Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään olette pisimmillään olleet työttömänä

Vierailija
08.03.2023 |

yhtä soittoa?

Itsellä tuli tämän kuun alusta 3 kk ja se on pisin aika itsellä. Tuntuu ikuisuudelta, kun lähettämiini työhakemuksiin ei tule edes vastauksia.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan noin 4 - yli 5, jos sairasloma luetaan mukaan. En sitten saanut eläkettä, lienee aika hakea uudestaan!

Vierailija
42/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 30h. Pakko oli hakeutua työttömäksi työnhakijaksi, jotta sain vuorotteluvapaasijaisuuspaikan. Minut vakinaistettiin suoraan kun oli mahdollista ja palkka nousi 100% 2700 €: sta 5400 €:oon 6kk:n jälkeen. Myönnän että juopottelin ja olin humalassa tuosta työttömyys ajasta noin 90%. Päätin että teen niinkuin suurin osa tekee kun "joutuu" työttömäksi, eli nenin baariin oikein pitkän kaavan mukaan.

Vuorotteluvapaasijasuuteen pitää yleensä olla ollut työtön työnhakija useita viikkoja ennen sijaisuuden alkua. 

Vastavalmistunut nuori pääsee helpommin vuorotteluvapaan sijaiseksi. Meidänkin lapsi ilmoittautui työkkäriin ihan sen takia.

Riittävän nuori kun on, ei tarvitse edes ilmoittautua työkkäriin. Alle 25v pääse ilman kikkailuakin. 

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut työttömänä työnhakijana päivääkään.  Yliopisto-opintojeni alussa olin hetken kokoaikainen opiskelija ennenkuin menin (tunti)töihin opiskelujen ohella. Kun valmistuin, minut vakinaistettiin.

T:47v

Vierailija
44/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1999 olin viimeksi töissä

Vierailija
45/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä on ollessa kun Kokoomus maksaa. Näin se vaan menee.

Vierailija
46/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuudelta. Tervetuloa minun elämääni.

t. viitettä VUOTTA työtön 

Viitettä? Se on viidettä. 

Jos enempi pilkkua hässitään niin vaikka viijjettä.

Vierailija
47/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta työttömänä, ihan hyvin oon pärjännyt tuilla.

Vierailija
48/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta

Vierailija
49/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ekaa vuotta.

Vierailija
50/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun alusta marraskuun loppupuolelle v. 1998. Se on myös ainoa kerta, kun olen ollut työttömänä.

Vierailija
51/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta, mikäli kuntouttava lasketaan työssä olemiseksi niin sitten vuosi.

Vierailija
52/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2v. Olen korkeakoulutettu DI.

Vierailija
53/68 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk. Pidän mielelläni välillä 1-2kk työttömyysjaksoja, se tekee joskus hyvää.

Vierailija
54/68 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 30h. Pakko oli hakeutua työttömäksi työnhakijaksi, jotta sain vuorotteluvapaasijaisuuspaikan. Minut vakinaistettiin suoraan kun oli mahdollista ja palkka nousi 100% 2700 €: sta 5400 €:oon 6kk:n jälkeen. Myönnän että juopottelin ja olin humalassa tuosta työttömyys ajasta noin 90%. Päätin että teen niinkuin suurin osa tekee kun "joutuu" työttömäksi, eli nenin baariin oikein pitkän kaavan mukaan.

Vuorotteluvapaasijasuuteen pitää yleensä olla ollut työtön työnhakija useita viikkoja ennen sijaisuuden alkua. 

Ei tarvinnut. Ehdin olla jo töissä ma-ke, kunnes joku HR:ssä tajusi että enhän minä ollut ollut työtön työnhakija. Enkä minäkään tuollaisesta säännöstä tiennyt mitään. To aamuna työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi. Vähän he mutisivat että menisi noin kolme viikkoa, mutta kun sanoin että siinä vaiheessa olen sitten oikeasti työtön, niin tekivät jonkun poikkeuksen. Perjantaina puoliltapäivin niillä oli joku kokous jonka jälkeen kävin hakemassa lapun jossa "todistettiin" että olin työtön. Menin sitten suoraan sen lapun kanssa työpaikalle ja uusi työsopimus allekirjoitettiin ja niinpä olin taas töissä.

Vierailija
55/68 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kuin liiton rahoilla voi olla. Enempää ei viitsi.

Vierailija
56/68 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä työnhakijana joku 2v3kk putkeen. Käytännössä olin tuona aikana täysipäiväinen opiskelija (opinnot katsottiin sivutoimisiksi) ja lisäksi suoritin puoli vuotta kestäneen työvoimakoulutuksen. Kun ansiosidonnainen loppui, en ollut puolisoni tulojen vuoksi oikeutettu muuhun kuin työmarkkinatukeen, joten menin kesätöihin ja jatkoin lyhyillä pätkillä pysyvämpää työtä koko ajan etsien.

Vierailija
57/68 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 11 vuotta.

Vierailija
58/68 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk, muutamiin haastatteluihin päässyt ja ne ovat olleet täyttä näyttelyä ja työttömän kyykyttämistä.

Vierailija
59/68 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa 11.vuosi. Jossakin vaiheessa virallinen työttömyys taisi vähiksi aikaa katketa, mutta käytännössä siis näin. Vuonna 2012 ilmoittauduin työttömäksi, en edes heti kun jäin työttömäksi ja jossakin vaiheessa siis taisi katketa vähäksi aikaa. Olen myös suorittanut 5 kuukauden omaehtoiset opinnot eli aikaisemmin kesken jääneet opinnot loppuun työmarkkinatuella, mutta tässä yhä ollaan. Työmarkkinatukea aloin saamaan vasta lakimuutokseen myötä oliko nyt vuonna 2017 jossakin vaiheessa ikuisuuskarenssin vihdoin poistuessa. Sitä ennen ainoa tuloni oli toimeentulotuki, nykyään siis pelkkä työmarkkinatuki. Olen toivoton tapauksen ja ongelmia on paljon. En tule koskaan työllistymään ja se on myönnetty kuntakokeilussakin. Toivon pääseväni eläkkeelle.

Vierailija
60/68 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtämittaisesti noin v. Nyt ikää jo kohta 56v ja sairastumisen vuoksi työttömänä työnhakijana. Luultavasti en elä eläkeikään asti joten niin pitkälle kuin mahdollista mennään työmarkkinatuella. Enpähän rasita valtiontaloutta millään työkyvyttömyyseläkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi