Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua on aina syyllistetty huonosta hampaiden hoidosta. Nyt kävin palvelusetelillä yksityisellä...

Vierailija
07.03.2023 |

...ja lääkäri sanoi, että mulla on ollut refluksia varmaan ainakin 10 vuotta, koska on niin paljon eroosiota. Sen lisäksi narskuttelen hampaita, mistä ongelmat johtuu osittain.
Hitto vie! Olen panostanut hampaiden hoitoon aina, kun on tullut joka vuosi reikiä ja ollut ientulehdusta. Pesen kaksi kertaa päivässä vähintään, lankaan joka ilta ja pesen kielen. Että ottaa päähän, että julkisella on syyllistetty vaan vuodesta toiseen eikä sanottu mitään mistään muista vaihtoehdoista!

Nyt yksityinen lääkäri sanoi, että ei voi esim. valkaista, koska kiille on niin ohut ja halkeileva. Pitäisi tehdä takahampaisiin korotus ja sen jälkeen laittaa kuoret. Hintalappu vähintään kymppitonnin ja julkisella pitäisi antaa mennä tosi huonoon kuntoon, että alkaisivat tehdä. Ei mulla ole varaa, joten joudun olemaan edelleen huonon julkisen hammashoidon varassa syyllistettävänä.

Ottaa niin pirusti päähän!!! No, menen nyt tavalliseen lääkäriin refluksin takia. Tai siis yritän saada ajan, senkään saaminen ei ole mitenkään varmaa.

Miksi täällä on julkinen terveydenhoito näin p4skaa!?!?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole käynyt hammaslääkärillä yli 20 vuoteen kun viimeksi silloin teininä sain julkisella niin järkyttävää kohtelua, haukkumista ja syyllistämistä, että päätin, että en vapaaehtoisesti hammaslääkäriin enää mene. Muistan vieläkin tuon hammaslääkärin kovakouraisuuden ja sen, että näki kyllä, että satuttaa, mutta jatkoi vaan. Olin lamaantuneena, enkä uskaltanut sanoa, että toivon lopettavan. Hammaslääkäripelkoisena köyhänä työttömänä ei hammaslääkäriin muutenkaan noin vaan mennä.

Taidat olla aika iäkäs asenteesta päätellen? Mun isovanhemmat ajattelee samalla tavalla, että kaikki muut nyt jotenkin kärsii siitä jos he jättää itsensä hoitamatta tai jotain kivaa tekemättä. Eivät esimerkiksi suostu kulkemaan junalla, koska joku konduktööri ke

Ei hammaslääläripelossa ole kyse mistään kostosta, höpsöt.

Eri

Vierailija
82/86 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksin hoito on tosi vaikeaa. Lääkitystä ei saisi käyttää liian kauan, kaikille ei sovi alkuunkaan. Leikkaushoito on niin järeä keino että siihen lähdetään vain ääritapauksissa. Refluksia on nykyään jo teini-ikäisillä. Yksi ikävimmistä vaivoista mitä voi olla, eikä vähiten juuri siksi, että tuhoaa hampaat, tekee pahan maun suuhun miltei pysyvästi, ja tekee hengityksestä pahanhajuisen. :(

Otan Somacia joka toinen päivä. En syö nykyään raakaa sipulia, valkosipulia enkä chiliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on ihme, ettei neuvota potilasta. Mulla on sytostaattihoitojen jäljiltä suu tosi kuiva, sylkeä ei tule. Aftoja kyllä tulee. Olen puhunut asiasta sekä onkologille, että hammaslääkärille. Mutta itse piti keksiä apteekissa, että on olemassa hammastahna, joka auttaa suun kuivuuteen ja aftoihin. Kuinka vaikeaa on kertoa siitä kun ihan varmasti tietävät. Onneksi löysin sen, koska se lievittää ongelmaa aika lailla vaikkei poista.

Vierailija
84/86 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahna? Onko Yotuel?

Vierailija
85/86 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tähänastisissa viesteissä et ole kyllä sanonut mitään pelosta, olet vaan kertonut että uhmalla et mene yhden kokemuksen takia enää koskaan. :) Ja sinähän et voi tietää sen hammaslääkärin motiiveja. Usein esim. aloittelevat hammaslääkärit eivät osaa olla tarpeeksi varovaisia. Se johtuu vain kokemattomuudesta. Eikä ihmisten ilmeitä ole aina niin helppo lukea, sanoit itsekin jähmettyneesi. Olet mielessäsi tehnyt tästä lääkäristä nyt hirviön, vaikka se ei välttämättä ole lainkaan totta."

Ihan ensimmäisessä viestissään: "Hammaslääkäripelkoisena köyhänä työttömänä ei hammaslääkäriin muutenkaan noin vaan mennä."

Sinä sen sijaan aloit sekoilla jostain uhmasta ja kostosta, joista ei kirjoittanut sanaakaan.

Vierailija
86/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri kypsyi verorahojen tuhlaukseen "Onko heille kerrottu, ettei kantaväestö saa ilmaista hoitoa?"

Yksityisellä hammaslääkäriasemalla Helsingissä työskentelevän lääkärin mukaan jopa kolmannes turva paikanhakijoista jättää tulematta vastaanotolle sovittuun aikaan.

Lääkärin mukaan tilanne on jatkunut samankaltaisena jo pitkään.

Sopimuksen nojalla hoidamme vastaa nottokeskuksista lähetettävien, päivittäin kymmenien turva paikanhakijoiden akuutteja hammasvaivoja etupäässä juurihoidolla, paikkaamalla ja poistamalla hampaita.Valitettavasti noin 30 prosenttia varatuista ajoista jää käyttämättä, koska asiakkaat eivät tule paikalle. Taas istuin kaksi tuntia tyhjän panttina, koska jokainen kolmesta vastaan ottokeskuksesta varatusta ajasta jäi käyttämättä ilman ennakkoperuutusta. Tilanne on samanlainen myös muiden hammaslääkäriemme kohdalla, lääkäri kirjoittaa.

Lääkärin mukaan verorahoja palaa hukkaan, kun myös tulkeille maksetaan täysi korvaus peruuttamattomista ajoista. Myös hoitaja on varattu hoitoa varten.

Onko turva paikanhakijoille kerrottu, ettei kantaväestö saa ilmaista hammashoitoa yksityisellä puolella, vaikka kyseessä olisi akuutti hoito?