Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä on saanut diabeteksen aisoihin ilman lääkitystä?

Vierailija
09.03.2023 |

Mitkä ovat kulmakivet?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkosen saa laihduttamalla.

Totta. Kuusi kiloa vain pudotin ja auttoi.

Entäs kun ei ole varaa pudottaa yhtään?

Silloin on syytä aloittaa lääkitys. Ei tämä rakettitiedettä ole.

Vierailija
42/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmakivi on nopeiden hiilihydraattien vähentäminen. Paino tippuu ja verensokeri pysyy tasaisena.

Tuolla on hyviä reseptejä, joilla nälkä pysyy poissa. https://ketoreseptit.wordpress.com/ketoinfo/

Höpö, höpö.

Ainakin minun täytyy vähentää pitkiä/hitaita hiilihydraatteja. Nopeiden kanssa insuliinituotanto käynnistyy, mittausten perusteella, aivan normaalisti. Vain reilua yliannostusta tarvitsee välttää nopeiden kanssa.

Pahimpia ovat pasta, riisi ja ainakin pakasteranskalaiset. Muuten kaikki vihannekset ja juurekset ovat suhteellisen neutraaleja, mukaanlukien keitetty peruna. Voimakkaasti kuormittava liikunta kuluttaa hyvin myös hitaita hiilihydraatteja, joten vähäisen/normaalin liikunnan yhteydessä kannattaa välttää liiallista määrää hitaita hiilihydraatteja.

30% eläinproteiineja ruokavaliossa näyttää myös toimivan, ainakin omalla kohdalla. Kasviproteiini ei jostain syystä toimi vastaavalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä lääkäristä saa ohjeita. Täällä luvataan ketolla kuolemuuttakin, vaikka se ei sovi lainkaan monille ja  tekee suorastaan sairaaksi.

Laitatko kommentin esille, kun väität että täällä ketolla luvataan kuolemattomuutta?

Lääkärien koulutus ei ole asiantuntija ravitsemuksessa, vaan asiantuntijuus on ihan muualla eli sairauksien hoidossa.

Sairauksia kuten diabetes kakkosta pystyy hoitamaan ruokavaliolla ilman lääkkeitä.

Kokemusta vuosien ajan. Ei lääkkeitä, ihannepainossa, energinen ja kaikki labra arvot loistavat. Jos tää jotakuta "närästää" EVVK 🤣🤣

Vierailija
44/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

Missä päin Suomea käytetään sanaa "ketä"?

Suomalainen käyttää sanaa ketä ja muut jotain muuta.

Vierailija
45/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02UkykK92oMqLFLx3v5MHC…

Minä uskin kyllä tätä tieteen kuvalehteä.. ja terveydenhoitoa.

Oletteko te rasvaisen ruuan ja läskin mättäjät miettineet kolesterolia ja valtimoittenne ja rasvamaksanne tilaa?

Minulta ainakin tiukasti tarkkaillaan myös kolesterolia, nk. Paha oli joulun alla 1.9

Muuta rasvaako ei ole kuin läski??

Kyllä, hyviä rasvoja joita ihninen ei tarvitse ruokalusikallistaan päivästä.

Ainakin se yks ketorouva vaatii kouluruokaankin joka päivä lihaa, (kai laoset syö kotonakin) ja katoin jotain juttua kun tiputteli pekoniviipaleita keittoonsa.

Mutta jokainen saa toki syödä mielinmäärin rasvaa, mutta itse en valtimoitani tuki.

Tämän ketorouvan sukulaismiehiä oli pallolaajennuksessa hiljan, ei ihme jos samat ruokavaliot.

Vierailija
46/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä lääkäristä saa ohjeita. Täällä luvataan ketolla kuolemuuttakin, vaikka se ei sovi lainkaan monille ja  tekee suorastaan sairaaksi.

Laitatko kommentin esille, kun väität että täällä ketolla luvataan kuolemattomuutta?

Lääkärien koulutus ei ole asiantuntija ravitsemuksessa, vaan asiantuntijuus on ihan muualla eli sairauksien hoidossa.

Sairauksia kuten diabetes kakkosta pystyy hoitamaan ruokavaliolla ilman lääkkeitä.

Kokemusta vuosien ajan. Ei lääkkeitä, ihannepainossa, energinen ja kaikki labra arvot loistavat. Jos tää jotakuta "närästää" EVVK 🤣🤣

Sehän on hyvä. Ole erittäin ylpeä.

Lääkärit ei anna ruokavalistusta vaan ravintoterapeutit.

Ihan taatusti en jonkun itseoppineen neuvoja noudata.

Vierailija
47/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te rasvaisen ruuan ja läskin mättäjät miettineet kolesterolia ja valtimoittenne ja rasvamaksanne tilaa?

Minulta ainakin tiukasti tarkkaillaan myös kolesterolia, nk. Paha oli joulun alla 1.9

Ainakin se yks ketorouva vaatii kouluruokaankin joka päivä lihaa, (kai laoset syö kotonakin) ja katoin jotain juttua kun tiputteli pekoniviipaleita keittoonsa.

Mutta jokainen saa toki syödä mielinmäärin rasvaa, mutta itse en valtimoitani tuki.

Tämän ketorouvan sukulaismiehiä oli pallolaajennuksessa hiljan, ei ihme jos samat ruokavaliot.

Rasvoja ei tarvitse ruokalusikallistakaan päivässä, mitä hittoa nyt taas??

Vierailija
48/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais sunkin hankkia tietos muualta kuin lehtiartikkeleista. Viestisi perusteella tietosi kolesterolista ei kovin kummoiset ole.

Rasvamaksakin syntyy sokeria syömällä, ei suinkaan rasvaa syömällä.

Mitkäs sun trigly-arvosi on?

Vierailija
49/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkosen saa laihduttamalla.

Totta. Kuusi kiloa vain pudotin ja auttoi.

Entäs kun ei ole varaa pudottaa yhtään?

Silloin on syytä aloittaa lääkitys. Ei tämä rakettitiedettä ole.

Ei välttämättä, vaan ensijainen toimi on ruokavalion korjaus.

Vierailija
50/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tarvitsevat rasvaa 80 g päivässä ja naiset 60 g ja sen tulee olla hyvälaatuista , ei kovia rasvoja.

Vierailija
51/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää provoilijat jaksaa :)

Vierailija
52/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäsmoukka kirjoitti:

Mikä se Ketän sukunimi on?

Pöljänen.

Vierailija
53/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais sunkin hankkia tietos muualta kuin lehtiartikkeleista. Viestisi perusteella tietosi kolesterolista ei kovin kummoiset ole.

Erittäin hyvät, en lähde katsomaan nyt.

En voi ravintokurssien tunteja linkittää, siksi artikkeleita.

En tosiaan mätä rasvaa suuhuni , en makeaa.

Vierailija
54/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät diabeetikot! Teillä on mittarit joilla voitte seurata (teidän pitäisikin seurata) sokeriarvoja. Puhelimeen saa helposti sovelluksen, jolla seurata sokeriarvoja ja johon saa merkittyä, mitä tuli syötyä ennen mittausta. Mittaus pitäisi tehdä noin 1,5-2 tuntia aterian jälkeen, joten ei ole iso ongelma seurata, mikä vaikuttaa sokeriarvojen suhteen ja mihin suuntaan.

Ei ole iso vaiva. Itse tein seurannan ja parin kuukauden jälkeen tiesin tarkkaan, mitä tulisi välttää ja mikä tehoaa verensokerin kehitykseen ja mihin suuntaan. Myös liikunta kannattaa merkitä tähän tilastoon/sovellukseen, jotta saat seurannasta täyden hyödyn.

Minulla D2, ei lääkitystä, koska opin seurannan kautta, mitä kannattaa syödä ja milloin. Ei ylipainoa ollut koskaan.

Vierailija
55/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

Lounais-Suomessa. Pysy asiassa!

En ole tuo sama, mutta kerron sulle ja muille, että en pysy KOSKAAN kysyjän asiassa, jos käyttää tuota helvetin ketää!

Minä puutun heti ja vain siihen. Kysyjän asia ei sitten nimittäin enää kiinnosta yhtään.

Ne on pelkkiä ketättäjiä sitten enää.

Kuulostaa niin roskasakkimaiselta.

Mihin muuhun sä puutut? Oletko sellainen ohjaaja täällä, joka määrää mitä saa sanoa ja miten? Suomessa on useita murteita, anna ihmisten olla sitä mitä ovat. Luuletko tosiaan, että esim. ap alkaa noudattaa sun käskyjä ja on nyt jossain paskat housussa häpeil

Itse olen kotoisin Kuopiosta, jonka murre elää aina sisimmässäni, mutta olen asunut myös useissa Suomen kaupungeissa, tutustuen erilaisten ihmisten tapoihin, murteisiin ja kulttuuriin. Yksi niistä Rovaniemi, jossa mie ja sie, ja nykyään just täällä Turussa, eikä tulisi mieleenikään alkaa näykkiä niitä, jotka puhuvat eri tavalla kuin minä. Oma kieleni melkeinpä kirjakieltä, jostain syystä, vaikka en yritä mitään hienoa ollakaan.

Elä ja anna elää, avarra maailmaasi ja lopeta päteminen. Olet paljon viehättävämpi, kun ymmärrät, ettet ole yhtään sen parempi kuin muutkaan.

Ja voisit tosiaan pysyä aiheessa. Minuun se liittyy siten, että ei todellakaan laihduttaminen riitä selättämään diabetesta, kun se on vakavalla tasolla. Kokemusta on. Joillain voinut onnistua, mutta ei kaikilla. Perinnöllinen meillä ollut vuosikymmeniä. Esidiabetes ihan eri juttu taas sitten. 

En ole kyseinen puuttuja, mutta kyllä minullakin nousee niskakarvat pystyyn, kun joku käyttää kuka-ja ketä-sanoja kieliopillisesti väärin. Onko jokin murre, missä näin tehdään?

En minäkään pidä tästä murteesta lainkaan, siis yleensä Turun murre on kerta kaikkiaan ruma. Ja ärsyttää tuo "ketä", mutta esim. täällä Turussa se on iso osa näiden ihmisten "identiteettiä", ei voi mitään.

Toinen on kun eläimistä puhutaan "hän". Itse sanon "se". Puhun ihmisistäkin usein "se", ja ihan varmasti tämä tapani ärsyttää näitä turkulaisia, kun siitä on minulle jo huomauteltukin. OIenkin siihen huumorilla vastannut, että itsellänne on tuo "ketä", joten en viitsisi... -sama

Ketä Tapani?

Vierailija
56/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää vaan tiedä onko Ketä onnistunut.

Vierailija
57/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvoja ei tarvitse ruokalusikallistakaan päivässä, mitä hittoa nyt taas??

Rasvaliukoiset vitamiinit tarvitsevat rasvaa, jotta ne imeytyvät.

Vierailija
58/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvät, en lähde katsomaan nyt.

En voi ravintokurssien tunteja linkittää, siksi artikkeleita.

En tosiaan mätä rasvaa suuhuni , en makeaa.

kokeileppa olla kuukausi täysin rasvattomalla ruokavaliolla ja tule kertomaan miten meni.

Vierailija
59/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa kuin ap ja etsin vastauksia myöskin db2:n.

Ennen kuin teen suurempia muutoksia olen ollut vuoden ajan mukana elintapaohjauksessa, jossa on hävinnyt mm syyllisyys syönkö väärin. Nukunko liian vähän? Riittääkö liikunnan määrä? Haluan kartoittaa elämäni plussat ja miinukset, sillä mitään kuolleen miehen päätöksiä en nyt tee.

Luen erilaista kirjallisuutta. Itsenäisesti. Somen ja yhdistysten vertaistuki on saman henkistä kuin kilpailisi kenellä on kaunein kissa. En kuuntele  ihmisten harrastepohjaisia vinkkejä ja mielipiteitä, sillä en halua leikkiä terveydelläni yhtään. 

Vain hyvin perehtynyt asiantuntija, lääkäri, hoitaja, pystyvät käymään läpi sairauteni tämän hetkisen vaiheen ja miten paljon siitä on perimää, mikä korjaantuisi elintavoilla, mutta uskoisin että tärkeintä on pitää oma mieleni hyvänä ja nauttia ulkoilusta. 

Vierailija
60/73 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuka eikä ketä.

Ei missään. Todistaa Suomen koulutus- ja sivistystason laskusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän