Mitä ajattelet ihmisistä, jotka elävät jatkuvasti yli tulojensa?
Ihmisistä, joiden mielestä pitää olla näyttävän näköistä, vaikka siihen ei todellisuudessa ole varaa.
Kommentit (57)
Kaikista köyhimmillä ja velkaisimmilla on yleensä joku tai kaikki näistä: liikaa lapsia, lemmikkejä tai sitten vedetään röökiä ja/tai päihteitä.
Asuntolainojen korot on vuoden päästä 10% tai yli. Hyvä kun ootte varautuneet.
Raha-asioiden vastuullisesta hoidosta ovat oikeastaan vapautettuja ainoastaan kehitysvammaiset ja laitoshoidossa olevat dementikot. Kaikkien muiden pitää hallita kotitalouden rahankäyttö. Näin on asia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista köyhimmillä ja velkaisimmilla on yleensä joku tai kaikki näistä: liikaa lapsia, lemmikkejä tai sitten vedetään röökiä ja/tai päihteitä.
Ihanko omakohtaista kokemusta ja asiantuntemusta?
Me mennään Vesa-Iivarin kanssa ensi viikonloppuna naimisiin!
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nelikymppisiä ja maksettu asuntolaina pois (pientalo, Helsinki). Ihmettelen niitä, joilla on sata tonnia asuntolainaa (tai enemmän) ja matalan koron aika on käytetty kaikkeen muuhun kuin lainan lyhentämiseen.
Nyt sitten itketään yhteiskuntaa apuun. Missä aikuisen ihmisen vastuu omista päätöksistään?
Helsingissä on vähän pakko ottaa yli sata tonnia lainaa, jos meinaa jossain asua. Ellei ole rikkaasta perheestä. Toisaalta me ollaan sillä lainan otolla tienattu kymmeniä tuhansia euroja, koska täällä asuntojen arvot nousee...
Tälleen vähän sivusta, en ole itkemässä yhteiskuntaa apuun. Ihan oon itse säästänyt puskuria siltä varalta, että korot nousee, työ menee alta tai mitä ikinä tapahtuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elän jatkuvasti yli tulojeni, vaikka köyhäillään koko ajan, eikä MIKÄÄN tastusti ole *näyttävän näköistä*.
Sama täällä. Rajansa silläkin, kun ehdotetaan lemmikistä ja bussilipusta luopumista, koska täytyy elää varojensa mukaan. Ei ole kyse pröystäilystä vaan inhimillisyydestä ja elämänlaadusta. Lisäksi esimerkiksi nettiyhteys ja puhelin ovat välttämättömät työnhaun kannalta.
Lemmikistä luopuminen toisi säästöä. Ymmärrän, että lemmikki on perheenjäsen ja kohentaa mielenterveyttä. Mutta jos rahaa ei ole, niin on tyhmää hankkia ainakaan uutta elätettävää.
Lemmikin omistajan täytyy olla valmis maksamaan eläinlääkärilaskuja tai vakuutusta sitä varten. Lemmikki saattaa kärsiä allergioista tai muista, jatkuvia kuluja tuottavista terveysongelmista.
Aivan. Entäpä, kun lemmikki on hankittu vuosia sitten? Tuosta noin vainko hankkiudutaan eroon, kun vähävaraisella ei saisi olla lemmikkiä. Etenkin, kun tiedän, että kyseisellä eläimellä meni vuosi sopeutua kodinvaihtoon. Olisi vastuutonta laittaa kiertoon lemmikki, jolla on jo ilmeisesti vaikeuksia sopeutua tai luottaa uusiin ihmiseen.
'Nyt huolet pois, et surra saa! Voi huomispäivä paljon antaa.'
Meidän vihervasemmistohallitus toimii juuri noin. Tuhlataan velkarahaa 10 miljardia euroa vuodessa, että näytetään ulkomaille että olemme varakkaita ettei vaan tule mainehaittaa ja lähetämme rahaa sinne sun tänne. Vaikka tähän ei ole varaa!
Moni syö enemmän kuin mitä kuluttaa XD
Kehopositiivista naistenpäivää lylleröille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nelikymppisiä ja maksettu asuntolaina pois (pientalo, Helsinki). Ihmettelen niitä, joilla on sata tonnia asuntolainaa (tai enemmän) ja matalan koron aika on käytetty kaikkeen muuhun kuin lainan lyhentämiseen.
Nyt sitten itketään yhteiskuntaa apuun. Missä aikuisen ihmisen vastuu omista päätöksistään?
Helsingissä on vähän pakko ottaa yli sata tonnia lainaa, jos meinaa jossain asua. Ellei ole rikkaasta perheestä. Toisaalta me ollaan sillä lainan otolla tienattu kymmeniä tuhansia euroja, koska täällä asuntojen arvot nousee...
Tälleen vähän sivusta, en ole itkemässä yhteiskuntaa apuun. Ihan oon itse säästänyt puskuria siltä varalta, että korot nousee, työ menee alta tai mitä ikinä tapahtuukaan.
Nelikymppisinä meillä on nyt kolmas oma, yhteinen asunto menossa. Ollaan ostettu aiemmat ennakoiden niiden arvonkehitystä ja onnistuttu siinä hyvin.
Kun osaa nähdä myös tulevaisuuteen, pärjää hyvin.
Man antar att det är frågan om den finska premiärministerskans fans som lever som sin idol.
Vierailija kirjoitti:
Meidän vihervasemmistohallitus toimii juuri noin. Tuhlataan velkarahaa 10 miljardia euroa vuodessa, että näytetään ulkomaille että olemme varakkaita ettei vaan tule mainehaittaa ja lähetämme rahaa sinne sun tänne. Vaikka tähän ei ole varaa!
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin meidän hallitus.
Ottivat mallia Kataiselta.
Vierailija kirjoitti:
Man antar att det är frågan om den finska premiärministerskans fans som lever som sin idol.
Edustatko sinäkin suomenruotsalaista työväenluokkaa? Teitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisinä meillä on nyt kolmas oma, yhteinen asunto menossa. Ollaan ostettu aiemmat ennakoiden niiden arvonkehitystä ja onnistuttu siinä hyvin.
Kun osaa nähdä myös tulevaisuuteen, pärjää hyvin.
Mä olen myös nelikymppinen, mutta niin köyhästä ja rikkinäisestä taustasta, että asunnon osto ei ole ollut mahdollista minulle nuorena. Onneksi olen osannut kuitenkin katsoa tulevaisuuteen ja saavuttanut vakavaraisuuden nyt vähän jälkijunassa.
Toivottavasti osaatte olla kiitollisia saamastanne alusta elämään, ettekä arvioi toisia ymmärtämättä, että kaikilla ei ole ollut asiat yhtä hyvin.
Ihan kuin meidän hallitus.