Vilma vai Viena?
Hei kaikki!
Meillä on kova kädenvääntö menossa tytön nimestä. Nyt kaikki kommentoimaan, kumpi on teistä parempi? Vilma on omaan makuuni turhan yleinen, Viena miehen makuun liian harvinainen. Pidän molemmista kyllä, mutta harmittaa tosi paljon jos samalla hiekkalaatikolla leikkii kolme Vilmaa. Nimi tuntuu vrk:n mukaan olevan nousussa. Miehen mielestä yleisyys ei ole mikään argumentti vaan kertoo siitä, että nimi on hyvä valinta :)
Mitä teillä tulee noista mieleen?
Entä sitten toinen nimi??? Ehdottakaapa hyviä yhdistelmiä noiden perään! Mielellään vain kaksi nimeä. Tavoitteena on hyvin sointuva, kaunis, ehkä luontoon viittaava kokonaisuus.
Kiitos kovasti!
Kommentit (25)
annansilmä80:
..Tuo on tietysti miinuspuoli, että ulkomaalaiset lausuvat sen " viina" . Toisaalta sillä ei ole väliä, koska eiväthän he miellä sanaan liittyväksi alkoholia.
..Minulle itselleni viina assosioi tosi ikäviä asioita, mutta isäni onkin alkoholisti, ehkä se johtuu siitä? Mutta aivan totta, eiväthän ulkolaiset tiedä sen merkitystä eikä heidän tarvitsekaan tietää, äkkiäkös Viena opettaa, että nimi muuten lausutaan näin! Ainakin se on helppo lausua, toisin kuin vaikkapa Päivi ;o)
Mitä enemmän Viena-nimeä maistelee, sen kauniimpi se on :o)
Tosi kaunis ja mukavan runollinen nimi. Ei tule minulle viina mieleen yhtään sen enempää kuin vaikkapa nimestä Tiina. Sen sijaan itselleni yhdistyy Vienan Karjalaan, joka onkin pelkästään hyvä asia ainakin minun kirjoissani. Vienankarjala on hirmuisen kaunis, soljuva ja iloinen kieli, jonka lisäksi minulle tulee mieleen tietenkin se, että kansalliseepoksemme runot ovat kerätty pääosin juuri Vienan runokylien runonlaulajilta. :)
Tässä muutamia ehdotuksia toiseksi nimeksi:
Viena Talvitähti
Viena Lumituuli
Viena Lumitähti
Viena Lumimarja
Viena Metsätähti
Viena Metsäkukka
Viena Lumihelmi
Viena Tuuletar
Viena Tuulenkuu
Viena Virvatuli
Viena Viljakukka
Viena Tuulianna
Viena Kreeta
Viena Eliisa
Viena Ksenia
Vilma taas on sinänsä kiva nimi, mutta se tosiaan tuntuu jo hieman kuluneelta.
vaikka itse tykkään myös Vilmasta.
Vadelmaa oli ehdotettu Vienan kanssa, mutta kuulostaa kivalta myös:
Vilma Vadelma
Vienan kanssa ehdottaisin : Viena Viveka
Itsekin saattaisin antaa tytölleni, jos mies vain suostuisi.. Taitaa olla miehillä yleinen vika että liian erikoiset nimet kauhistuttaa.
Miten olisi
Viena Tuulia
Viena Lumia
Viena Sofia
Viena Helinä
Viena Helene (tää on musta kaunis)
Viena Mimosa
Viena Riikka
Viena Fredrika
Viena Marilla
Viena Lotta Maria
Viena Kristina
Viena Ellen
Viena Aninka
Viena Aliisa
Miltä kuulostaisi Viena / Vilma Kaislakerttu?