Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites on sujunut aktiivimalli 2?

Vierailija
08.03.2023 |

Onko löytynyt töitä tai jotain muuta virikettä.

Itse tuskin työllistyn ikäni vuosi mutta pitänee muka olla aktiivinen

Sairauksien vuoksi en voi tehdä hirveän raskasta työtä joten sekin rajoittaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töitä, ei edes kutsua haastatteluun. Edellinen jakso päättyi 31.1. . Kyllä kai ne jonain päivänä soittavat taas 🥱

Vierailija
2/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole auttanut työllistymiseni paranemiseen millään tavalla tämä kolmen kuukauden kyttäysjakso. Ihan samalla tavalla olen laitellut hakemuksia sitä ennekin ilma kyttäämistä ja aion laittaa tämän typeryyden jälkeenkin.

Ehkä otan yhteyttä liiton uraohjaajaan, jonka kanssa voin jutella luottamuksellisesti, se on aina auttanut työttömyysjaksoilla henkisesti. Te-konttorin kanssa ei voi edes jutella kunnolla, kun heti on karenssia tyrkyllä, jos jotain sanoo heidän näkökulmasta väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän tuo sujuu turhia hakemuksia lähetellessä. Toisinaan työkkärin täti soittaa ja ehdottaa 9 euron orjuuksia. Onhan tässä lisänä se jännitys millä tekosyyllä saa sen karenssin. Voi laittaa sitten samantien ikuisen karenssin niin voi lopettaa työkkärin kanssa leikkimisen.

Vierailija
4/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tuo sujuu turhia hakemuksia lähetellessä. Toisinaan työkkärin täti soittaa ja ehdottaa 9 euron orjuuksia. Onhan tässä lisänä se jännitys millä tekosyyllä saa sen karenssin. Voi laittaa sitten samantien ikuisen karenssin niin voi lopettaa työkkärin kanssa leikkimisen.

Eikö se työkkärin täti voisi olla yhteydessä työnantajiin ja selvittää kuka ja mikä sopisi kellekin ja etsiä ikään kuin "matchejä", eikä vain sokkona pakottaa johonkin 9e työleirille, eihän tällainen johda mihinkään?

Vierailija
5/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun loppuu soveltuvat työpaikat joihin lähettää 4 hakemusta kuussa? Eikä pääse mihinkään, yhdessä haastattelussa olen käynyt tässä alkuvuoden aikana.

Vierailija
6/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun loppuu soveltuvat työpaikat joihin lähettää 4 hakemusta kuussa? Eikä pääse mihinkään, yhdessä haastattelussa olen käynyt tässä alkuvuoden aikana.

Samaa mietin minäkin. Kai se on lähdettävä aakkosten alusta ja laitettava ne kiintiöhakemukset menemään. Ensi viikolla taas soittelee ja kyselee kuulumisia. Varmaan samaa jatketaan eläkeikään asti.

Vierailija
7/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysin tuosta niin neuvo oli että hae samoja paikkoja uudestaan. Tärkeintä on siis vain hakemusten tekeminen. Sillä ei ole merkitystä onko niissä järkeä kun joutuu hakemaan samoja paikkoja uudestaan. Ne on nämä poliitikkojen tekeleet aina tämmöisiä turhia missä ei järkeä käytetä.

Vierailija
8/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat soveltuvilla? Kyllä tohtorinkin pitää olla esim. siivoamassa sillä aikaa, että löytää niitä soveltuvia töitä.

Vierailija
9/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärpännyt. Nyt Lintilän innoittamana aion lisätä hakemuksiin, että toivon omaa työhuonetta, jossa on henkilökohtainen viinakaappi, jota työnantaja kustannuksellaan täyttää aina sen tyhjennyttyä. Viinanjuonti ei ole ennenkään haitannut työntekoani.

Vierailija
10/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä kokemusta kun "irtisanouduin" työkkäristä ennen kuin tuo tuli voimaan. Nyt kävin uudestaan ilmottautumassa, katsotaan mitä ehdottelevat, jäänkö syksyyn asti vielä omilleni. Täälläpäin ei pahemmin työpaikkoja ole ja mullakin jo ikää sen verran että saa nähdä, ehkä ne ehdottaa vielä melkein kuuskymppiselle lähihoitajaopintoja? Ehtis just valmiiksi ennen kuin pääsee varhennetulle eläkkeelle. Juu ei, yököttää ajatuskin hoiva-alasta. 

Vierailija
11/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle viime kesän omavalmentaja antoi vinkin, että jos et halua töihin, laita hakemus vuokratyöfirmaan, niistä ei kuulu ikinä mitään ja niitä riittää vaikka joka päivälle. Muuten puhuttiin perhokalastuksesta. Olen töissä vielä muutaman viikon, sitten taas koittaa vapaus.

Vierailija
12/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysin tuosta niin neuvo oli että hae samoja paikkoja uudestaan. Tärkeintä on siis vain hakemusten tekeminen. Sillä ei ole merkitystä onko niissä järkeä kun joutuu hakemaan samoja paikkoja uudestaan. Ne on nämä poliitikkojen tekeleet aina tämmöisiä turhia missä ei järkeä käytetä.

Tääkin on kyllä hassua, täällä meillä saattaa kaupan ala just jotain työpaikkoja tarjota, teollisuudessa näyttää taas tulevan lomautuksia ja konkurssia. Vaikeeta alkaa olla löytää paikkoja mihin hakis. 

Vierailija
13/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En neljään vuoteen päässyt edes haastatteluun. Ikä alkaa jo painaa utta halemuksia on vaan laitettava. Jos persut pääsevät hallitukseen saadaan ehkä jo aktiivimalli3.

Vierailija
14/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle viime kesän omavalmentaja antoi vinkin, että jos et halua töihin, laita hakemus vuokratyöfirmaan, niistä ei kuulu ikinä mitään ja niitä riittää vaikka joka päivälle. Muuten puhuttiin perhokalastuksesta. Olen töissä vielä muutaman viikon, sitten taas koittaa vapaus.

Jännä nähdä millainen virkailija mullakin tulee vastaan, jossain vaiheessa pitäis keskustelemaan mennä. Aiemmin on kyllä ollut ihan ookoo tyyppejä. 

Vierailija
15/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei töitä, ei edes kutsua haastatteluun. Edellinen jakso päättyi 31.1. . Kyllä kai ne jonain päivänä soittavat taas 🥱

Ei tosiaan kiinnosta työnantajia edes haastattelun vaikka hakee juuri sellaisiin mitä on ennenkin tehnyt. Ei saa edes vastausta hakemukseen. Työkkäri uusii sen hakupakottamisen 3kk välein ja tarjoaa apua tyyliin osaako käyttää niiden saittia. Eli pääasia että homma hoidetaan byrikraattisesti oikein. Kun ei kelpaa työmarkkinoille koulutettu, kokenut ja reipas niin ei sitten.

Vierailija
16/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekos saanu vastauksia hakemuksiin?Viimeksi tammikuussa tein oikean hakemuksen, ei mitään vastausta. Kahteen avoimeen hakuunkin sain viestin.

Kesätyöt alkaa toukokuussa, maaliskuussa loppuu 4/kk työllistymissuunnitelma, jatko?

N62

Vierailija
17/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille kelpaa vain työlliset työpaikan vaihtajat ja ulkomainen halpatyövoima. Ihan turha edes hakea.

Vierailija
18/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä nähdä millainen virkailija mullakin tulee vastaan, jossain vaiheessa pitäis keskustelemaan mennä. Aiemmin on kyllä ollut ihan ookoo tyyppejä. 

MItä väliä sillä on. Laitat siellä työkkärin kuulustelussa puhelimen nauhoitukselle ettei ole sana sanaa vastaan kun työkkärin apinat katkoo mielivaltaisesti olemattomat korvaukset.

Vierailija
19/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo valmentajat on täällä ihan ulkoistettuja, rentoja tyyppejä, tietävät työnsä turhuuden. Aikuiset osaavat kyllä hakea töitä ja tehdä cv:n. Virkailijat on mulla olleet tosi kivoja, ei siellä tarvitse käydä kuin kerran, tosin mä olen kausityötön eli yli 6 kk työttömyyspätää ei tule.

Vierailija
20/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä viime syksystä täytelty hakemuksia, vanha auto piti jo valitettavasti romuttaa kun ei katsastusta läpäissyt ja rahaa ei ollut korjauttaa autoa. Pyöräily matkan päässä on ehkä 4-5 firmaa, minne laittelen järjestyksessä samat haut joka kuukausi. Jos ne työkkärissä alkaavat jotain känisemään niin taidampa listautua pois järjestelmästä tulevan kesän ajaksi, en aio kesääni pilata tällä pelle systeemillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä