Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Talk nyt. Elina Valtoselta tulee nyt 100% asiallista settiä, varsinkin sosiaaliturvasta ja työttömyysturvasta!

Vierailija
09.03.2023 |

Elina sanoi, että asia ei voi olla niin, että työttömyysturva nousee nopeammin kuin palkkataso. Koska sellainen ei houkuttele työttömiä ottamaan töitä vastaan.

Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä! Eli kylläpä vain ihmisten työllisyys tuolloin parani, vaikka vihervassareilla ja elämäntapalaiskureilla on tapana muuta väittää!

Elinalla on nyt asiapitoisuudeltaan aivan ylivoimaiset argumentit varsinkin vasemmistopuolen keskustelijoihin verrattuna tuossa lähetyksessä!

Kommentit (627)

Vierailija
341/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran kansallinen sekoomus.

Sen pituinen se.

Vierailija
342/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista talousosaamista ja taloudenhoitoa vaaleista toiseen: leikataan menokohteista rahaa, varsinkin hyvinvointipalveluista ja tuista. (Leikkauslistat maan ainoa vaaliteema 50 vuotta putkeen).

Ruotsalaista/tanskalaista/norjalaista talousosaamista ja taloudenhoitoa: panostetaan tutkimukseen ja kehitykseen, sekä koulutukseen, pidetään yhteisövero ja osinkovero sen verran korkeina, että voittoja ei aina rahasteta yrityksestä ulos, vaan ne käytetään yrityksen kehittämiseen, joka koituu koko yhteiskunnan hyväksi. Pidetään julkiset palvelut vahvoina, koska esim panostaminen terveyskeskuksiin ennaltaehkäisee sairauksien kehittymistä pidemmälle, jolloin hoitaminen kalliimpaa.

PS. Suomessa tämä terveyteen viittaava asia on" Romutetaan terveyskeskukset tahallisesti, tällöin on suurempi määrä sairaita ihmisiä, ja lääketeollisuudelle suuremmat markkinat.

" Romutetaan terveyskeskukset tahallisesti, tällöin on suurempi määrä sairaita ihmisiä, ja lääketeollisuudelle suuremmat markkinat."

Suomi on kunnon markkinatalous! No ei vaan, Suomi ei ole markkinatalous, vaan korporaatiososialistinen takapajula, jossa ensimmäinen etu on aina suuryritysten etu, siksi jopa kansa saatettaisiin tahalteen sairastuttaa, jotta megayritysten lääkemarkkina kukoistaa.

Mutta eikös tämä älypäät ole juuri markkinataloutta - ajatellaan yritysten parasta? Ei, vaan tämä on korporaatiososialismia, sillä ei mitään tekemistä markkinatalouden kanssa, vaan se monopoleineen tappaa pk-yritykset, suuryritysten lahjuksilla ostaman, sille mieluisan lainsäädännön saattamiseksi voimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työkkäri laittaa palkkatuella tarhaan niin kokoomuslaisten lapset saa joka päivä ne paskimmat lelut, jos ansiosidonnaista leikataan.

Ja jos lapsi leuhkii ulkomaanmatkalla niin saa vähemmän ruokaa kuin muut.

Olette vassarit kovasti jaloja ja syvästi tuntevia, älykkäitä ihmisiä. Kostaisitte lapselle hänen vanhempansa oletetut mielipiteet? Olette moraalittomia ja typeriä. Maailma olisi parempi ilman teitä.

Voi voi, eikö hyvätuloiset voi enää hallita kaikkea.

Ainahan voit jäädä työttömäksi.

Kurjuuttasi ei selitä oikeiston olemassaolo, vaan typeryytesi. Et pysty hahmottamaan syy-seuraussuhteita. 

Lapsesi kurjuutta tulee selittämään se, että olet tyhmä vanhempi.

Heillä menee hyvin, kiitos kysymästä. Ovat älykkäitä ja saavat hyvän koulutuksen. Voit sitten yrittää kerjätä heiltä rahaa vaikka istumalla kadulla kyltin kanssa.  

En kerjää. Minulla on tuttu poliitikko ja lapsesi kysyvät julkisella häneltä luvat.

Tuttusi ei pidä sinua arvossa niin paljoa, että riskeeraisi oman uransa tekemällä virkavirheen. Kadulle nyt hus siitä ruikuttamaan.

Se on mun sisko.

Joo ja mun isä on Ruotsin kuningas. Nih. Se voittaa sun siskon.

Tuo on oikeasti totta.

Luuletko sä, että poliitikkojen sukulaiset on kaikki töissä.

Itse en ikinä kerro kuka siskoni on, koska silloin ihmiset kertovat todelliset mielipiteet.

Vierailija
344/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työkkäri laittaa palkkatuella tarhaan niin kokoomuslaisten lapset saa joka päivä ne paskimmat lelut, jos ansiosidonnaista leikataan.

Olette vassarit kovasti jaloja ja syvästi tuntevia, älykkäitä ihmisiä. Kostaisitte lapselle hänen vanhempansa oletetut mielipiteet? Olette moraalittomia ja typeriä. Maailma olisi parempi ilman teitä.

Kurjuuttasi ei selitä oikeiston olemassaolo, vaan typeryytesi. Et pysty hahmottamaan syy-seuraussuhteita. 

Heillä menee hyvin, kiitos kysymästä. Ovat älykkäitä ja saavat hyvän koulutuksen. Voit sitten yrittää kerjätä heiltä rahaa vaikka istumalla kadulla kyltin kanssa.  

En kerjää. Minulla on tuttu poliitikko ja lapsesi kysyvät julkisella häneltä luvat.

Tuttusi ei pidä sinua arvossa niin paljoa, että riskeeraisi oman uransa tekemällä virkavirheen. Kadulle nyt hus siitä ruikuttamaan.

Se on mun sisko.

Tuo on oikeasti totta.

Itse en ikinä kerro kuka siskoni on, koska silloin ihmiset kertovat todelliset mielipiteet.

Ei voi ikinä ekana työpäivänä töksäyttää, että olen sen sisko ja kun kahvitauolla on poliitikkoja haukuttu niin ei viitsi sanoa, että by the way, se on mun sisko.

Eikä työhaastattelussa kysytä sukulaisista mitään tai kavereista.

Vierailija
345/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja säästäköön meidät vasemmistolaiselta politiikalta. Mistä he olettavat rahan tulevan? Ja vielä hankaloittavat yritysten voitot ja ihmisten vaurastumisen. Takapajuisia.

Huvittaa etenkin vasureiden kiima leikata yritystukia. Tukia leikataan ja 200k työpaikkaa katoaa taivaan tuuliin. Mitä sitten?

Tilalle tulee kuule parempia yrityksiä, niin se menee ja kuuluu mennä markkinataloudessa.

Huonojen yritysten kuuluukin kaatua, koska muuten ei tapahdu mitään eteenpäin menoa ja tulee veronmaksajille kalliiksi.

Vierailija
346/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun sisko.

Tuo on oikeasti totta.

Se ylipainoinen punaiseksi värjätty kouvolatukkatätikö? Vai silmäpussipari Turusta? 

Vierailija
347/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja säästäköön meidät vasemmistolaiselta politiikalta. Mistä he olettavat rahan tulevan? Ja vielä hankaloittavat yritysten voitot ja ihmisten vaurastumisen. Takapajuisia.

Huvittaa etenkin vasureiden kiima leikata yritystukia. Tukia leikataan ja 200k työpaikkaa katoaa taivaan tuuliin. Mitä sitten?

Tilalle tulee kuule parempia yrityksiä, niin se menee ja kuuluu mennä markkinataloudessa.

Huonojen yritysten kuuluukin kaatua, koska muuten ei tapahdu mitään eteenpäin menoa ja tulee veronmaksajille kalliiksi.

Lisäksi olisin silmätikku työtehtävien opetteluvaiheessa ja jos en tykkää työpaikasta ja sen ihmisistä niin pääsen pois.

Vierailija
348/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olisin silmätikku työtehtävien opetteluvaiheessa ja jos en tykkää työpaikasta ja sen ihmisistä niin pääsen pois.

Työpaikkaan, missä nyt olin en halua vakituiseksi. Jos olisin kertonut kuka mun sisko on niin olisin voinut joutua jäämään sinne.

Vierailija
349/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala kylmä ja tunteeton nainen on Lepomäki.

Miten tyhmältä tämä komentti kuulostaisikaan, jos siinä lukisi "Kamala kylmä ja tunteeton mies on Lepomäki". Tämmöisten kirjoittajat ovat sitä mieltä, että naishenkilön toiminta ei saisi perustua loogiseen ajatteluun vaan naisen kuuluu tehdä päätökset tunteella. Vastenmielisen takapajuista ajattelua.

Vierailija
350/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaan, missä nyt olin en halua vakituiseksi. Jos olisin kertonut kuka mun sisko on niin olisin voinut joutua jäämään sinne.

Työpaikassa jossa olin ihmiset kiusasi toisiaan ja oli huono työilmapiiri.

Vierailija
351/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjettömintä on se, että tukia ja työtä ei saa edelleenkään yhdistettyä sujuvasti. Virheitä sattuu, mutta on kohtuutonta, että edelleen asian oikaisuun voi mennä viikkokausia.

Tämä on totta.

Tukien käsittely kestää aina kuukausia jos välillä tekee töitä. Tämä on oikeasti kurjaa kun terveys ei enää kestä säännöllistä työntekoa. Teen kuitenkin töitä sen verran kuin pystyn, vaikka se sotkeekin työttömyystukien maksun.

Nyt olen vaihteeksi taas siinä tilanteessa, että 3 kk työttömyyden jälkeen olen töissä. Ja saan palkan tilille, ennenkuin ensimmäistäkään niistä työttömyyskuukausista on käsitelty.

Tuommoinen monen kuukauden tauko tuloissa on aina ongelmallinen. Laskut pitää maksaa joka tapauksessa ja ruokaa ja lääkkeitäkin ostaa myös sen tauon aikana.

Vierailija
352/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kannatat oikeistoa, eli mielletysti markkinatalouden kannattajaa, nii luulisi sinunkin ymmärtävän, et oikeaa mark.talouteen ei todel kuulu yritystuet, vaan se on sosialismia. Joku kokoomuskin on mitä pahin sosialistipuolue tässä, mut ihmiset ei tajua, koska media ei painosta kokoomusta asias.

Vierailija
353/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hemmetin hyvä, että työhaastatteluissa ei kysytä sukulaisista.

Vierailija
354/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina on herkku

Vierailija
355/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten perustetaan julkiselle sektorille 200k uutta työpaikkaa, esim palkkaamalla 0.7 mitoituksella uusia terveydenhoitajia ja lääkäreitä tutkimaan kaikki pakollisiiin vuosittaisiin terveystarkastuksiin määrättävät kansalaiset vauvasta vaariin. Otetaan lisää velkaa ja keksitään uusia veroja ja korotetaan kaikki olemassaolevat verot.

Vierailija
356/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotenkin ajattelee ettei työttömän sukulaiset ole töissä tai ainakaan korkeissa viroissa mikä on väärä käsitys.

Vierailija
357/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sukua ruotsin kuninkaalle todistetusti, mulle ois hyöhyä.

Vierailija
358/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten perustetaan julkiselle sektorille 200k uutta työpaikkaa, esim palkkaamalla 0.7 mitoituksella uusia terveydenhoitajia ja lääkäreitä tutkimaan kaikki pakollisiiin vuosittaisiin terveystarkastuksiin määrättävät kansalaiset vauvasta vaariin. Otetaan lisää velkaa ja keksitään uusia veroja ja korotetaan kaikki olemassaolevat verot.

Puolitoista vuotta sitten Thl: n edustajat sanoivat, että eläkeläisille joudutaan palkkaamaan 200 000 hoitajaa lisää 10 vuoden sisällä ja verorahoista maksettavat eläkeläisten hoitokodit jotka maksavat nyt 5 miljardia vuodessa nousevat 10 miljardiin vuodessa eikä tuossa ole vielä palkankorotuksia.

Vierailija
359/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs viipyy ne kaikista kaikkein parhaimmat vasemmistolaiset yritykset? Niin missä? Ne jotka maksavat kaikista reiluinta palkkaa, 4 päivän työviikolla ja 6 tunnin työpäivällä ja kahden kuukauden vuosilomilla? Tunnetko ketään reilusti työllistävää vasemmistotaustaista yrittäjää tai yritystä? En minäkään. 

Vierailija
360/627 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista vuotta sitten Thl: n edustajat sanoivat, että eläkeläisille joudutaan palkkaamaan 200 000 hoitajaa lisää 10 vuoden sisällä ja verorahoista maksettavat eläkeläisten hoitokodit jotka maksavat nyt 5 miljardia vuodessa nousevat 10 miljardiin vuodessa eikä tuossa ole vielä palkankorotuksia.

Vanhuuseläkkeellä on 1 300 000 eli miljoona kolmesataa tuhatta.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyystukia 4,9 miljardia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän