Keski-iän merkit, kertokaa omanne. Aloitan:
Tämä keski-ikäistyminen on tapahtunut minulle aika yllättäen, olen vm. 74.
Olin just kaupungilla kokonaan ilman meikkiä, pipo syvällä päässä. Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään lähteä kiertelemään kauppoja sen näköisenä. En ole mikään luonnonkaunis, perus harmaavarpunen, meikattuna ihan nätti.
Korkeat kengät ei kiinosta myös enää yhtään. Myös kiinnostus miehiin on mennyttä. Erosin lapsettomasta liitosta viime vuonna ja nyt vietän rauhallista elämää kotosalla. Mihinkään iltamenoihin ei ole kiinnostusta, enkä voi kuvitella edes tilannetta, että olisin jossain treffeillä tai intiimissä kanssakäymisessä.
Eli keski-ikä on saapunut, seuraavaksi hankin toppahousut, kissan ja alan kuunnella Radio Suomea.
Miten muilla menee?
Kommentit (129)
-kolotukset
-elämä on velvollisuuksia, elämää lapsen kautta tai eläkeiän odottelua, ei oikein ole mitään elämää itsen kautta niin kuin joskus lapsena ja nuorena
-vaatteet ym. ei kiinnosta enää tippaakaan, kun on tajunnut, ettei ketään muutakaan oikeasti kiinnosta. Mukavuus edellä.
37 v.
Ei tuo ole mitään normaalia, kaikille yhteistä keski-ikää. Olen 51, käytän edelleen korkoja, en lähde kaupungille meikittä ja olen kiinnostunut miehistä. Keski-ikä tarkoittaa sitä, että on yli 38 mutta ei vielä eläkeiässä. Se ei mitenkään itsestään selvästi johda välinpitämättömyyteen ulkonäöstä tms. Minä olen ihan varma, että meikkaan ulos lähtiessä vielä vanhuksenakin, jos vain pystyn.
Mulla oli villaiset kotihousut ja sääripituinen takki. Nastat voisin kans hankkia, koska pelkään kävellä jäisellä tiellä, varovasti kipitän eteenpäin.
Uskomatonta kyllä pari vanhaa miestuttua on kysellyt kahville, kun sana erosta on ilmeisesti levinnyt.
Luulevat varmaan että olen se sama näpsäkkä nainen kuin joskus vuosia sitten. Ehkä heille tulee kiire kun tepsutan kahveille nastakengissä ja toppahousuissa, lyhyt polkkatukkakin on jo ja ei kai nyt jonkun kahvikupillisen takia tarvi meikkaamaan ryhtyä. Sitä paitsi jostain Cittarista saisi paketin halvemmalla kuin kahvilasta kupillisen.
T. Ap
Tervetuloa akkakerhoon. Itseironia ja uteliaisuus on mun voima.
Kumartuminen on muuttunut vastenmieliseksi. En halua enää kyykistellä maasta tai lattialta mitään.
Hmm... toppahousuja on ollut aina, henkseleillä ja ilman ja pidän niitä sisälläkin, jos on kylmää ja kalseaa. Meikkiä en oo käyttänyt ikinä. Muutenkin en mitenkään pysty samaistua mihinkään vonkunaan, että kaikki on takanapäin ja mikään ei kiinnosta. Kiinnostaa niin moni juttu, että aika tulee loppumaan kesken.
Vierailija kirjoitti:
-kolotukset
-elämä on velvollisuuksia, elämää lapsen kautta tai eläkeiän odottelua, ei oikein ole mitään elämää itsen kautta niin kuin joskus lapsena ja nuorena
-vaatteet ym. ei kiinnosta enää tippaakaan, kun on tajunnut, ettei ketään muutakaan oikeasti kiinnosta. Mukavuus edellä.37 v.
Nii ja se, että ei muista ikäänsä aina oikein. Olen 38 v., en 37 v.
Edellinen.
Olen viime aikoina huomannut, että en enää millään kiinnostu esim jostain uusista sovelluksista tai teknisistä jutuista. Ensimmäisenä tulee ajatus, että onko pakko luoda tili, en tee, ei kiinnosta. Tiedä sitten, liittykö tämä keski-ikäinen.
Tulee harmaita hiuksia ja vaihdevuodet.
52v.
No mä olen aina kulkenut kaupungilla toppahousuissa ja ilman meikkiä, joten ei liity keski-ikään mitenkään.
Mutta sellasia muutoksia on tullut viime aikoina että olen muuttunut kankeammaksi, esim kykkyyn meno on nykyään hankalaa ja sääriin ja nilkkoihin on tullut ohuita verisuonia (ns. luutasuonia) näkyville ihon pintaan joita ennen ei ollut.
Nyt on alkanut olla myös ovulaatiokipua jota myöskään ei ikinä aikaisemmin ole ollut.
Ja iho ja hiukset ovat aikaisempaa kuivempia.
Vierailija kirjoitti:
Kumartuminen on muuttunut vastenmieliseksi. En halua enää kyykistellä maasta tai lattialta mitään.
Nonni! Tämä viimeistään varmisti asian: etsin hilloja (leipäjuuston päälle, sekin vielä) ja piti etsiä alahyllystä, kun ei meinannut löytyä mieleistä. Siinä kyykkiessä mietin että miksi ne on tänne alas laitettu, onko jotain kyykkyhilloja
Ja 51-v. rouvalle ketjussa yhtään väheksymättä tiedoksi, että ei ole montaa vuotta siitä kun käytin vain korkeita kenkiä. Nyt tuli lonkat kipeäksi, kun yksi päivä olin korollisissa nilkkureissa.
Oisko muuten iltakahvin paikka tässä välissä?
Voi hyvää päivää. Nelikymppiset ovat keski-ikäisiä, mutta kuitenkin verraten nuoria ihmisiä. Ei ole mitään syytä mummoutua ennen aikojaan. Omat isovanhempani kuolivat vasta liki satavuotiaina, eli heillä oli tuossa iässä vielä suurin osa elämää elämättä. Kyllä sitä ehtii olla vanhus myöhemminkin. Jos kaikki lakkaa kiinnostamasta jo 38v niin huhhuh. Tulee pitkä vanhuus.
Ja tuolle, joka ei enää jaksa kumartua tai kyykistyä, niin haloo! Miten ajattelit pärjätä fyysisesti oikeasti vanhana? Ei tuo ole normaalia. Ylös ulos ja lenkille tai salille, jotta pysyy normaali toimintakyky.
Päivän tärkein tv-ohjelma on puoli yhdeksän uutiset :D
Olen syntynyt 73, ja kaippa se on keski-iän merkki ku erosin lihoneesta laiskistuneesta akasta ja kattelen seuraavaa thaimaan reissua,edellinen oli Joulukuussa.
Teen jotain 70-luvun ruokia kuten kananpaloja, persikkaa purkista, riisipedillä. Tyttäreni nauroi, kun kysyin, haluaako hänkin syödä ja näki, mitä meillä oli päivälliseksi. Ei hän halunnut, oli kotona kuulemma eilistä Ratatouillea. Mitähän sekin on...
Naapurit on alkaneet ärsyttää, sukulaisille en soittele. Vuorotöitä ei pysty tekemään enää kun nukahtaa jo 21:00, aamuisin herää 04 aikaan, tukka lähtee päälaelta, eikä tee emännän kanssa mieli enää tavallista yhdyntää, sillä ei kunnolla keuli enää. Vain takapuoli tai suu saa enää kiinnostumaan/kiihottumaan. M48
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Nelikymppiset ovat keski-ikäisiä, mutta kuitenkin verraten nuoria ihmisiä. Ei ole mitään syytä mummoutua ennen aikojaan. Omat isovanhempani kuolivat vasta liki satavuotiaina, eli heillä oli tuossa iässä vielä suurin osa elämää elämättä. Kyllä sitä ehtii olla vanhus myöhemminkin. Jos kaikki lakkaa kiinnostamasta jo 38v niin huhhuh. Tulee pitkä vanhuus.
Ja tuolle, joka ei enää jaksa kumartua tai kyykistyä, niin haloo! Miten ajattelit pärjätä fyysisesti oikeasti vanhana? Ei tuo ole normaalia. Ylös ulos ja lenkille tai salille, jotta pysyy normaali toimintakyky.
Sille ei oikeasti voi mitään, että osa ihmisistä vanhenee nopeammin kuin toiset. Itsellänikin on munasarjat jo sellaiset alle nelikymppisenä, että minut voi varmaan lukea jo vaihdevuotisikäiseksi. Olen vanhentunut aikaisin, vaikka en ole esim tupakoinut koskaan enkä kännäillyt. Ja nämä hormonit määräävät montaa muuta ikääntymisprosessissa. Viime yönäkin heräsin, kun lonkkaa särki. En todellakaan aio jatkaa työelämässä 70- vuotiaaksi, en pysty siihen.
Tosiaan osa tuntuu olevan hämmentävästi pappoja ja mummoja jo nuorina, näitä kun lukee. Onneksi itselle kumartumunen tai ehostaminen ei tuota vielä minkäänlaista ongelmaa. Onneksi oma vajaa 50 v kumppani jaksaa vielä ihan perinteistäkin tyyliä sängyssä.
😂 Aivan mahtavaa! Toppahousut on selvä keski-ikäisyyden merkki, ja tunnistan myös tuon, että aina ei enää jaksa meikata vain kauppakäyntiä varten. Lisään listaan myös nastalenksujen hankkiminen kenkiin liukkaiden kelien varalta, sekä sen että sinne kauppaan saattaa lähteä kotihousuissa/yogapantseissä, kun heittää vaan reisipituisen takin päälle.