Vauvan 5kk kanssa ekaa kertaa lentokoneeseen meno vähän jänskättää. Hyviä vinkkejä kellään, mitä mukaan?
Itse oon ottamassa vauvalle sellaisen purulelun siis että voi sitä imeskellä.
Kommentit (81)
Mun vauva oli 9 kk kun ekan kerran lennettiin 2,5 tuntia. Kaikki meni ihan hienosti. Joskus pari vuotiaan lapsen kanssa oli hiukan vaikeuksia laskun kanssa, se kun sattui pienen korviin, mutta sain emolta korvatippoja ja siitäkin selvittiin. Varaa varmuudeksi korvatippoja mukaan.
Kyllä kaikki hyvin menee, eikä vauveli lennosta mitään traumoja saa.
Onpa täällä negatiivisia kommentteja. Kannattaa kokeilla imettää tai antaa pullosta maitoa ainakin laskun aikana, helpottaa korvia. Mukaan kannattaa varata tarpeeksi viihdykettä vauvalle.
Vauvan kanssa lentäminen on helppoa. Maitoa suuhun ja that's it. Toista se on isompien lasten kanssa.
Mun vauvat (3 lasta) ovat lentäneet pari kuukautisesta alkaen, hyvin on mennyt, nukkuneet suurimman osan ajasta.
Hauskaa matkaa!
Itse olin lähemmäs 3-kymppinen ensimmäistä kertaa lentäessäni - sen jälkeen olen hyvin ehtinyt kiertää maailmaa. En ymmärrä, miksi vauva pitää tuoda lennolle.
Vauvalle voi tilata koneeseen babybasketin, missä noin pieni voi nukkua, kai sen tiesit.
Olin elämäni ensimmäistä kertaa lentokoneessa, kun käytävän toisella puolella oli äiti ja vauva seurueineen. Ei meitä haitannut vauvan kitinä, mutta vauvan äitiä huuto harmitti.
Omiin ajatuksiin syventyneenä ihailin ikkunasta maisemaa kunnes tämä äiti pysäytti lentoemännän, tiuskien supisi tälle jotain ja sitten lentoemäntä tiuskaisi minulle, että laske verho, kun valo häiritsee muita. Tuli todella tyhmä olo, olisi varmaan pitänyt se tajuta ennen kuin pyydettiin.
Eipä siinä, kilttinä tyttönä olisin laskenut verhon ihan ilman tiuskimista ja ihan vaikka tämä äiti olisi itse pyytänyt. Jäi kuitenkin harmittamaan eniten se tiuskiminen, mutta myös olisi oikeasti ollut kiva nauttia maisemasta niin kuin kaikki muut koneessa saivat tehdä. Tuon jälkeen olen lentänyt tasan kerran, harmi vain, että paluulento oli yöllä.
Tälle äidille seurueineen lento tuskin oli ensimmäinen elämässä, kun taas vauvalle se varmaan kyllä oli kuten minullekin. Jos ei ole pakottava tarve matkustaa niin en suosittele. Ei pieni vauva siitä matkasta nauti ja samalla lennolla voi olla niitä matkustajia, joille lomareissu ei ole arkipäivää vaan oikeasti koko elämäksi muistoihin jäävä erityinen tapahtuma. Tapauksessani vauva ei kuitenkaan lentoa pilannut vaan kyllä ne olivat nämä tiuskivat aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennettiin Turkkiin kun lapsi oli juuri täyttänyt 1-v. Yölennot molempiin suuntiin niin lapsi nukkui koko lennon kumpaankin suuntaan. Tiesin kyllä etukäteen että tulee nukkumaan mutta toki vähän jännitti nousut ja laskut.
Annoin tuttipullosta maitoa nousuilla ja laskuilla kun ajattelin ettei korvat mene lukkoon jos nielee jotakin koko ajan. Lapsi ei reagoinut nousuihin ja laskuihin mitenkään onneksi.Paluulennolla joku mies oli niin humalassa että huusi ja möykkäsi ekat puoli tuntia niin ettei lapseni saanut nukuttua.
Mieheni sanoi hälle aika vihaisesti että olisi hiljaa ja sen jälkeen muutkin alkoivat huutelemaan tälle mölyapinalle että tu#pa kiinni ja jossain vaiheessa hiljeni (sammui varmaan) ja lento sujui hyvin. Ja kyllä, lentoemänmät puuttuivat ja uhkasivat välilaskulla että saadaan hänet poistettua koneesta.Lapsella ei ollut omaa paikkaa mutta lentokone ei ollut täynnä niin lapsi sai oman paikan. Oli tosi ystävällinen lentoemäntä.
Paluumatkalla kone täytettiin niin että jouduin vieraan ihmisen viereen ja mieheni minun eteen.
Loppulennosta kävin vessassa kun sain taiteiltua sylissäni nukkuvan lapsen etupenkille miehen syliin. Istuin keskellä riviä.
Huomasin että koneen takaosa oli ihan tyhjä ja siellä ihmiset nukkui monen penkkirivin mitalla kun tilaa oli.
Ärsytti ettei lentoemäntä voinut vinkata että takana on väljempää jos halutaan tilaa. Varmasti näki etten matkustanut mitenkään mukavasti ahtaassa koneessa lapsi sylissä mutta eipä voinut mitään.Kuulostaa kyllä aika stressaavalta reissulta.
Itse en olisi lähtenyt pienten kanssa yhtään mihinkään.
Mutta stressaannun helposti.
Mikä kuulosti stressaavalta? Noi lennot? Paluumatka kieltämättä oli vähän kun 4 tuntia istut nukkuva lapsi sylissä ja ihan paikat puuduksissa.
Muuten ei ollut ollenkaan stressaava reissu. Lapsi ei vielä osannut edes kävellä ja oli ja on edelleen rauhallinen lapsi. Mukana myös perheen kaksi vanhempaa lasta jotka olivat tuolloin 8-v ja 12-v.
All inclusive ja 5 tähden hotelli jossa oli kaikki mitä toivoa saattoi.
Loma lasten ehdoilla eli hotellialueella vietettiin paljon aikaa. Perinteinen rantaloma siis ilman mitään kiirettä.
Vilkkaan taaperon kanssa en reissuun lähtisi ainakaan lentäen eikä olla lähdettykään. Nyt harkitaan taas uutta reissua kun kuopuskin on jo 6 vuotias.
Vauvan kanssa on aika helppo matkustaa. Varsinkin alle vuoden ikäisen kanssa.
Pakko vielä sanoa että aika harvoin kuuluu lasten huutoa lentokoneessa. Ainakaan mitään kovin pitkäkestoista.
Jaksaako kenenkään lapsi edes huutaa tuntitolkulla? Harvassa varmaan sellaiset lapset on.
Oijoi, joku uskals tulla vauva-palstalle kertomaan että hänellä on vauva...?
"Syntymä on kuolemantuomio"
"Nukkeleikeistä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää koska naiset tahtovat vain työntää reippaasti vakkureita"
"Ihmisiä on jo liikaa"
"Emä sitä emä tätä"
Ole hyvä, parhaat neuvot tiivistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lähemmäs 3-kymppinen ensimmäistä kertaa lentäessäni - sen jälkeen olen hyvin ehtinyt kiertää maailmaa. En ymmärrä, miksi vauva pitää tuoda lennolle.
No ei kaikkien tarvitse odottaa kolmekymppiseksi että osaa ja pystyy matkustamaan koneessa. Jotkut osaavat käyttäytyä jo aiemmin ja pääsevät näkemään sitä maailmaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan käy kateeksi muita matkustajia. Kamala alku lomalle, jos samassa koneessa on koko matkan huutava vauva. Toivottavasti ainakin ne vaipat menette sitten asianmukaisesti vaihtamaan koneen vessaan. Liian usein on nähnyt, että ne vaihdetaan itsekkäästi omalla paikalla, jolloin hajut ja sotkut leviävät ympäri lentokonetta. Kanssamatkustajatkin on kohteliasta ottaa huomioon. Kannattaa jättää tuon ikäinen hoitoon ja ottaa matkoille mukaan vasta sitten vanhempana.
Juuri näin. Lentokoneet pitäisi varustaa ilmalukolla ja vauva päästettäisiin sisään vain sillä ehdolla että kolmannesta asiaan liittyvästä valituksesta lähtien se pistetään lukon kautta pellolle.
Lapsenlapsemme 14 kk tulee nyt jo neljännen kerran Espanjan mummolaan. Kaikki lennot ovat kuulemma sujuneet todella hyvin. Ihmekös tuo, sellainen ilopilleri kun on.
Itseäni ei ole ikinä lapset koneessa häirinneet, päinvastoin minusta on mukava seurata heidän touhuiluaan. Lennän todella paljon, monta kertaa vuodessa, enkä koskaan ole joutunut kuuntelemaan lapsen taukoamatonta kitinää tai itkua. Sen sijaan kyllä vierustoverin jatkuvaa puheripulia tai miesporukan koko ajan kohoavaa melutasoa lennon edetessä.
Kyllä se itkun häiriö on enemmän sitä, että säälittää se lapsi, kun joutuu tuskaisen korvakivun kanssas olemaan.
Itselläni on ollut korvat tukossa ja itku meinasi päästä lentokoneessa, kun en älynnyt niitä puhdistaa vaikusta ennen lähtöä.
Parasta on jo se nukkuisi lennon... Muuten kaipaa virikkeitä varmaan. Itse lensin 8kk kanssa ja nukahti mukavasti just menolennolle kun lentoasemalla oli niin paljon kiinnostavaa liikkettä. Eli meno sujui mainiosti, eikä takuulla häiritty ketään. Mutta paluumatka olikin haastavampi. Nukahti jo mennessä ketälle, joten oli lennon hereillä. Kaipasi jatkuvaa viihdettä ja yritti kokoajan mennä pois sylistä. Etummaisessa penkkirivissä istunut noin 10- vuotias poika jakoi pelleillä ja viihdyttää (oma-aloitteisesti) lasta ja pelasti kyllä paljon....Oli siis muuten vain 2,5h lento....
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaat vauvaa?
en
Vierailija kirjoitti:
Mitä mukaan? No ei ainkaan sitä vauvaa. Ellei reissun tarkoitus ole joku häihin/hautajaisiin/sairasta sukulaista katsomaan meneminen. Jos kyseessä on huvireissu, lapsi jätetään tietenkin hoitoon siksi aikaa.
Ai että perheen kaikkien muiden lasten kanssa matkustetaan kahden viikon lomamatkalle ja vauva jätetään jonnekin hoitoon. Kuka naapuri tai ystävä ottaa tuon ikäisen kahdeksi viikoksi, ja kuka jättää ja ihmettelen vielä miksi?
Vierailija kirjoitti:
Olisko siksi, että kun perheen kanssa mennään lomalle niin ei sitä vauvaa voi kotiin yksinkään jättää. Meillä kun nuorimmainen oli vauva, oltiin tehty koko perheellä lähes 10 lomamatkaa. Aika ikävää olisi ollut, jos kukaan ei olisi koskaan päässyt minnekään.
Ei todellakaan käy kateeksi muita matkustajia. Kamala alku lomalle, jos samassa koneessa on koko matkan huutava vauva. Toivottavasti ainakin ne vaipat menette sitten asianmukaisesti vaihtamaan koneen vessaan. Liian usein on nähnyt, että ne vaihdetaan itsekkäästi omalla paikalla, jolloin hajut ja sotkut leviävät ympäri lentokonetta. Kanssamatkustajatkin on kohteliasta ottaa huomioon. Kannattaa jättää tuon ikäinen hoitoon ja ottaa matkoille mukaan vasta sitten vanhempana.