Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minuun ihastunut ihminen ottaa yhteyttä

Vierailija
09.03.2023 |

Tavattiin hänen kanssaan muutamaan otteeseen aikoinaan treffailumielessä. Puolitoista vuotta sitten sanoin hänelle, etten halua häntä elämääni ja perustelin syyt. Kuukausia tämän jälkeen hän otti minuun yhteyttä, kyseli kuulumisia ja oli hankalassa elämäntilanteessa. Minä kilttinä ihmisenä tämän vuoksi tapasin hänet jälleen pariin otteeseen ja yritin auttaa häntä ongelmissaan. Hän esimerkiksi valitteli yksinäisyyttään ja sitä, ettei mistään saa apua erilaisten hakemusten täyttämiseen, joten tarjouduin niissä auttamaan. Samoihin aikoihin hän muutti toisesta kaupungista lähelle minua.

Tällöin kerroin hänelle myös, että seurustelen tätä nykyä. Tiedon saatuaan hän esti minut puhelimessa mitään sanomatta. Tämän jälkeen jos hän on nähnyt minut kaupungilla, niin on tuijottanut, vilkuillut. Kerran mietin bussia odotellessani, että onpas minulla tarkkailtu olo. Ajattelin, että hölmö ajatus, annetaan ajatuksen olla. Bussin saavuttua huomasin, että hänhän oli vieressäni ja silläkin hetkellä jona hänet huomasin, hän katsoi minua. Muutamaan otteeseen on sattunut samoihin aikoihin kauppaan, enkä pidä siitä tuijotuksesta, muuten käyköön kukin kaupassa milloin ja missä lystää.

Joka tapauksessa tietty vakio tässä on: ottaa minuun yhteyttä puhelimen välityksellä, pahoittelee jotakin ja antaa jonkin aikaa olla, kun ilmaisen, ettei kiinnosta. Kaava toistuu, vuoden sisään on ollut useamman kerran yhteydessä (ei joka kuukausi, harvoin, mutta kuitenkin). Yleensä hänellä on kerrottavana tekstiviestitse, että on ihastunut minuun ja pahoittelee jotakin, esim. sitä, että esti minut. Tai sitten kertoo, kuinka on menneiden tavoistaan kasvanut ja elämänsä paremmin mallillaan (ok?).

Olen jo useamman kerran kertonut hänelle, että elämäntilanteeni on sellainen, etten kaipaa ylimääräisiä ihmisiä elämääni ja toivottanut hyvät jatkot. Tästä seuraa hänen osaltaan jokin ylimielinen kommentti, kuten: "Emmä viestii laittanu siks et aattelin et oisit kaivannu mitään ylimäärästä" nauruemojin kera. Siihen viestittelyt jäävät, kunnes menee muutama kuukausi ja hän pahoittelee tms.

Ei siis ole niin monta kertaa ottanut yhteyttä, että mitään häiriköinti-ilmoitusta voisi tehdä, mutta asuu todella lähellä ja ärsyttää, ahdistaa. Seuraavaksi tulee varmaan viesti, että "oon tosi pahoillani kun olin tyly viimeksi" tjsp. Miten voin sanoa sen ettei kiinnosta niin, että menee jakeluun?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse laita estoon jos et halua häneltä viestejä?

Vierailija
2/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin estoon, mutta sitten tuli tekstiviesti eri numerosta. Oli kuulemma pakko laittaa minulle viestiä, kun löysi numeroni vanhasta puhelimesta. Eikä muutenkaan ketään normaalijärkistä kuuluisi vastaavanlaisen asian takia estää eri kanavissa, normaalijärkinen ihminen antaisi toisen olla, kun kerran jo on sanonut. AP 

Vierailija
4/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos estän ja viestiä tulee silloin tällöin eri numeroista, niin mitä silloin voi tehdä? AP

Vierailija
5/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee sellainen viba, että taidat imarrella itseäsi ja liioitella juttua (kenellä on vanhassa puhelimessa toimiva, eri sim-kortti?)

Ja jos näkee tuttuja kaupungilla niin yleensä otetaan katsekontakti kunnes se toinen huomaa ja terveehtii niinkuin normaalit ihmiset tekee?

Jos ei yhtään kiinnosta ja yhteyden pito häiritsee niin pyydät lopettamaan ja estät numeron. Problem solved. Ei siitä tarvitse tehdä näin isoa ongelmaa.

Vierailija
6/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos estän ja viestiä tulee silloin tällöin eri numeroista, niin mitä silloin voi tehdä? AP

Rikosilmoitus häiriköinnistä

Vierailija
7/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin estoon, mutta sitten tuli tekstiviesti eri numerosta. Oli kuulemma pakko laittaa minulle viestiä, kun löysi numeroni vanhasta puhelimesta. Eikä muutenkaan ketään normaalijärkistä kuuluisi vastaavanlaisen asian takia estää eri kanavissa, normaalijärkinen ihminen antaisi toisen olla, kun kerran jo on sanonut. AP 

Kyseinen henkilö rikkoo lakia

Vierailija
8/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei riko.

Vierailija
9/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei riko.

Viesteillä spämmääminen on häiriköintiä

Vierailija
10/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä en enää usko... aikajanasi on 1,5v, josta meni KUUKAUSIA ensimmäiseen yhteydenottoon joka jatkui tovin yhteisymmärryksessä, jonka jälkeen hän on laittanut viestiä harvoin, ei edes joka kuukausia, eli mitä, kyseinen tyyppi on ottanut sinuun kokonaisuudessaan yhteyttä 3-5 kertaa?

Vierailija
11/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei riko.

Viesteillä spämmääminen on häiriköintiä

Spämmääminen? Viesti parin kuukauden välein?

Vierailija
12/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole ihan terve. Pistä puhelimeen esto.

Vierailija
13/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi heh hee. Kai sinä nyt tajuat, että tyyppi ei ole normaalijärkinen eikä pelaa normaalijärkisten ehdoilla vaan silloin on otettava käyttöön eri säännöt. Totat vaan, että sinä jatkat tähän suuntaan ja hän toiseen ja kerrot, että et aio enää vastata hänelle ja sitten et myöskään vastaa!

Tähän perustuu sekin, miksi vaikkapa narsistista on vaikea päästä eroon, koska moni normaalijärkinen pitää kiinni siitä, että toimii itse järkevästi ja edellyttää sitä toiselta. Sillä toisella vaan ei ole kykyä tai halua toimia normaalisti, joten hän pyörittää karusellia ja normaali ihminen ärtyy pakkokyydistä.

Vierailija
14/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastaa mitään ja blokkaat jokaisen uuden numeron joista viestejä tulee. Missään nimessä ei ainakaan pidä vastata hänelle ja kuvitella, että sitä kautta tyyppi menettäisi kiinnostuksensa.

Vierailija
15/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivottu viesti jokusen kuukauden välein rikkoo lakia? Hyvä vitsi.

Tästäkin pääsee vaihtamalla oman numeronsa jos häiritsee, mutta itse poistaisin vaan viestin lukematta sitä ja keskittyisin olennaisimpiin asioihin.

Vierailija
16/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin vaan, että seurustelen eikä mielestäni ole sopivaa varattuna olla yhteydessä entisiin säätöihin.

Olet ehkä antanut itsestäsi liian kiltin kuvan, kun autoit häntä. Jotkut ihmiset ovat kuin loisia, että jos he huomaavat jossakin ihmisessä heikkoutta (avuliaisuus, anteliaisuus, empatia), niin he kyllä todellakin ammentavat siitä niin pitkään kuin vain on mahdollista. Tuollaisille ihmisille pitää vetää todella selkeät rajat. Jos hän tuntee olonsa yksinäiseksi, niin aloittakoot vaikka uuden harrastuksen. Teillä on historiaa tasan muutamien treffien verran, jotka eivät edenneet edes mihinkään määriteltävään ihmissuhteeseen, joten et ole hänelle minkäänlaista apua tai seuraa velkaa.

Vierailija
17/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivottu viesti jokusen kuukauden välein rikkoo lakia? Hyvä vitsi.

Tästäkin pääsee vaihtamalla oman numeronsa jos häiritsee, mutta itse poistaisin vaan viestin lukematta sitä ja keskittyisin olennaisimpiin asioihin.

Sama täällä. Tyhmempikin tajuaa jossain vaiheessa, ettei vastauksia ole enää tulossa.

Vierailija
18/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet jo suoraan hänelle sanonut, että et ole kiinnostunut, niin sehän on tasan se selkein tapa ilmaista asia. Siinä ei ole mitään monitulkintaista. Eli ongelma ei ole nyt siinä, että et olisi ilmaissut asiaa selkeästi vaan siinä, että häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta sun kiinnostuksen taso. Hän haluaa ottaa suhun yhteyttä omista syistään ja omilla asioillaan, joten sun kiinnostuksesi on täysin epäoleellista. 

Tämän takia esto on ainoa tapa päästä eroon hänen yhteydenotoista.

Vierailija
19/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina voi olla totta, tai sitten ei ole.

Vierailija
20/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger ei ymmärrä miltä toisesta tuntuu ja pakkomielle, varmaan koska yksinäinen, mutta ei toi sallittua silti toista häiriköidä vaikka on sanonutkin jo ei