Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisistä, jotka elävät jatkuvasti yli tulojensa?

Vierailija
08.03.2023 |

Ihmisistä, joiden mielestä pitää olla näyttävän näköistä, vaikka siihen ei todellisuudessa ole varaa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan nelikymppisiä ja maksettu asuntolaina pois (pientalo, Helsinki). Ihmettelen niitä, joilla on sata tonnia asuntolainaa (tai enemmän) ja matalan koron aika on käytetty kaikkeen muuhun kuin lainan lyhentämiseen.

Nyt sitten itketään yhteiskuntaa apuun. Missä aikuisen ihmisen vastuu omista päätöksistään?

Helsingissä on vähän pakko ottaa yli sata tonnia lainaa, jos meinaa jossain asua. Ellei ole rikkaasta perheestä. Toisaalta me ollaan sillä lainan otolla tienattu kymmeniä tuhansia euroja, koska täällä asuntojen arvot nousee...

Tälleen vähän sivusta, en ole itkemässä yhteiskuntaa apuun. Ihan oon itse säästänyt puskuria siltä varalta, että korot nousee, työ menee alta tai mitä ikinä tapahtuukaan.

Nelikymppisinä meillä on nyt kolmas oma, yhteinen asunto menossa. Ollaan ostettu aiemmat ennakoiden niiden arvonkehitystä ja onnistuttu siinä hyvin.

Kun osaa nähdä myös tulevaisuuteen, pärjää hyvin.

Mä olen myös nelikymppinen, mutta niin köyhästä ja rikkinäisestä taustasta, että asunnon osto ei ole ollut mahdollista minulle nuorena. Onneksi olen osannut kuitenkin katsoa tulevaisuuteen ja saavuttanut vakavaraisuuden nyt vähän jälkijunassa.

Toivottavasti osaatte olla kiitollisia saamastanne alusta elämään, ettekä arvioi toisia ymmärtämättä, että kaikilla ei ole ollut asiat yhtä hyvin.

Ei olla saatu kotoa avustusta asunnon hankintaan. Itse ollaan tehty onnistuneita siirtoja. Niin ja menty yhteen alle kolmikymppisinä.

Sinkkuna harvemmin rikastuu ja eroaminen köyhdyttää aina.

Pysykää ihmiset yhdessä.

Vierailija
42/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullistahan se on kun ei eletä omaa elämää vaan tavoitellaan jatkuvasti jotain mikä muille olisi ihailtavaa /kadehdittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys, jota lievennetään ostamalla kaikkea paskaa, mitä ei tarvitse. Tunteiden käsitteleminen on monille liian vaikeaa ja sitä yritetään paikata edellä kuvatulla tavalla, mikä ei tietenkään onnistu.

Käsitelkää menneisyytenne kunnolla, niin ymmärrätte itseänne paremmin.

Toki on muitakin syitä, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
44/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan nelikymppisiä ja maksettu asuntolaina pois (pientalo, Helsinki). Ihmettelen niitä, joilla on sata tonnia asuntolainaa (tai enemmän) ja matalan koron aika on käytetty kaikkeen muuhun kuin lainan lyhentämiseen.

Nyt sitten itketään yhteiskuntaa apuun. Missä aikuisen ihmisen vastuu omista päätöksistään?

Helsingissä on vähän pakko ottaa yli sata tonnia lainaa, jos meinaa jossain asua. Ellei ole rikkaasta perheestä. Toisaalta me ollaan sillä lainan otolla tienattu kymmeniä tuhansia euroja, koska täällä asuntojen arvot nousee...

Tälleen vähän sivusta, en ole itkemässä yhteiskuntaa apuun. Ihan oon itse säästänyt puskuria siltä varalta, että korot nousee, työ menee alta tai mitä ikinä tapahtuukaan.

Nelikymppisinä meillä on nyt kolmas oma, yhteinen asunto menossa. Ollaan ostettu aiemmat ennakoiden niiden arvonkehitystä ja onnistuttu siinä hyvin.

Mä olen myös nelikymppinen, mutta niin köyhästä ja rikkinäisestä taustasta, että asunnon osto ei ole ollut mahdollista minulle nuorena. Onneksi olen osannut kuitenkin katsoa tulevaisuuteen ja saavuttanut vakavaraisuuden nyt vähän jälkijunassa.

Toivottavasti osaatte olla kiitollisia saamastanne alusta elämään, ettekä arvioi toisia ymmärtämättä, että kaikilla ei ole ollut asiat yhtä hyvin.

Ei olla saatu kotoa avustusta asunnon hankintaan. Itse ollaan tehty onnistuneita siirtoja. Niin ja menty yhteen alle kolmikymppisinä.

Pysykää ihmiset yhdessä.

Ei ole kyse siitä, että onko saanut rahaa vanhemmiltaan. Ihan siitä, että onko ollut ne vanhemmat, onko ne huolehtineet ja rakastaneet ja onko ne vaikka tukeneet elämän eri käänteissä. Että ei ole vaikka itse tarvinnut huolehtia heistä, vaan on saanut rauhassa kasvaa. Mutta just tätä aika harva tajuaa, että miten paljon omasta taustastaan ovat saaneet.

Onnistuneisiin siirtoihin tarvitaan alkupääoma, ja se että sen on saanut säästettyä vaatii toki omaa työtä, mutta myös hyvää onnea ja terveyttä.

Ja sitten se, että ette ole eronneet - sekin on vaatinut työtä, mutta myös onnea.

Vierailija
45/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää ihmiset yhdessä.

Ei ole kyse siitä, että onko saanut rahaa vanhemmiltaan. Ihan siitä, että onko ollut ne vanhemmat, onko ne huolehtineet ja rakastaneet ja onko ne vaikka tukeneet elämän eri käänteissä. Että ei ole vaikka itse tarvinnut huolehtia heistä, vaan on saanut rauhassa kasvaa. Mutta just tätä aika harva tajuaa, että miten paljon omasta taustastaan ovat saaneet.

Onnistuneisiin siirtoihin tarvitaan alkupääoma, ja se että sen on saanut säästettyä vaatii toki omaa työtä, mutta myös hyvää onnea ja terveyttä.

Ja sitten se, että ette ole eronneet - sekin on vaatinut työtä, mutta myös onnea.

Alkupääomaa ei tarvittu. Työpaikat oli.

Omat vanhempani ovat mielenterveysongelmaisia eikä minulla tavallaan ollut lapsuutta ollenkaan. Siksi minusta kasvoi sinnikäs. Omille lapsilleni annan hyvän lapsuuden.

-Nelikymppinen

Vierailija
46/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni.

Vierailija
47/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina jaksa ymmärtää. En tiedä miksi samoistakin lähtökohdista olevilla rahankäyttö on niin erilaista.

PITÄÄ olla iso ja hieno talo kaikkine uusine vermeineen, maaseudulla, niin että perheessä PITÄÄ olla monta autoa että kaikki pääsee töihin.

PITÄÄ asua kuitenkin ison kaupungin kupeessa koska lapsilla PITÄÄ olla joka illaksi hienoja harrastuksia.

PITÄÄ olla kokoajan valtavasti elämyksiä, reissuja, juhlia jne koska tavallinen arki ei riitä.

PITÄÄ olla edustava ja muodikas ettei näytä köyhältä.

PITÄÄ syödä hienosti viimeisimpien trendien mukaan ettei näytä köyhältä tai lapset kärsi puutteesta.

PITÄÄ omistaa ainakin autoja, mönkijä, kelkka, vene, hevonen tai pari, hienot pyörät ja kaikki harrastusvälineen, vaikka ei ole aikaa käyttää niitä kun täytyy tienata rahat niihin.

Aina ei jaksa ymmärtää kun aika vähällä vaivalla ne rahat riittäisi paljon paremmin eikä mistään oleellisesta tarvitsisi luopua kokonaan.

Vierailija
48/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. Miksi se minulle kuuluisi?

Vierailija
49/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Porvoon perhesurmat vuodelta 2004? Siinä ylivelkaantunut perheenäiti likvidoi sekä lapsensa (2 kpl), aviomiehensä että itsensä.

Vierailija
50/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poloisia ovat.

Vierailija
51/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo luottoyhtiö!

Vierailija
52/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain hyvätuloisiakin tuntuu motivoivan se, että luottokorttia pidetään limiittirajoilla ruuan ostamiseksi, kun palkka menee asunnon ja mökin rahoitukseen sekä harrastuksiin.

Miten sinä tiedät muiden rahankäytöstä näin tarkkaan?

Kerronpa sellaisen jutun, jota moni ei taida tietää. Luottokortin käyttö ei ole aina velaksi elämistä. Sillä maksetaan, tulee lasku ja se maksetaan kerralla pois. Ei tule korkoa. Luottokortissa vain on se _mahdollisuus_ kuluttaa enemmän.

Ei sillä luottokortilla lopulta kovin paljon enemmän voi kuluttaa. Jos sitä luottoa ei maksa joka kuukausi pois, niin eihän se oli silloin käytettävissäkään. Joku minimilyhennys niissä on, esim. 50€. Jos sinulla on 2000€ luottokortti, jonka ensin vedät tappiin ja lyhennät sitten 50€, niin seuraavan kuukauden aikana voit käyttää sitä luottokorttia 50€:lla. Korot toki menee koko 2000€:sta, joten tuleehan siitä kuluja kyllä. Mutta ei se velka pääse sitä luottorajaa suuremmaksi kasvamaan. 

Mekin maksamme luottokorttilaskun aina kerralla pois. Mutta maksamme kortilla ihan kaikki arjen menot, joten kyllähän se lasku joka kuukausi on 3000-4000€. Mutta jos emme maksaisi sitä laskua kokonaan pois, emme me jatkuvasti voisi maksaa luottokortilla joka kuussa 3000-4000€ edestä.

Vierailija
53/57 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aina jaksa ymmärtää. En tiedä miksi samoistakin lähtökohdista olevilla rahankäyttö on niin erilaista.

PITÄÄ olla iso ja hieno talo kaikkine uusine vermeineen, maaseudulla, niin että perheessä PITÄÄ olla monta autoa että kaikki pääsee töihin.

PITÄÄ asua kuitenkin ison kaupungin kupeessa koska lapsilla PITÄÄ olla joka illaksi hienoja harrastuksia.

PITÄÄ olla kokoajan valtavasti elämyksiä, reissuja, juhlia jne koska tavallinen arki ei riitä.

PITÄÄ olla edustava ja muodikas ettei näytä köyhältä.

PITÄÄ syödä hienosti viimeisimpien trendien mukaan ettei näytä köyhältä tai lapset kärsi puutteesta.

PITÄÄ omistaa ainakin autoja, mönkijä, kelkka, vene, hevonen tai pari, hienot pyörät ja kaikki harrastusvälineen, vaikka ei ole aikaa käyttää niitä kun täytyy tienata rahat niihin.

Aina ei jaksa ymmärtää kun aika vähällä vaivalla ne rahat riittäisi paljon paremmin eikä mistään oleellisesta tarvitsisi luopua kokonaan.

Voihan pa ska. Just nain, jokainen kohta tik tik tik.

Elanko yli varojeni? Ehka, mutta mista voi luopua, kun on hyvaan tottunut?

Vierailija
54/57 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa ja säälittää. Tunnen yhden, mutta hänen rahankäyttönsä on holtitonta vaikean neurologisen sairauden vuoksi, joka vaikuttaa hänen kognitiivisiin kykyihinsä.

Hänellä on todennäköisesti edessä edunvalvontaan hakeutuminen/joutuminen.

Vierailija
55/57 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä muiden rahatilanteita tiedän tai kuka elää yli varojen?

Vierailija
56/57 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko itsetunto

Vierailija
57/57 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko koko Suomen kansaa?

No sääliksi käy tulevia sukupolvia, jotka laskun maksavat.

Tähän on helppo ratkaisu: laita lista mitkä sairaalat, mitkä kunnat, mitkä varuskunnat ja koulut lakkautetaan, mikä poliisi - ja rajavartioasema suljetaan niin ehkä me saataisiin säästöjä aikaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi