Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alle vuosi häistä ja huomaan olevani naimisissa puolison kanssa joka ei osaa puhua

Vierailija
08.03.2023 |

En itsekään ole parhain avoin kommunikoija mutta vaimo vielä vähemmän. Isoista asioista kommunikoidaan ja kyselen kuulumisia ja sanon vaimolle rakastavani mutta en saa takaisin samaa. Kyselin aiheesta keskusteleeko siskonsa ja parhaimpien ystäviensä kanssa mutta lähipiiri sanoi ei. Vaimo ei ole sanallakaan sanonut mitään meistä eikä suhteestamme ja on 'mykkä'. Lähipiirin kysyessä esimerkiksi jotain minusta vaimo vaihtaa aihetta tai mumisee jotain epämääräistä. Olemme yhdessä sopineet, että emme jaa mitään henkilökohtaisia asioita ulkopuolisille, mutta on outoa ettei vaimo voi sanoa meillä menevän hyvin tai muuta vastaavaa. Siskoni otti minuun yhteyttä ja kertoi huolestuneensa, kun vaimoni ei ollut vastannut mitään siskon kysyessä kuulumisia heidän ollessaan yhteisessä illanvietossa. Minusta tämä on todella outoa käytöstä ja vaimo ei vaikuta suuttuneelta eikä vihaiselta, mutta aistin etäisyyden. Mikä neuvoksi?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa puhukaa ja puhukaa

Vierailija
2/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissiliitto? Normia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait tietää, että se haluaa kanssasi naimisiin? Kirjoittiko kirjeen vai käyttikö kenties morsetusta?

Vierailija
4/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varmaan kaduttaa että meni naimisiin, tai sit sillä on uusi rakkaus? No, ei välttämättä, mutta kysy suoraan, mikä mättää. Jokuhan tuossa nyt on. Ei ole normaalia tuollainen. Jos ei kommunikaatio onnistu kahdestaan, menkää pariterapeutille. 

Vierailija
5/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut toiseen. Ajatukset siellä jossain.

Vierailija
6/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ne ei osaa puhua!

Vierailija
7/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhia pumuaan. Teidän asianne ei siskollesi kuuluu. Vaimo sitten ilmoittaa varmaankin jos/kun haluaa erota.

Vierailija
8/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, mahtaako hän olla savolainen?

Silloin tulee ymmärtää että AINA savolaisten kesken puhutaan jostakin kolmannesta ihmisestä hänen selän takana, silloin puhetta riittää aamusta iltaan. Annas olla kun pitää puhua omista tunteista- sitten menee syvään päätyyn ja hiljaisuus tulee.

Kyllä omaan kumppaniin tulee kehittää viestintä yhteys jollain tapaa, esim. jos puheen sijaan käyttää kirjettä tai piirtää kuvia. Ei vitsi. Jos kumppani ei yhtään mitään kommunikoi niin sehän on sama kuin ottaisi aivan randomin ihmisen kotiinsa :(

Vierailija
9/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettiko puhumisen hääpäivänä?

Vierailija
10/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toinen vuosi ja huomaat olevasi sinkku, jolle kelpaa ensimmäinen vastaantuleva mies.

Vierailija
11/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sait tietää, että se haluaa kanssasi naimisiin? Kirjoittiko kirjeen vai käyttikö kenties morsetusta?

Esiliina ollut aina mukana ja hoitanut puhumisen.

Vierailija
12/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimollasi Aspergerin oireyhtymä? Mulla on, ja olen tosi huono puhumaan ihmissuhteista. Mua ei kiinnosta muiden suhteet eikä kiinnosta puhua omasta suhteestani muille.

Vierailija
13/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimollasi Aspergerin oireyhtymä? Mulla on, ja olen tosi huono puhumaan ihmissuhteista. Mua ei kiinnosta muiden suhteet eikä kiinnosta puhua omasta suhteestani muille.

Olin kirjoittamassa samaa. Olen samanlainen kuin AP:n puoliso ja oma puolisoni kokee tämän ja raivokohtaukseni henkiseksi väkivallaksi (olen mies)

Vierailija
14/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma murjas vitsin.

Vierailija
15/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä päädyitte avioliittoon?

Vierailija
16/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulissiliitto? Normia.

Ei tämä liittomme ole kulissia. ap

Vierailija
17/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma murjas vitsin.

Naurattaisi kyllä muuten, mutta nyt ei, kun on oma avioliitto kyseessä. ap

Vierailija
18/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä päädyitte avioliittoon?

Seurustelemalla ja tutustumalla toisiimme, kunnes kosin ja vaimoni suostui kosintaan. Tietysti olimme keskustelleet asiat läpi ja molemmat halusimme naimisiin. ap

Vierailija
19/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kirjoittamassa samaa. Olen samanlainen kuin AP:n puoliso ja oma puolisoni kokee tämän ja raivokohtaukseni henkiseksi väkivallaksi (olen mies)

Ei meistä kumpikaan saa raivokohtauksia. ap

Vierailija
20/44 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettiko puhumisen hääpäivänä?

Ei lopettanut. ap