Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiusaa ennen kuukautisia joka kerta

Vierailija
08.03.2023 |

Onko teillä muilla ongelmia parisuhteessa kuukautisten aikaan? Itselleni tulee joka kerta mielialan raju pudotus juuri ennen kuukautisia ja kun mies huomaa sen, hän alkaa piinaamaan. Hän kulkee perässäni ja kyselee mikä on, kun selkeästi näkee, että olen ärtynyt ja alkaa jotenkin kostamaan minulle tuota, etten ole hyvällä tuulella. Yritän tehdä jotain omissa oloissani, koska en kestä kenenkään seuraa silloin, mut joka kerta mies jotenkin oikein provosoi tuolla kyttäämisellä, että lopulta sanon jotain ilkeää. Hän saattaa tulla usein esimerkiksi ottamaan tavaroita käsistäni, ja on ihan kiinni minussa vaikka pyydän tilaa ja sanon, että haluan olla rauhassa. Tiedän kyllä, että minunkin pitäisi osata hillitä ärtymystäni, mutta en osaa muuta keinoa kuin vetäytyä tekemään jotain. En todellakaan tiedä tällä hetkellä haluanko olla ollenkaan parisuhteessa enää kenenkään kanssa. Onko vika teidän mielestä minussa vai miehessä?

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä, että olen keskustellut lääkärin kanssa omasta tilanteestani mutta en itse koe, että haluaisin alkaa parin päivän mielialan laskun takia syömään lääkkeitä. Kestän ne kyllä, mutta ehkä kestäisin paremmin yksin tai sellaisen henkilön kanssa joka ymmärtää antaa toiselle tilaa silloin kun sitä tarvitaan. - ap

No häippäset mökille kun alkaa nuppi kiristää. Tulet sitten pois kun osaat taas olla ihmisten seurassa. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
22/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin epätodennäköistä, että miehen käytös on sen kummempaa kuin koskaan muulloinkaan. PMS -päissään sen vaan huomaa ja kokee erilailla.

Varsinkaan, jos ei edes suoraan kerro sille miehelle, että nyt tänään anna mun olla rauhassa koska PMS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa taas siltä, että kaksi henkisesti 15 vuotiasta ovat muodostaneet "vakavan parisuhteen". Sama pätee osaan kommenteistä, ja sitten:"mies...". Hah!

Vierailija
24/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kyllä siis keskusteltu tästä asiasta useita kertoja, mutta hän ei muista sitä aina silloin kun tilanne tulee. Vaikka kerron usein, että milloin kuukautiset ovat tulossa. - ap

Minusta on outoa että nainen on "velvollinen" kertomaan miehelleen naisen omassa kehossa tapahtuvista asioista. Kuten täällä joku kirjotti että mies on huolissaan, niin ei varmaankaan ole jos tätä keskustelua on käyty jo aijemmin eikä muutosta miehen käytökseen tule. Mies selkeästi kiusaa. Ilmoita miehelle että kuukautiset on tuloillaan vaikka näin ei olisi ja katso reaktio.

Siis mitä helvettiä, mistä sen miehen se pitäisi tietää, jos ei kerro?

KUKAAN, ei KUKAAN, kiusaa tahallaan naista jolla on PMS. Yhtä loogista kuin kiivetä johonkin tiikeriaitaukseen.

AP tässä kiusaa miestä, jos ei ihan oikeasti edes vaivaudu suoraan sanomaan sille miehelle niinä päivinä kun on PMS.

Vierailija
25/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies seuraa ja kyselee mikä sulla on, ja et sano sille, että PMS on, en kestä nyt mitään, saanko olla rauhassa?

Vierailija
26/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne tähän vastaajat, jotka pitävät miestä tässä ongelmana, eivät itse kärsi pahoista PMS -oireista 🙄

PMS on todellinen ongelma minkä vaikutuksista kärsii koko perhe, joka kuukausi. Meillä oli lapsena kaikki melko hyvin mutta ihmettelin kun äiti käyttäytyi kuin riivattu mielitautinen välillä. Isä kertoi meille myöhemmin että se on todella paha PMS, kunnioitan isääni kun hän jaksoi äitiä 47 vuoden ajan.

Vierailija
27/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kyllä siis keskusteltu tästä asiasta useita kertoja, mutta hän ei muista sitä aina silloin kun tilanne tulee. Vaikka kerron usein, että milloin kuukautiset ovat tulossa. - ap

Minusta on outoa että nainen on "velvollinen" kertomaan miehelleen naisen omassa kehossa tapahtuvista asioista. Kuten täällä joku kirjotti että mies on huolissaan, niin ei varmaankaan ole jos tätä keskustelua on käyty jo aijemmin eikä muutosta miehen käytökseen tule. Mies selkeästi kiusaa. Ilmoita miehelle että kuukautiset on tuloillaan vaikka näin ei olisi ja katso reaktio.

KUKAAN, ei KUKAAN, kiusaa tahallaan naista jolla on PMS. Yhtä loogista kuin kiivetä johonkin tiikeriaitaukseen.

AP tässä kiusaa miestä, jos ei ihan oikeasti edes vaivaudu suoraan sanomaan sille miehelle niinä päivinä kun on PMS.

Esim narsisti ja narsistien, joita on viitisen prosenttia tai yli miehistä, kiusaa ihan tahallaan. Ja jos ap on tyyni muulloin, provosoija kokee tilanteensa tulleen PMSn aikaan.

Vierailija
28/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvainen. Mustasukkainen kuukautisistasi, hyvänen aika.

Lähde. Toivottavasti ette asu yhdessä. Lähde heti kun voit.

Vierailija
29/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne tähän vastaajat, jotka pitävät miestä tässä ongelmana, eivät itse kärsi pahoista PMS -oireista 🙄

PMS on todellinen ongelma minkä vaikutuksista kärsii koko perhe, joka kuukausi. Meillä oli lapsena kaikki melko hyvin mutta ihmettelin kun äiti käyttäytyi kuin riivattu mielitautinen välillä. Isä kertoi meille myöhemmin että se on todella paha PMS, kunnioitan isääni kun hän jaksoi äitiä 47 vuoden ajan.

Nimenomaan. Tää ketju on täynnä ihan käsittämätöntä asian vähättelyä, varmasti ihmisiltä, joilla ei oo omaa kokemusta.

Mulla on itselläni paha PMS siis. Kaikkein suurin työ on just siinä, että en raivoais lapsille sitä 😟. Onneksi kumppani ymmärtää tosi hyvin, ja pystyy tukemaan mua juuri siinä.

Nuorempana, ennen kuin tiedostin tätä kunnolla, niin munkin kumppanit käyttäytyi tosi kusipäisesti aina just niinä päivinä kun mulla oli PMS 🙄🙄🙄.

Vierailija
30/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erittäin epätodennäköistä, että miehen käytös on sen kummempaa kuin koskaan muulloinkaan. PMS -päissään sen vaan huomaa ja kokee erilailla.

Varsinkaan, jos ei edes suoraan kerro sille miehelle, että nyt tänään anna mun olla rauhassa koska PMS.

Jos mies ottaa tavaroita käsistä ja jättää selkeät pyynnöt oman tilan tarpeesta huomioimatta jatkuvasti, kyseessä on edelleen ongelmatapaus. Kontrolloinnin tarvetta, myöhemmin pahempaakin.

JSSAP vaan ja elämä paremmalle mallille.

Vierailija
31/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim narsisti ja narsistien, joita on viitisen prosenttia tai yli miehistä, kiusaa ihan tahallaan. Ja jos ap on tyyni muulloin, provosoija kokee tilanteensa tulleen PMSn aikaan.

Kuule ei. Mä olen PMS -hullu, ja exällä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Ei todellakaan kiusannut tahallaan silloin, vaan pelkäs mua. PMS -raivossa oleva ei ole tippaakaan narsistin hallinnassa, ei narsisti sitä halua.

On niilläkin itsesuojeluvaisto.

Vierailija
32/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele puhumaan ja keskustelemaan. Kyllä tuossa sinussakin on vikaa. Käyttäydyt juuri kuten mies jota kritisoidaan siitä, ettei ole läsnä eikä puhua pukahda.

Ja ei, ne kuukautiset ei ole hyvä syy toimia kurjasti. Selvästi miehesi kärsii sun käytöksestä.

Vierailija
33/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko keskustelua läpi, kun kerroin tuolla että kerron hänelle aina milloin kuukautiset ovat tulossa. Nytkin siitä on puhuttu viikko. Sinustako on ok, jos toinen ilmoittaa että haluan olla rauhassa niin tunkea kiinni ihoon, ottaa tavaroita käsistä jne. - ap

Vierailija
34/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis porukka on täällä sitä mieltä että vika on aloittajassa, vaikka hän on lukuisia kertoja pyytänyt jättämään rauhaan, kertoo milloin ne menkat alkaa, pyytää omaa tilaa ja yrittää olla ärhentelemättä sille miehelle.

Mies kulkee perässä jankuttamassa ja repii tavaroita aloittajan käsistä, eikä jätä pyynnöistä huolimatta rauhaan.

Ja teidän mielestä vika on aloittajassa?

Vierailija
35/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä PMS:n varjolla kusipäisesti käyttäytyvät: hakekaa apua. Uskaltakaa puhua. Ei ole hyväksyttäviä syitä olla mulkku. Pitää oppia puhumaan asiasta avoimesti.

Vierailija
36/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan rakkaussuhteen siitä, että me molemmat kohdellaan toisiamme paremmin kuin parasta ystävää. Ja päivittäin kerrotaan toiselle rakastavamme.

Kun mulla on paha päivä, niin mieheni kysyy että voiko auttaa vai oisko parempi pysyä poissa jaloista.

Onko sinulla mielestäsi rakkaussuhde?

Entä sitten kun sinulla on oikeasti vaikeaa, kuukautiset on vielä pikkujuttu. Saatko tukea jos vaikka menetät työpaikan tai joku rakkaasi sairastuu tai menehtyy?

Luotatko tuohon mieheen? Vai onko hän epävakaa?

Pääsetkö hänestä eroon vai tuleeko ongelmia?

Vierailija
37/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ottaa tavaroita käsistä ja jättää selkeät pyynnöt oman tilan tarpeesta huomioimatta jatkuvasti, kyseessä on edelleen ongelmatapaus. Kontrolloinnin tarvetta, myöhemmin pahempaakin.

JSSAP vaan ja elämä paremmalle mallille.

Mä en nähnyt mitään mainintaa selkeistä pyynnöistä oman tilan tarpeesta. Eikä toi tavaroiden ottaminen kädestäkään nyt kuulosta miltään omituiselta.

Omituiselta kuulostaa, että ap:n PMS ei olis se tekijä tässä, mikä vaan saa ihan kaiken mitä toinen silloin tekee tuntumaan ihan sietämättömältä. Kun PMS tekee niin jokatapauksessa, teki se mies mitä vaan.

Ja jos ap ei opi tunnistamaan asiaa, niin jokainen mahdollisesti tulevakin mies tulee aina käyttäytymään käsittämättömän ärsyttävästi just aina sillon kun ap:n menkat on tuloillaan.

Vierailija
38/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnistan rakkaussuhteen siitä, että me molemmat kohdellaan toisiamme paremmin kuin parasta ystävää. Ja päivittäin kerrotaan toiselle rakastavamme.

Kun mulla on paha päivä, niin mieheni kysyy että voiko auttaa vai oisko parempi pysyä poissa jaloista.

Onko sinulla mielestäsi rakkaussuhde?

Entä sitten kun sinulla on oikeasti vaikeaa, kuukautiset on vielä pikkujuttu. Saatko tukea jos vaikka menetät työpaikan tai joku rakkaasi sairastuu tai menehtyy?

Luotatko tuohon mieheen? Vai onko hän epävakaa?

Pääsetkö hänestä eroon vai tuleeko ongelmia?

Mistä sinä tiedät tuosta tarinasta puoliakaan totuudesta. Mitä jos AP jättää puolet kertomatta...ei kuulosta minun korvaan kovin uskottavalta stoorilta. Olisi kiva kuulla miehen vastine.

Vierailija
39/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella oudolta, että mies ottaa tavaroita käsistä ja "kostaa" ja tunkee iholle kielloista huolimatta.

Vierailija
40/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kerrot? En minä koskaan kerro. Jos silloin sattuu vonkaamaan niin sitten sanon, että nyt ei oikein ole mukava päivä. Miksi pitää tiedottaa etukäteen. Teet itse numeroa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi