistolaista politiikkaa.
KD on ollut konservatiivipuolue ja on sitä edelleen. Se ei ole talouspolitiikassaan ollut kuitenkaan erityisen oikealla. Nyt on!
Essayahille lisäksi valta on selvästi noussut hattuun. Päivi Räsänen ei todellakaan ole oma suosikkini, mutta hänestä ei kuitenkaan paistanut omahyväisyys kilometrin päähän.
Kun politiikkaan sekoitetaan uskonto ja veroparatiiseissa olevat rahavarat niin ei siitä suomalaisille mitään hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työkkäri laittaa palkkatuella tarhaan niin kokoomuslaisten lapset saa joka päivä ne paskimmat lelut, jos ansiosidonnaista leikataan.
Lääkärin lapsi tuli tarhaan, saa paskimmat lelut. Minä en hyvätuloisia kumartele. Leikkaavat köyhemmiltä.
Mitä kumartelua kaikkien lasten tasavertainen kohtelu olisi? Syyllistyt virkavirheeseen. Saat rangaistuksen. Se on sinulle ihan oikein.
Voi voi, narsisti on opettanut minua, ei siitä lapsen kohtelusta tarvitse vanhemmalle kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukia leikattava jotta työllisyys saadaan nousuun. Mitä järkeä on elättää laiskureita jotka kieltäytyvät työn teosta ilman syytä. Vahusväestön määrä kasvaa koko ajan joten jokainen työkykyinen on saatava töihin vaikka voimakeinoin. Poliisi voisi käydä hakemassa näitä työnvälttelijäpaskoja maijalla työmaalle.
Miksi väität että työtön kieltäytyy töistä? Minä menisin erittäin mielelläni töihin mutta kun se työnantaja kieltäytyy palkkaamasta.
Kuinka paljon haluat leikata mun 760e tuesta?Toimeentulotuen perusosa (vuokran, lääkkeiden, sähkön jne) jälkeen on reilu 500. Jääkö sinulle 760 euroa noiden jälkeen vai onko sinulla omaisuutta?
Mun työmarkkinatuki on nettona 760e.
Oho! Onpa paljon. Olen luullut, että perustyökkäriraha on jotain 500 euroa. Eli et elä yksin tai saa jostain syystä tt-tukea.
Tässä on lapsikorotukset mukana.
Kiertelet ja kaartelet. Joko elät puolison kanssa tai sit saat lisäksi asumistukea ja tt-tukea.
Mitähän minä kiertelen ja kaartelen?
Onhan mulla puoliso mutta kysehän oli liian isosta sosiaaliturvasta mitä kyllä työmarkkinatuki ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työkkäri laittaa palkkatuella tarhaan niin kokoomuslaisten lapset saa joka päivä ne paskimmat lelut, jos ansiosidonnaista leikataan.
Lääkärin lapsi tuli tarhaan, saa paskimmat lelut. Minä en hyvätuloisia kumartele. Leikkaavat köyhemmiltä.
Mitä kumartelua kaikkien lasten tasavertainen kohtelu olisi? Syyllistyt virkavirheeseen. Saat rangaistuksen. Se on sinulle ihan oikein.
Voi voi, narsisti on opettanut minua, ei siitä lapsen kohtelusta tarvitse vanhemmalle kertoa.
Ja narsisti on opettanut sanomaan, että lapsi liiottelee jne.
Eipä uskaltanut samoa mistä kokoomus leikkaisi ansiosidonnaisen porrastusta lukuunottamatta ja sillähän ei kateta kuin murto osa summasta. Jotain löysää puhui sairaanhoidon yksityistämisestä ihan kun sillä tulisi säästöjä.
Kommari Li ja bile mäkynen vetivät kyllä ellua 6-0. Vaikka valtosrla enemän koulutusta nutta maktotalous ei oikein hallussa.eikä sitä lontoon inve pankissa opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukia leikattava jotta työllisyys saadaan nousuun. Mitä järkeä on elättää laiskureita jotka kieltäytyvät työn teosta ilman syytä. Vahusväestön määrä kasvaa koko ajan joten jokainen työkykyinen on saatava töihin vaikka voimakeinoin. Poliisi voisi käydä hakemassa näitä työnvälttelijäpaskoja maijalla työmaalle.
Miksi väität että työtön kieltäytyy töistä? Minä menisin erittäin mielelläni töihin mutta kun se työnantaja kieltäytyy palkkaamasta.
Kuinka paljon haluat leikata mun 760e tuesta?Toimeentulotuen perusosa (vuokran, lääkkeiden, sähkön jne) jälkeen on reilu 500. Jääkö sinulle 760 euroa noiden jälkeen vai onko sinulla omaisuutta?
Oho! Onpa paljon. Olen luullut, että perustyökkäriraha on jotain 500 euroa. Eli et elä yksin tai saa jostain syystä tt-tukea.
Kiertelet ja kaartelet. Joko elät puolison kanssa tai sit saat lisäksi asumistukea ja tt-tukea.
Onhan mulla puoliso mutta kysehän oli liian isosta sosiaaliturvasta mitä kyllä työmarkkinatuki ei ole.
Et tietenkään saa tukia, kun on puoliso. Muutappa pois ja kerro sitten tukien määrät. Saatat hämmästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eipä trade Hönö Tiainen malta pysyä poissa ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Olen ollut sekä opiskelija, työtön että työssäkäyvä. Ylivoimaisesti heikoimmassa asemassa on mielestäni työtön. Opiskelijoiden elintason ei mielestäni tarvitse olla huima, koska opiskelijat ovat yleensä nuoria ja voivat asua kimppakämpässä. Ei opiskelijan tarvitse vaikka matkustaa tai ostella uusia vaatteita koko ajan.
Työtön voi sen sijaan olla vaikka 40-v ja siinä vaiheessa menoja on enemmän. Työttömän elintason kurjistaminen nykyisestä ei auta työllistymään vaan aiheuttaa vain stressiä. Nykytaso on jo ihan siinä rajoilla, että pärjääkö.
Tienaan itse nykyään reilusti enemmän kuin keskituloinen ja mielelläni maksan enemmänkin veroja, jotta köyhilläkin on ihmisarvoinen elämä. Ei prosentti lisää veroja vähennä minun työhalujani.
Siispä aion äänestää SDP:tä.
Mieheni on muuten yrittäjä ja myös vasemmistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat sai palkankorotuksen. Vuorolisien poisto olisi ihan oikein, kun äänestävät Kokoomusta.
niin
mites monta kertaa se Hönö yrittikään lähäriksi ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
ai jai eivät tradea huolineet ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa lopettaa työnteon jos kerran tuilla pärjää noin hyvin eikä työnteosta kieltäytymisestä edes rangaista. Mitä tässä enää rehkimään jos rahaa saa seinästä tekemättä mitään. Onhan tässä tullut oltu kolmekymmentä vuotta töissä joten alkaa olla aika ottaa rennosti. T: Tk-lääkäri joka on siirtymässä vapaalle odotamaan eläkettä
Tuo esimerkkitapaus ei ehkä sovellu kuin tietyillä ehdoilla. Kaikki eivät saa kaikkia noita päällekkäisiä tukia. Aika moni saa vain pelkän työmarkkinatuen ja siinä vaiheessa ei ole paljon hurraamista. Sinä varmaankin saat Akavan kautta tuen, joka perustuu nykyiseen palkkaan. Kannattaa selvittää sen taso, ennenkuin päätät asiasta. Huonolla palkalla tuet ovat suhteessa hyvät, mutta paremmin palkatuilla, taso romahtaa aikalailla, verrattuna nykyiseen palkkaasi ( -50 ... -70%?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan mulla puoliso mutta kysehän oli liian isosta sosiaaliturvasta mitä kyllä työmarkkinatuki ei ole.Et tietenkään saa tukia, kun on puoliso. Muutappa pois ja kerro sitten tukien määrät. Saatat hämmästyä.
No enpä muuta.
En vain ymmärrä tätä yleistystä että työtön saa valtavan määrän tukia vaikka oikeasti moni työtön saa pelkän työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat sai palkankorotuksen. Vuorolisien poisto olisi ihan oikein, kun äänestävät Kokoomusta.
niin
Et sinä löytänyt muista ketjuista mua. Et pysy edes naisen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Kamala kylmä ja tunteeton nainen on Lepomäki.
Kylmiä ja tunteettomia ovat kaikki sossupummit, jotka elävät muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin
Hidas mies, siksi se jääkiekkokaan ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä uskaltanut samoa mistä kokoomus leikkaisi ansiosidonnaisen porrastusta lukuunottamatta ja sillähän ei kateta kuin murto osa summasta. Jotain löysää puhui sairaanhoidon yksityistämisestä ihan kun sillä tulisi säästöjä.
Kokoomuslaisten päähän mahtuu tasan kaksi ajatusta: "Köyhiltä!" ja "Rikkaille!"
Eipä näy eikä kuulu työpaikkaa minulle, pitkäaikaistyöttömälle, edelleenkään. Sosiaalietuudet ovat minun palkkani, jota saan työnhakua vastaan. Etuuksien tulee olla sellaiset, että riittää kattamaan ihmisarvoiseen elämään tarvittavat asiat ja näin ei tällä hetkellä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin
paljonkos se tämän traden keskipalkka onkaan ;DDDDDDDDDDDDD
asiantuntija ;DDDDDDDDDDDDDDDDD palkkatuella valtiolla ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
En usko.