Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasteletko, jos näet juhlissa jollakin suomalaisen kansallispuvun?

Vierailija
09.03.2023 |

Harvoin niitä enää näkee, valitettavasti.

Itse ajattelin hankkia näin nelikymppisenä itselleni ensimmäisen kansallispuvun, ja aion pitää sitä sitten kaikissa mahdollisissa juhlissa.

Sehän on vähintään yhtä moneen juhlaan sopiva, kuin miehillä tumma puku.

Käy ristiäisiin, rippijuhliin, lakkiaisiin, valmistujaisjuhliin, häihin ja jopa hautajaisiin. Lisäksi juhannuksena ja jouluna ja jopa Linnan juhliin, jos sinne sattuu kutsu tulemaan...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumia, muodottomia ja juntteja.

Eivät mahdu sinun päällesi? 

Vierailija
62/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummastelisi, vaan ihailisi ja arvostaisin ja sanoisin sen myös puvun kantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi kansallispuku, enkä ole koskaan nähnyt sitä missään juhlissa käytettävän. Mielestäni ne ovat todella rumia ja tanttamaisia, tönköstä kankaasta ja epäimartelevan mallisia. Sukuni on monennen polven kaupunkilaisia, eikä meillä ole mitään kytköksiä maaseudulle, joten johtuu varmaan myös siitä, etten ole niitä nähnyt. Maalaisille ne varmaan on joku tutumpi juttu ja ompelevat niitä itse. Oma äitini osasi korkeintaan ommella verhon sauman ja itse olen samanlainen.

N63

Vierailija
64/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olet?

Kansallispuvut ovat kaunista kansanperinnettä ja iloitsen nähdessäni niitä juhlissa.

Pohjalaisille pisteet, sielläpäin näitä näkee nykyisin useimmin.

Vierailija
65/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olet?

Kansallispuvut ovat kaunista kansanperinnettä ja iloitsen nähdessäni niitä juhlissa.

Pohjalaisille pisteet, sielläpäin näitä näkee nykyisin useimmin.

Miksi sä hyökkäät kommentojaa vastaan ? Et sä voi täällä määrätä mitä mieltä muut saa niistä puvuista olla. Jos niitä pitää rumina, niin siihen on täysin pätevä syy ja se on, että ne on ihan helvetin rumia.

Vierailija
66/66 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mahdu sinun päällesi? 

Mä olen kyllä kuvissa nähnyt kansallispukuisia mammoja, jotka on yhtä leveitä kuin pitkiä. Kai sitä voi ommella vaikka minkä kokoisen teltan, mittatilaustyönähän ne tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän