Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä on saanut diabeteksen aisoihin ilman lääkitystä?

Vierailija
09.03.2023 |

Mitkä ovat kulmakivet?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkosen saa laihduttamalla.

Myös laihat sairastavat kakkosdiabetestä. Se ei ole niin yksinkertainen tauti kuin klisee: laihduta

Itse sain kakkosen pois ruokavaliolla ja treenaamalla.

Vierailija
22/73 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä lääkäristä saa ohjeita. Täällä luvataan ketolla kuolemuuttakin, vaikka se ei sovi lainkaan monille ja  tekee suorastaan sairaaksi.

Saahan sieltä "ohjeita" Ne ei vain sovi 2tyypin diabeteksen ehkäisyyn ja hoitoon.

Kaksi eri asiaa valistus ja nämä netin ketotädit ja itseoppineet ravintotieteilijät. Se heidän ohjeissaan kummastuttaa tui lisäravinteiden ja vitamiunuen määrä, syödä vou terveelk

Lisesti ja kevyesti ilman lisäravinteita.

Ja tuo että lihaa pitäisi syödä tolkuton määrä, kaikille ei joku ketoosi sovi. Itse ainakin kuolisin löskipekonipossu-valioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän äidinkieli palauttaa pakolliseksi kouluaineeksi? Otsikko ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
24/73 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä lääkäristä saa ohjeita. Täällä luvataan ketolla kuolemuuttakin, vaikka se ei sovi lainkaan monille ja  tekee suorastaan sairaaksi.

Saahan sieltä "ohjeita" Ne ei vain sovi 2tyypin diabeteksen ehkäisyyn ja hoitoon.

Kaksi eri asiaa valistus ja nämä netin ketotädit ja itseoppineet ravintotieteilijät. Se heidän ohjeissaan kummastuttaa tui lisäravinteiden ja vitamiunuen määrä, syödä vou terveelk

Ja tuo että lihaa pitäisi syödä tolkuton määrä, kaikille ei joku ketoosi sovi. Itse ainakin kuolisin löskipekonipossu-valioon.

Keto-ruokavaliolla ei syödä lihaa tolkutonta määrää eikä pääosa kaloreista tule proteiinista vaan rasvasta. Jos keto ei käy niin vähähiilihydraattinen versio välimerellisestä ruokavaliosta on myös olemassa. Sokerit ja tärkkelykset eivät ole ihmiselle välttämättömiä ravintoaineita.

Vierailija
25/73 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikaisen vähän sun vääriä luuloja. Ketossa ja vhh:ssa ei syödä lisäravinteita (ei ole tarvetta, koska ruoka ravitsee) Lihaa ei syödä tolkuttomasta, vaan aivan suositusten mukaan.

Keto ei ole läskipekonipossu-valio.

Vierailija
26/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ihmisten tieto vhh:sta ja ketoruokavaliosta on tällä tasolla Suomessa. Onneksi tietoa saa esim. Brittien viralliselta diabetes-infosivuilta, jos osaa englantia.

https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…

27/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kuusi kiloa vain pudotin ja auttoi.

Vierailija
28/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun pappani aikoinaan. Hän en sen päivän jälkeen syönyt valkoista sokeria, kun sai diagnoosin. Hiilihydraattia kyllä, kahvin kanssa voileipäkeksejä. Siihen aikaan sokerin ajateltiin olevan se, joka 'sokeritaudin' aiheuttaa.

Loppuiän projekti se tosiaan oli, ja viimeisinä vuosina ajateltiin, että ehkä oli väärä diagnoosi.

29/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan vttu sun tyhmyyttäsi ketoilun lihansyönnistä. Olet pihalla kuin rasvainen possu 🤭

Vierailija
30/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa googlata raskausdiabeteksen hoito, koska se ei perustu heti lääkehoitoon, vaan rajoitettuun mutta sikiölle terveelliseen määrään hiilaria.

Radi:n hoidossa suositeltiin 8 leipäpalasta joka päivä, sen lisäksi pastaa ja riisiä, perunaa. Edes ykköstyypin diabeetikot ei syö tuollaista määrää hiilareita. Väärä hoito siis.

Vierailija
31/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInun pappani aikoinaan. Hän en sen päivän jälkeen syönyt valkoista sokeria, kun sai diagnoosin. Hiilihydraattia kyllä, kahvin kanssa voileipäkeksejä. Siihen aikaan sokerin ajateltiin olevan se, joka 'sokeritaudin' aiheuttaa.

Loppuiän projekti se tosiaan oli, ja viimeisinä vuosina ajateltiin, että ehkä oli väärä diagnoosi.

Kaikki hiilihydraatti sokeristuu elimistössä, ei pelkkä valkoinen sokeri. Yllättävän moni uskoo vielä että sokeritauti on jotain sokeriallergiaa.

Vierailija
32/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Ketän sukunimi on?

Vierailija
33/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

Missä päin Suomea käytetään sanaa "ketä"?

Lounais-Suomessa. Pysy asiassa!

En ole tuo sama, mutta kerron sulle ja muille, että en pysy KOSKAAN kysyjän asiassa, jos käyttää tuota helvetin ketää!

Minä puutun heti ja vain siihen. Kysyjän asia ei sitten nimittäin enää kiinnosta yhtään.

Ne on pelkkiä ketättäjiä sitten enää.

Kuulostaa niin roskasakkimaiselta.

Mihin muuhun sä puutut? Oletko sellainen ohjaaja täällä, joka määrää mitä saa sanoa ja miten? Suomessa on useita murteita, anna ihmisten olla sitä mitä ovat. Luuletko tosiaan, että esim. ap alkaa noudattaa sun käskyjä ja on nyt jossain paskat housussa häpeillen? 

Itse olen kotoisin Kuopiosta, jonka murre elää aina sisimmässäni, mutta olen asunut myös useissa Suomen kaupungeissa, tutustuen erilaisten ihmisten tapoihin, murteisiin ja kulttuuriin. Yksi niistä Rovaniemi, jossa mie ja sie, ja nykyään just täällä Turussa, eikä tulisi mieleenikään alkaa näykkiä niitä, jotka puhuvat eri tavalla kuin minä. Oma kieleni melkeinpä kirjakieltä, jostain syystä, vaikka en yritä mitään hienoa ollakaan.

Elä ja anna elää, avarra maailmaasi ja lopeta päteminen. Olet paljon viehättävämpi, kun ymmärrät, ettet ole yhtään sen parempi kuin muutkaan.

Ja voisit tosiaan pysyä aiheessa. Minuun se liittyy siten, että ei todellakaan laihduttaminen riitä selättämään diabetesta, kun se on vakavalla tasolla. Kokemusta on. Joillain voinut onnistua, mutta ei kaikilla. Perinnöllinen meillä ollut vuosikymmeniä. Esidiabetes ihan eri juttu taas sitten. 

Vierailija
34/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kuusi kiloa vain pudotin ja auttoi.

Entäs kun ei ole varaa pudottaa yhtään?

Vierailija
35/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

En ole tuo sama, mutta kerron sulle ja muille, että en pysy KOSKAAN kysyjän asiassa, jos käyttää tuota helvetin ketää!

Minä puutun heti ja vain siihen. Kysyjän asia ei sitten nimittäin enää kiinnosta yhtään.

Mihin muuhun sä puutut? Oletko sellainen ohjaaja täällä, joka määrää mitä saa sanoa ja miten? Suomessa on useita murteita, anna ihmisten olla sitä mitä ovat. Luuletko tosiaan, että esim. ap alkaa noudattaa sun käskyjä ja on nyt jossain paskat housussa häpeil

Itse olen kotoisin Kuopiosta, jonka murre elää aina sisimmässäni, mutta olen asunut myös useissa Suomen kaupungeissa, tutustuen erilaisten ihmisten tapoihin, murteisiin ja kulttuuriin. Yksi niistä Rovaniemi, jossa mie ja sie, ja nykyään just täällä Turussa, eikä tulisi mieleenikään alkaa näykkiä niitä, jotka puhuvat eri tavalla kuin minä. Oma kieleni melkeinpä kirjakieltä, jostain syystä, vaikka en yritä mitään hienoa ollakaan.

Elä ja anna elää, avarra maailmaasi ja lopeta päteminen. Olet paljon viehättävämpi, kun ymmärrät, ettet ole yhtään sen parempi kuin muutkaan.

Ja voisit tosiaan pysyä aiheessa. Minuun se liittyy siten, että ei todellakaan laihduttaminen riitä selättämään diabetesta, kun se on vakavalla tasolla. Kokemusta on. Joillain voinut onnistua, mutta ei kaikilla. Perinnöllinen meillä ollut vuosikymmeniä. Esidiabetes ihan eri juttu taas sitten. 

En ole kyseinen puuttuja, mutta kyllä minullakin nousee niskakarvat pystyyn, kun joku käyttää kuka-ja ketä-sanoja kieliopillisesti väärin. Onko jokin murre, missä näin tehdään?

Vierailija
37/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02UkykK92oMqLFLx3v5MHC…

Minä uskin kyllä tätä tieteen kuvalehteä.. ja terveydenhoitoa.

Oletteko te rasvaisen ruuan ja läskin mättäjät miettineet kolesterolia ja valtimoittenne ja rasvamaksanne tilaa?

Minulta ainakin tiukasti tarkkaillaan myös kolesterolia, nk. Paha oli joulun alla 1.9

Vierailija
38/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te rasvaisen ruuan ja läskin mättäjät miettineet kolesterolia ja valtimoittenne ja rasvamaksanne tilaa?

Minulta ainakin tiukasti tarkkaillaan myös kolesterolia, nk. Paha oli joulun alla 1.9

Muuta rasvaako ei ole kuin läski??

Vierailija
39/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

Mihin muuhun sä puutut? Oletko sellainen ohjaaja täällä, joka määrää mitä saa sanoa ja miten? Suomessa on useita murteita, anna ihmisten olla sitä mitä ovat. Luuletko tosiaan, että esim. ap alkaa noudattaa sun käskyjä ja on nyt jossain paskat housussa häpeil

En ole kyseinen puuttuja, mutta kyllä minullakin nousee niskakarvat pystyyn, kun joku käyttää kuka-ja ketä-sanoja kieliopillisesti väärin. Onko jokin murre, missä näin tehdään?

En minäkään pidä tästä murteesta lainkaan, siis yleensä Turun murre on kerta kaikkiaan ruma. Ja ärsyttää tuo "ketä", mutta esim. täällä Turussa se on iso osa näiden ihmisten "identiteettiä", ei voi mitään.

Toinen on kun eläimistä puhutaan "hän". Itse sanon "se". Puhun ihmisistäkin usein "se", ja ihan varmasti tämä tapani ärsyttää näitä turkulaisia, kun siitä on minulle jo huomauteltukin. OIenkin siihen huumorilla vastannut, että itsellänne on tuo "ketä", joten en viitsisi... -sama

Vierailija
40/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, oletteko te rasvapelkoiset täysin pihalla tutkimuksista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan