Minuun ihastunut ihminen ottaa yhteyttä
Tavattiin hänen kanssaan muutamaan otteeseen aikoinaan treffailumielessä. Puolitoista vuotta sitten sanoin hänelle, etten halua häntä elämääni ja perustelin syyt. Kuukausia tämän jälkeen hän otti minuun yhteyttä, kyseli kuulumisia ja oli hankalassa elämäntilanteessa. Minä kilttinä ihmisenä tämän vuoksi tapasin hänet jälleen pariin otteeseen ja yritin auttaa häntä ongelmissaan. Hän esimerkiksi valitteli yksinäisyyttään ja sitä, ettei mistään saa apua erilaisten hakemusten täyttämiseen, joten tarjouduin niissä auttamaan. Samoihin aikoihin hän muutti toisesta kaupungista lähelle minua.
Tällöin kerroin hänelle myös, että seurustelen tätä nykyä. Tiedon saatuaan hän esti minut puhelimessa mitään sanomatta. Tämän jälkeen jos hän on nähnyt minut kaupungilla, niin on tuijottanut, vilkuillut. Kerran mietin bussia odotellessani, että onpas minulla tarkkailtu olo. Ajattelin, että hölmö ajatus, annetaan ajatuksen olla. Bussin saavuttua huomasin, että hänhän oli vieressäni ja silläkin hetkellä jona hänet huomasin, hän katsoi minua. Muutamaan otteeseen on sattunut samoihin aikoihin kauppaan, enkä pidä siitä tuijotuksesta, muuten käyköön kukin kaupassa milloin ja missä lystää.
Joka tapauksessa tietty vakio tässä on: ottaa minuun yhteyttä puhelimen välityksellä, pahoittelee jotakin ja antaa jonkin aikaa olla, kun ilmaisen, ettei kiinnosta. Kaava toistuu, vuoden sisään on ollut useamman kerran yhteydessä (ei joka kuukausi, harvoin, mutta kuitenkin). Yleensä hänellä on kerrottavana tekstiviestitse, että on ihastunut minuun ja pahoittelee jotakin, esim. sitä, että esti minut. Tai sitten kertoo, kuinka on menneiden tavoistaan kasvanut ja elämänsä paremmin mallillaan (ok?).
Olen jo useamman kerran kertonut hänelle, että elämäntilanteeni on sellainen, etten kaipaa ylimääräisiä ihmisiä elämääni ja toivottanut hyvät jatkot. Tästä seuraa hänen osaltaan jokin ylimielinen kommentti, kuten: "Emmä viestii laittanu siks et aattelin et oisit kaivannu mitään ylimäärästä" nauruemojin kera. Siihen viestittelyt jäävät, kunnes menee muutama kuukausi ja hän pahoittelee tms.
Ei siis ole niin monta kertaa ottanut yhteyttä, että mitään häiriköinti-ilmoitusta voisi tehdä, mutta asuu todella lähellä ja ärsyttää, ahdistaa. Seuraavaksi tulee varmaan viesti, että "oon tosi pahoillani kun olin tyly viimeksi" tjsp. Miten voin sanoa sen ettei kiinnosta niin, että menee jakeluun?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olet jo suoraan hänelle sanonut, että et ole kiinnostunut, niin sehän on tasan se selkein tapa ilmaista asia. Siinä ei ole mitään monitulkintaista. Eli ongelma ei ole nyt siinä, että et olisi ilmaissut asiaa selkeästi vaan siinä, että häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta sun kiinnostuksen taso. Hän haluaa ottaa suhun yhteyttä omista syistään ja omilla asioillaan, joten sun kiinnostuksesi on täysin epäoleellista.
Tämän takia esto on ainoa tapa päästä eroon hänen yhteydenotoista.
Mitenköhän selkeästi ap on tosiasiassa asian ilmaissut? Tässä hän ilmaisee asian niin, että on kertonut seurustelevansa ja eri yhteydessä, ettei kaipaa ylimääräisiä ihmisiä elämäänsä.
Ensimmäisen voi minusta tulkita niin, että ei ole avoin tietyn TYYPPISELLE suhteelle, ja toisesta en oikein ota selkoa kun se tyyppi kerran on jo osa elämää, ehkä vähän vain ilkeästi sanottu hyvänpäivän tutulle joka yrittää vaihtaa kuulumisia parin kuukauden välein?
Tuo ihastumisen ilmaisu voi kallistaa kippoa johonkin suuntaan, mutta rehti veikkaukseni on, ettei ap ole ollut ihan niin suora mitä sanoo olevansa...
Hoi ap, miten monta niitä yhteydenottoja nyt tarkalleen ottaen oli ja miten monesta numerosta ja oletko nyt sanonutkaan selkeästi, että nimenomaan et halua olla missään tekemisissä?Vai oliko tosiasiassa kyse muutamasta yksittäisestä viestistä vuoden aikana ja kiertelevästä vihjailusta, ettei nyt justiinsa ainakaan seurustelu hotsita?
No lakkaa nyt hyvä ihminen viestimästä sen kanssa. Ei jmlauta sentään....