Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon eläkkeellä mt syistä. Mitä tekisin päivät?

Vierailija
25.03.2023 |

Onko ehdotuksia? Tulee paljon oltua koneella mutta onhan tämäkin tylsää! Päivät toistaa samaa kaavaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö?

Vierailija
2/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin nyt elämään sisältöä kun aloin tekemään taideoprojektia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa harrastaa liikuntaa. Sekä opetella ruoanlaiton saloja.

Vierailija
4/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖnlyFäns

Vierailija
5/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu missä aut, mutta voisi harkita myös osa-aika töitä. Sen liäksi että se olisi hyödyllistä yhteiskunnalle ja täyttäysi näitä harvinaisempia työpaikkoja, niin saisi lisää rahaa itselle. Ja sitä tekemistä! Saisi taas tuntea olevansa hyödyllinen.

No, vaikka ei töitäkään olisi niin kyllähän sitä jotain hommaa voi keksiä. Aloittaa vaikka siitä että keksii ruutineja päiviin. Ateria rytmit, ja siten että valmistaa itse ruoan, lisäksi tässä säästää. Käy kävelyllä päivittäin. Tee joku pieni jumppa keholle jos tarvii. Katsele tv:stä suosikki ohjelmat. Radio suomi taustalle pyörimään.

Vierailija
6/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää hakea tietoa sellaisista paikoista, joissa on päivätoimintaa, esimerkiksi asukastaloista tai erilaisista yhdistyksistä. 

Vierailija
7/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan terveellisen ruuan laittoa ja lintubongausta.

Vierailija
8/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaisia asioita, jotka ovat hyväksi mielenterveydellesi. Monille sopii luonnossa liikkuminen ja ihmisten tapaaminen harrastusten merkeissä.

Vierailija
9/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan löhötä, voi muuten eläke peruuntua.

Vierailija
10/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko vaikea päästä eläkkeelle?

Vierailija
11/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samaistua mt-ongelmiisi koska en tiedä miten me rajoittavat arkeasi, mutta jos vain pystyt, niin mikä tahansa liikunnallinen ulkoilu tekisi hyvää. Vaikka retkeilyä lähimaastoon ja seuraamaan vuodenaikojen vaihtumista ja ihailemaan luontoa. Vapaaehtoistyö voisi tuoda sisältöä elämään sekä kulttuurin harrastaminen

Näihin ei tarvitse paljoa rahaa, rohkeutta toki.

Vierailija
12/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on linnuissa mitä bongata. Muuttolinnut saapuu laji toisensa jälkeen.

Netistä voit tunnistaa havaitsemasi lajit.

Mene sivustolle luontoportti.

Suosittelen!

Vierailija
13/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina töissä....

Vierailija
14/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aloitus, kiitos.

Hanki ensimmäisenä hyvä askelmittari. Käy joka aamu kirjastossa lukemassa lehdet. Siinä samalla saat päivän askeleet. Käy välillä kävelyllä muuallakin, etsi jostain portaat ja kävele vähän niitä. Jos portaita ei löydy, niin kerrostalon portaita voi ravata omiksi tarpeiksi.

Osta sitten ruoka-aineita ja tee itse ruokia. Keitoilla on helppo aloittaa. Raejuuston kanssa keitot on pehmeämmän makuisia.

Kesällä ota kahvia johonkin pulloon ja pienet eväät. Mene sitten kahville ulos vaikka puiston penkille.

Jos sinulla on matkakortti, niin ajele välillä johonkin kauas päättärille, vaikka ostoksille tai maisemia ihailemaan. Tai keräämään nokkosia ja voikukan lehtiä. Vaihtelu tekee hyvää.

Syö monipuolisesti ja lisänä Tyrniöljyä, Camelinaöljyä ja kalaöljyä vaihdellen.

Ulkoilu on se ehdoton ykkös prioriteetti, ulos on lähdettävä oli olo miten vetelä hyvänsä.

Mukavaa kevättä sinulle.

Vierailija
15/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, kirjojen/lehtien lukeminen, ristikon/sudokun täyttö, kirpputoreilla kiertely, värityskirjan värittäminen, käsityöt, ehkä näistä sisältöä elämään?

Vierailija
16/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tutustu:

https://luontoportti.com/

Vierailija
17/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina töissä....

Sinulla on sentään työkyky tallella. Ei se mitään herkkua ole sairastaa ja olla köyhä ja yksinäinen loppuikänsä

Vierailija
18/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippuu missä aut, mutta voisi harkita myös osa-aika töitä. Sen liäksi että se olisi hyödyllistä yhteiskunnalle ja täyttäysi näitä harvinaisempia työpaikkoja, niin saisi lisää rahaa itselle. Ja sitä tekemistä! Saisi taas tuntea olevansa hyödyllinen.

No, vaikka ei töitäkään olisi niin kyllähän sitä jotain hommaa voi keksiä. Aloittaa vaikka siitä että keksii ruutineja päiviin. Ateria rytmit, ja siten että valmistaa itse ruoan, lisäksi tässä säästää. Käy kävelyllä päivittäin. Tee joku pieni jumppa keholle jos tarvii. Katsele tv:stä suosikki ohjelmat. Radio suomi taustalle pyörimään.

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat eivät ole työkykyisiä! Siksi lainaamani kommentti tuntuu jopa julmalta. 

Vierailija
19/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen osa-aikatöitä työkyvyttömyyseläkkeellä. Mukava tavata ihmisiä ja saada lisää rahaa.

Ainakaan Helsingin seudulla ei ollut vaikeaa saada hommia.

Vierailija
20/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen osa-aikatöitä työkyvyttömyyseläkkeellä. Mukava tavata ihmisiä ja saada lisää rahaa.

Ainakaan Helsingin seudulla ei ollut vaikeaa saada hommia.

Oliko vaikea päästä eläkkeelle tai hommiin? minkäköhän alan hommia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän