Naisyrittäjä huomasi, että keski-ikäinen mies saa parempaa palvelua
Nainen lähettää sähköpostit Seppona koska naisia palvellaan huonommin. Me keski-ikäiset miehet olemme erityisasemassa naisiin nähden.
Kommentit (82)
Taas ketju angstista miesvihaa täynnä. Ilmiannettu, vaikka näitähän ei koskaan poisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme miehen kanssa ostamassa autoa joten lähetimme eri liikkeisiin omista sähköposteista tarjouspyyntöjä. Arvaa kumpi sai parempaa palvelua ja halvempia hintoja? Mies.
Siis molemmat laittoi samaan liikkeeseen samanlaisen meilin? Oma kokemus on, että parasta palvelua saa se, joka on asiantuntevin. Meillä se on nainen.
Joo. Eri sukunimet ja pyysi tarjousta uudesta autosta. Vahingossa lähetettiin samaan firmaan maili.
Seliseli sun juttua haisee
Kai tuosta toisena esiintymisestä voi tehdä rikosilmoituksen varsinkin jos tekee sopimuksia valeidentiteetillä.
Taas tää nainen autokaupassa- myytti...
Tämä ketju taas täynnä miesten typeryyttä. Fiksu nainen keksi keinon ja tuo esiin ilmiön. Miksi se suututtaa? Siksikö, että paljastuu miesten parempi kohtelu ja silti eivät pärjääkään...Voi kyynel tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset miehet vaan tuntuvat olevan usein se hankalin asiakasryhmä. Mieluummin mielistelee ja pokkuroi, kuin ottaa todennäköisen paskan niskaansa.
Tuntuvat olevan? Hieno tutkimus tädillä😆
Vierailija kirjoitti:
Mietin onko tehnyt VERTAILEVAA tutkimusta, eli laittanut tarjouspyynnöt tmv. sekä omallla että "Sepon" nimellä.
Muutenhan koko väite on käytännössä mutua/ei perustu mihinkään.
Myös se olisi mielenkiintoista tietää onko se hänen oma ja "Sepon" tarjouspyynnöt ym. kesknään identtisiä. Voihan olla että Emmi Seppona esiintyessään käyttää erilaista ilmaisua?
Kärjistäen(!) jos Emmina kirjoittaa "Moikkamoi liirumallaarum...." ja Seppona menee heti asiaan "Hei, tarvitsen x asiaa torstaihin mennessä, onnistuuko ja millä hinnalla?" vastauksen saa Seppona jo tuon takia nopeammin, EI sukupuolen.
Tämä. Näkeehän sen palstallakin että akat kirjoittaa liirumlaarumia ja pätee, kun miehet tiukkaa lyhyttä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuon narsistisen akan omasta käytöksestä kiinni.
Näissä viesteissä kyllä näkyy asenne naisia, vai pitäisikö sanoa akkoja, kohtaan.
Olen itse naisyrittäjä, mutta onneksi vanhempi ja niin pienellä alalla, että tavarantoimittajani tuntevat minut jo. En tarvitse keksittyä Seppoa, mutten yhtään ihmettele, että joku nuorempi tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuosta toisena esiintymisestä voi tehdä rikosilmoituksen varsinkin jos tekee sopimuksia valeidentiteetillä.
Jos luet, niin ei tee. Mutta ethän sinä lue. Onko sinulla muuten yritystä? Entä työtä?
Vierailija kirjoitti:
Myytti jonka autokauppa on itse vahvistanut. Joko keksit seuraavan ulinan aiheen?
Saatujen lukujen mukaan 32 prosenttia naisista kokee saaneensa eriarvoista kohtelua omasta sukupuolestaan johtuen. Miespuolisista vastaajista vain 2,7 prosenttia kokee samoin.
Jarmo Rinta-Jouppi Oy on aiemmin tänä vuonna tiedottanut automyyjistään noin 94 prosenttia olevan miehiä ja ainoastaan kuusi prosenttia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se ala, jossa Emmi on ainoa nainen vai väittääkö hän tosissaan, että myös naiset ovat suhtautuneet Emmin tarjouspyyntöihin tms. ikävällä tavalla? Joku lastenastioihin liittyvä toimita ei voi olla niin sukupuolittunutta, että siellä on vain Matteja ja Seppoja, ei ketään alle 70v ikäistä.
Minun omalla alallani on tasaisesti miehiä ja naisia.
Tilaukset omalle yritykselleni teen, kappas vain, eri alan yrittäjiltä: materiaalien maahantuojalta, laitehuollosta, laitevalmistajilta, asentajilta, puusepiltä, kiinteistöalalta, kuvaajilta, kuljetusfirmoilta - listaa voisi jatkaa vielä pitkään.
Näissä asioissa kohtaan 85-prosenttisesti miehiä. Ei se lastenastiayrittäjäkään asioi toisten lastenastiafirmojen kanssa kuin korkeintaan marginaalisesti.
Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytti jonka autokauppa on itse vahvistanut. Joko keksit seuraavan ulinan aiheen?
Saatujen lukujen mukaan 32 prosenttia naisista kokee saaneensa eriarvoista kohtelua omasta sukupuolestaan johtuen. Miespuolisista vastaajista vain 2,7 prosenttia kokee samoin.
Jarmo Rinta-Jouppi Oy on aiemmin tänä vuonna tiedottanut automyyjistään noin 94 prosenttia olevan miehiä ja ainoastaan kuusi prosenttia naisia.
Omakohtainen kokemus kertoo muuta. 80-luvulta asti kokemusta ja väitän että kertaakaan en ole saanut luokatonta palvelua, olen sitten ollut yksin tai miehen, tai vaikka isän ja äidin kanssa liikkeellä.
En sitten tiedä mitä merkitystä sillä on että myyjistä vähemmistö on naisia? Varmaan löytyy monta alaa missä on vähemmistö miehiä, eikä miehet silti valita saavansa huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakohtainen kokemus kertoo muuta. 80-luvulta asti kokemusta ja väitän että kertaakaan en ole saanut luokatonta palvelua, olen sitten ollut yksin tai miehen, tai vaikka isän ja äidin kanssa liikkeellä.
En sitten tiedä mitä merkitystä sillä on että myyjistä vähemmistö on naisia? Varmaan löytyy monta alaa missä on vähemmistö miehiä, eikä miehet silti valita saavansa huonoa palvelua.
...ehkä vaikutusta silläkin jos menee autokauppaan kertomaan "haluan punaisen pikkuauton". Varmaan nykyään aika harva menee, mutta kannattaa olla tiedostava asiakas yleensäkin kun jotain kalliimpaa on hankkimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voi olla perää. Myös lääkärit ottavat keskimäärin miesten valitukset vakavammin kuin naisten.
Tästä on varmaan joku tutkimus olemassa...?
En ehdi nyt googlailemaan, kun tauko loppuu, mutta sivusta huutelen, että kyllä tästä ihan dataa on. Miehet saavat esim. syöpädiagoosin monta kuukautta naisia aiemmin, kun miehille tehdään heti kunnon tutkimukset. Lisäksi hetki sitten julkaistiin laaja kanadalainen tutkimus, joka osoitti naisten kuolevan miehiä useammin leikkauksiin, jos leikkaavana kirurgina on mies. Syyksi arvioitiin miesten vähättelevää suhtautumista naisiin, esim. esitietoja selvittäessä jotka ovat kirurgin työssä se melkein tärkeämpi osuus kuin itse leikkaus.
Oman kokemukseni perusteella voin uskoa tämän, sillä oma isäni on jostain syystä saanut paljon parempaa ja tehokkaampaa hoitoa kuin äitini.
Tosin lisäisin kyllä, että kaikista merkittävin tekijä hoidon laadussa, ainakin Suomessa, on ikä ja perussairaudet. Jos on ikää yli 60 (olisiko nykyään jopa yli 50) ja/tai perussairauksia, nykyään luovutetaan noiden potilaiden suhteen paljon nopeammin kuin vaikka vielä 2000-luvun alkuvuosina tehtiin. Isoisäni sai 2000-luvun alussa yli kahdeksankymppisenä sellaisia hoitoja - esim. leikkauksia - joista nykyinen 10 vuotta nuorempikin saisi vain haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voi olla perää. Myös lääkärit ottavat keskimäärin miesten valitukset vakavammin kuin naisten.
Heitäppä tähän linkki tämmösestä faktasta.
Yksi esimerkki tässä: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18439195/
Jos linkki ei toimi, niin artikkelin otsikko on: Gender disparity in analgesic treatment of emergency department patients with acute abdominal pain
"Men and women had similar mean pain scores, but women were less likely to receive any analgesia"
Myös Washington Post on koonnut vastaavia tutkimuksia tässä jutussa:
https://www.washingtonpost.com/wellness/interactive/2022/women-pain-gen…;
Ettei vaa johdu Garcia sukunimestä? Itselläkin alkaisi hälytyskellot soimaan siinä tapauksessa. Espanjalaiset ihan mukavia mutta ei heiltä voi odottaa samanlaista täsmällisyyttä ja huolellisuutta kuin suomalaisilta.
Minua ei kohdella sen huonommin kuin keski-ikäisiä miehiäkään, olen siis nainen. Ehkä johtuu siitä että olen ollut suurimman osan elämästäni mies valtaisella alalla. Muuten tuo juttu on ihan tuulesta temmattu, jos on oikeasti asialla saa palvelua siinä missä miehetkin. Jos joku jättää vastaamatta niin sitten se unohdetaan, niin ne miehetkin tekee eivät jää odottamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voi olla perää. Myös lääkärit ottavat keskimäärin miesten
valitukset vakavammin kuin naisten.Tästä on varmaan joku tutkimus olemassa...?
https://www.sciencedaily.com/releases/2019/03/190311103059.htm
Mielenkiintoinen tutkimus siitä, miten miehet saavat diagnoosin nopeammin kuin naiset. Voisin ehdottaa, että tämä liittyy siihen, että miesten valitukset otetaan vakavammin. Tämä johtaa sitten nopeampaan diagnoosiin.
Voikohan syy olla yksinkertaisesti siinä että miehet lähtevät hakemaan sitä diagnoosia kun on tosi kysymyksessä ja naiset pienimmästäkin tuntemuksesta. Tosiasiahan on että naiset kuormittaa terveydenhoitoa moninkertaisesti miehiä enemmän turhistakin asioista.
Ei voi, koska silloin miehet saisivat diagnoosin myöhemmin kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten tiedä mitä merkitystä sillä on että myyjistä vähemmistö on naisia? Varmaan löytyy monta alaa missä on vähemmistö miehiä, eikä miehet silti valita saavansa huonoa palvelua....ehkä vaikutusta silläkin jos menee autokauppaan kertomaan "haluan punaisen pikkuauton". Varmaan nykyään aika harva menee, mutta kannattaa olla tiedostava asiakas yleensäkin kun jotain kalliimpaa on hankkimassa.
Se menee kyllä niin, että kysyt nelivetoista katumaasturia tietyllä moottorilla ja se miesmyyjä alkaa horista sinulle punaisista pikkuautoista.
Sai Emmi taas sometykkääjiä änkyräfeministeistä.