auttakaa, siskot!
kävi se ikävin: olen aloittanut juuri äitiyslomani ja etukäteen tiesimme että tuloni laskevat reilusti sen takia. nyt joutui mieskin työttömäksi ja tarvitsemme äkkiä hyviä neuvoja talouden suunnitteluun.
mikä tahansa neuvo on nyt kullan arvoinen!
Kommentit (64)
voi juutas miten vaikeaselkoista tekstiä! voisko joku ystävällisesti kertoa mulle mikä on opintolainan korkoavustus?!
entä miten se vanhempainraha määräytyy? tulojen mukaan vai onko se joku vakio? mitä muita tukia saan? kotihoidon tukea?
Pankin lainoissa on pienempi korko ja monen sijasta lyhentäisitte vain yhtä. Kysymällä ei ainakaan menetä mitää!
Kotihoidontukea saa vasta vanhempainrahakauden päätyttyä. Lapsilisän saa, tietysti, ja mahdollisesti asumistukea (en tiedä miten se omistusasunnoissa menee). Onhan isä pitänyt kaikki isyysrahapäivät? Kannattaa tarkistaa miten ne työttömänä voi pitää.
mulle tulee tosiaan helmikuun loppuun äitiyspäivärahaa ja sen jälkeen alkaa vanhempainrahakausi.
pitäisköhän mun itse mennä töihin ja jättää mies kotiin hoitamaan lasta? onko joku kokeillut sellaista järjestelyä? suoraan sanottuna paluu työelämään ei voisi vähempää kiinnostaa.. helevetinmoinen oravanpyörä minun työni, nimittäin!