Selvisin neljänkympin kriisistä eroamatta
38-vuotiaana pitkässä parisuhteessani aloin haikailla toisenlaista elämää. Kolme murroskäistä lasta ja oravanpyörä vei kaiken energian ja oma puoliso kyllästytti ja tympi. Teki mieli hypätä karusellin, ottajia olisi kyllä ollut. Olisi elänyt sitä kuuluisa omaa elämään ilman velvoitteita.
Nyt viisi vuotta myöhemmin kiitän onneani, että kriisi on ohi ja oma tasainen, turvallinen ja hyvinvoiva parisuhde on edelleen olemassa ja lapset alkavat olla tosi itsenäisiä ja tunne-elämältään tasaisempia. Arki tuntuu kivalta ja oma olo on rauhallinen ja varma.
Kriisiä mietin jälkeenpäin kauhulla, olin kuin murrosikäisen tasolla itsekin.
Tsemppiä tuohon ikään kaikille naisille, kannattaa hakea ammattiapua ja keskustella kaikki mahdollisuudet hyvin avoimesti eikä syöksyä eroon liian hätiköiden.
Kommentit (12)
Miksi tsemppiä toivotat vain naisille?
Miehet saa ihan samalla tavalla noita neljänkympin kriisejä.
Oma mieheni häipyi toisen naisen matkaan 20 yhteisen vuoden jälkeen nelikymppisenä.
No me-hengessä, koska olen nainen. Ap
Minä erosin 38 - vuotiaana, mutta avioliitto oli todella huono. Mitään kriisiä en kokenut. En kadu päivääkään ja eron jälkeen harmittelin etten ollut toiminut aikaisemmin. Eron jälkeen silmäni todella avautuivat exästä.
Vierailija kirjoitti:
No me-hengessä, koska olen nainen. Ap
Et taida olla. Naiset eivät juurikaan käytä tuota karusellivertausta.
Itse selvisin siitä seurustelemalla jo valmiiksi huomattavasti minua nuoremman ja viehättävämmän naisen kanssa. Ja sillä, etten koskaan erehtynyt lisääntymään.
Naiset ei ikinä puhu k*llikarusellista, ei ikinä. Paljastuit jo tossa kohtaa mieheksi.
Toisekseen nykyään harvalla 38-vuotiaalla on jo teini-ikäiset lapset. Nykyään eka lapsi saadaan keskimäärin noin 30-vuotiaana ja siitä eteenpäin. Eli tyypillisesti 38-vuotiaalla naisella vanhin lapsi on vasta noin 7-8 vuotias kouluun menossa ja muut lapset nuorempia.
Max viiden vuoden välein kannattaa erota hamaan tappiin.
Mihin ne äidin velvoitteet olisivat kadonneet, vaikka olisit eron ottanut? Ihan samalla tavalla olisit joutunut hoitamaan lastesi asioita, hankalammin vain.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ikinä puhu k*llikarusellista, ei ikinä. Paljastuit jo tossa kohtaa mieheksi.
Toisekseen nykyään harvalla 38-vuotiaalla on jo teini-ikäiset lapset. Nykyään eka lapsi saadaan keskimäärin noin 30-vuotiaana ja siitä eteenpäin. Eli tyypillisesti 38-vuotiaalla naisella vanhin lapsi on vasta noin 7-8 vuotias kouluun menossa ja muut lapset nuorempia.
No juu, olihan tämä ilmeisen keksitty aloitus. Mutta leikitään nyt mukana. Eivät omat aloituksenikaan ikinä totta ole, mutta silti niistä voi viritä hyvää keskustelua.
Onnittelut! Järki voitti. Eronneet, karanneet ja katkeroituneet palstamammat alapeukuttavat.
Anteeksi vain mutta kriisit on noin 30-vuotiailla sekä 50-vuotiailla.
Tästä mallia! Hienoa kuulla, että näinkin voi käydä.