Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroperheen juhlat ja hankala ex

Vierailija
07.03.2023 |

Puolisoni lapsella on kesällä juhlat. Puolison ex on aina inhonnut minua ja kuulin, että mietti onko minut pakko kutsua ja toivoisi, etten tulisi. Olin jo tahollani ratkaissut asian varaamalla ko. ajankohtaan matkan ystäväni kanssa. Nyt kun selvisi, etten olekaan pahoittamassa mieltäni kutsumattomuudesta, en olisi joka tapauksessa tulossa ja puoliso voi aivan vapaasti mennä juhliin ilman minua, alkoi kiukuttelu siitä, etten pidä lasta tärkeänä. Joidenkin ihmisten kanssa ei vaan voi voittaa :D

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijan ohje on, että noita exiä ei tarvitse kuunnella.

Jos seurustelen miehen kanssa, jolla on taapero niin ostan taaperolle karkkia ja lakataan kynnet ja tehdään mustikkapiirakkaa äidin ostamissa vaatteissa. Jos biologinen äiti hermostuu niin soitan sossulle, että se on epävakaa äiti joka saa raivokohtauksia ja teen lasun.

Vierailija
42/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa äiti oli oikeassa. Millainen aikuinen laittaa oman matkan lapselle tärkeän juhlan edelle? Se on ihan vi tun sama millainen joku aikuinen on mutta nyt ajetaan sen jo maassa makaavan lapsen yli uudelleen jaa uudelleen.

Kuvitteletko oikeasti, että lapselle on jotain väliä onko joku aikuinen sen juhlissa vai ei? Lapsen äidille se tuntuu olevan tärkeää, kun siitä pitää spekuloida.

Isäni vaimo ei tullut häihini ja se ei ollut isäni yksin joka joutui vastaamaan kysymyksiin missä Heidi on.

Olitko lapsi mennessäsi naimisiin?

Kyllä, olin isäni ja äiti lapsi joka olinedelleen vielä aikuisenakin heidän välisten riitojen välikappale.

Minä puhuin rippikouluikäisestä lapsesta. Sen ikäisille ei aikuiset ole tärkeitä (ellei sitten isä ja äiti) mutta tottakai aikuisten kesken on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmekä edes tiedä olisiko lapsi lopulta halunnut minua kutsua. Ei ole sanonut enkä ajatellut kysyä.

Tämä se nyt viimeistään todistaa, että tulit tekemään aloituksen vain haukkuaksesi eksää, vaikkei koko juhla tai edes lapsi sinua kiinnosta yhtään. Toisessa kommentissa sanot, että olet ollut kyseisen miehen kanssa jo vuosia, ja siltikään teillä (ei ilmeisesti edes isällään) ei ole sellaista suhdetta lapseen, että tietäisitte hänen mielipiteensä. 

Vierailija
44/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ap sinulle kertoi, mitä ex puoliso mietti?

Mieheni kertoi, ettei ex haluaisi kutsua minua, kun pohti, että mitä siihen vastaisi. Meillä on ollut tapana jutella ensin yhdessä ennen exille vastaamista.

Tästä uudesta kiukun aiheesta kuulin yhteiseltä kaverilta.

Mutta lapsen mielipidettä ette selvittäneet. Hienoa tosiaan. 

Vierailija
45/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kertoi, ettei ex haluaisi kutsua minua, kun pohti, että mitä siihen vastaisi. Meillä on ollut tapana jutella ensin yhdessä ennen exille vastaamista.

Tai sitten miehesi itse ei kestä tilannetta, jossa on exä ja nyxä yhtäaikaa paikalla. Jos kutsu on tullut molemmille, niin lapsellista piiloutua jonkun selän taakse vinkumaan.... ei se sua oikeasti sinne halua.

Vierailija
46/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa äiti oli oikeassa. Millainen aikuinen laittaa oman matkan lapselle tärkeän juhlan edelle? Se on ihan vi tun sama millainen joku aikuinen on mutta nyt ajetaan sen jo maassa makaavan lapsen yli uudelleen jaa uudelleen.

Kuvitteletko oikeasti, että lapselle on jotain väliä onko joku aikuinen sen juhlissa vai ei? Lapsen äidille se tuntuu olevan tärkeää, kun siitä pitää spekuloida.

Isäni vaimo ei tullut häihini ja se ei ollut isäni yksin joka joutui vastaamaan kysymyksiin missä Heidi on.

Kyllä, olin isäni ja äiti lapsi joka olinedelleen vielä aikuisenakin heidän välisten riitojen välikappale.

Minä puhuin rippikouluikäisestä lapsesta. Sen ikäisille ei aikuiset ole tärkeitä (ellei sitten isä ja äiti) mutta tottakai aikuisten kesken on eri asia.

Äitini vihasi isäni sukua ja tämä viha on värittänyt kaikkia sukujuhlia. Vastenmielistä toimintaa.

Viimeimmät olivat isäni hautajaiset, sanoin äidilleni että jos isän veli perheineen ei ole kutsuttuna, niin en tule minäkään.

Vierailija
47/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloitustani? Äiti ei aikonut kutsua minua. Sitä en tiedä miksi lapsi ei saa päättää. Nyt äitiä kiukuttaa, kun en pahoittanut mieltäni kutsumattomuudesta ja jää kotiin itkemään.

Lasta aion tietenkin muistaa jotenkin erikseen juhlien ulkopuolella.

Mielestäni sinä et voi ulkoistaa tätä ongelmaa vain lapsen äidin syyksi. Itse otit sen asenteen, että sinua kiinnosti vain hänen mielipiteensä ja sen perustella olit jättämässä kemut välistä. Sinua ei kiinnostanut lapsen mielipide, eiä lapsen isän mielipide. Aioit jättää menemättä vain tuon exän mielipiteen takia. 

Väität, ettet ollut pahoittanut mieltäsi kutsumattomuudesta, mutta olit kuitenkin pahoittanut mielesi siitä, kun kuulit, ettei hän halunnut sinua paikalle - vaikka selvää on ollut, ettei hän ole koskaan pitänyt sinusta. Mikään yllätys ei siis voinut olla, ettei hän halunnut sinua paikalle. Ei sinun edes olisi tarvinnut kuulla sitä enää.  

Sori nyt vaan, että vaikka exä olisi tyhmä, niin tämä juttu ei sinusta mitenkään hyvistä. 

Miten niin pahoitin mieleni siitä, kun kuulin, ettei halua mua paikalle? En ole pahoittanut mieltäni siitä. Se oli kyllä etukäteen tiedossa, ei hänen mielipiteensä minusta ole jäänyt vuosien varrella epäselväksi. Tosin kyse ei varsinaisesti ole minusta vaan siitä, että mies ylipäänsä otti uuden eikä jäänyt suremaan eroa. Jos olisin kuullut, että haluaa mut paikalle, olisi tippunut penkiltä silkasta hämmästyksestä.

Siitä olen samaa mieltä, että ehkä lapsen takia olisi kuitenkin parempi mennä, mutta taas toisaalta haluaisin, että juhlissa olisi mukava ilmapiiri. Minä pilaan ilmapiirin ihan vaan läsnäolollani. Ei ole mukavaa, jos lapsen äiti joutuu olemaan kireänä juhlissa.

Vierailija
48/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsilla on kahdet juhlat eli äidin suvulle ja isän suvulle, kaverit tulevat äidin järjestämiin juhliin. Lapsista tämä on hyvä systeemi, koska näin äiti ei joudu passaamaan exänsä sukua ja isä voi nyxän kanssa järjestää juuri sellaiset juhlat kuin haluaa. KOnfirmaatio ja lakitus ovat julkisia tilaisuuksia, niihin voi aina tulla, mutta varsinaiset juhlat on vain kutsutuille.

Esikoisen rippijuhlassa exä yritti perheineen tulla meille juhliin, vaikka rippilapsi oli ennakkoon moneen kertaan selittänyt, että ei käy, järjestä oma juhla, tulen sinne kyllä. Seuraavalla kerralla ymmärsi, että olin ihan tosissani, en ole pitopalvelu ja juhlittava saa itse päättää, keitä kutsutaan.

ihan hirveää.

aikuiset ihmiset.. lapsi saa edes omia juhliaan viettää kaikkien läheisten kanssa.

Mites sitten lakkiaiset, joihin ei perinteisesti edes lähetetä kutsuja vaan paikalle tulee ketkä asiakseen katsoo? Naapurit ja vanhat työkaverit, sisaruksen kaverin vanhemmat, rippikoulun isonen, paikallinen poliittinen broileri..kaikki tervetulleita, paitsi ei isä eikä isän suku!!

Oikein malliesimerkki lapsille kuinka aikuiset hoitaa suhteitaan..

Vierailija
49/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen "kaveri" ei nyt oikein ymmärrä asemaansa. Sinä kerrot kaverille vihaavasi miehen exää ja exä kertoo kaverille vihaavansa miehen nyxää ja kaveri kertoo viestin eteenpäin ja toki kertoo myös muillekin, onhan tuo mehukas kissatappelu.

Vierailija
50/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin, totta tämäkin. Itse olisin luultavasti toiminut niin, että olisin sanonut lapselle, että jospa minä en tulisikaan juhliin, vaan käytäisi yhdessä lapsen isän kanssa juhlien jälkeen vaikka jätskillä (riippuen lapsen iästä). Olisin siis mukana, vaikken voisi olla varsinaisesti mukana. Lapsen vuoksi.

Jotain tällaista ajattelin tehdä matkan jälkeen. Heti juhlien jälkeen ei voi tehdä, koska lapsi jää äitinsä luo siitä eikä ole tulossa meille. En viitsi ehdottaa, että jospa lainaisin lasta hetkeksi juhlien jälkeen. Siitä tulisi kohtaus.

-ap

Vierailija
51/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulle pitäisi asia esittää että ymmärtäisit asian pointin? On lapsi kolmen tai kolmenkymmenen hänen ei pitäisi tuollaisen ns valtapelin välikappaleeksi joutua.

Vierailija
52/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen "kaveri" ei nyt oikein ymmärrä asemaansa. Sinä kerrot kaverille vihaavasi miehen exää ja exä kertoo kaverille vihaavansa miehen nyxää ja kaveri kertoo viestin eteenpäin ja toki kertoo myös muillekin, onhan tuo mehukas kissatappelu.

Ei ole mitään tappelua.

-ap

Vierailija
53/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijan ohje on, että noita exiä ei tarvitse kuunnella.

Jos seurustelen miehen kanssa, jolla on taapero niin ostan taaperolle karkkia ja lakataan kynnet ja tehdään mustikkapiirakkaa äidin ostamissa vaatteissa. Jos biologinen äiti hermostuu niin soitan sossulle, että se on epävakaa äiti joka saa raivokohtauksia ja teen lasun.

Lapselle kannattaa ostaa sellaisia vaatteita, jotka kestävät mustikkapiirakan teon.

Vierailija
54/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tappelua.

-ap

Ette ole edes keskusteluväleissä. Kumpikin näpäyttelee toisiaan ja ystävä & mies avustaa. Ihan pimeä kuvio.

Vierailija
55/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittekö te, joiden mielestä lapsen mielipide pitäisi kysyä, mihin asemaan joutuu lapsi, jonka pitää päättää olevansa joko äitinsä tai isän uuden puolison puolella? Lasta ei pidä ikinä laittaa valitsemaan tällaista asiaa. Isä ja isän uusi puoliso voivat aivan hyvin sanoa, että keskenään päättivät olevan parempi näin ja isän uusi puoliso juhlii lapsen kanssa tavalla x eri aikaan, koska haluaa lapsen kanssa kuitenkin juhlia. Lapsen äiti voi sitten puhua mitä puhuu, totuus näkyy lapselle konkreettisesti isän perheessä.

Vierailija
56/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tappelua.

-ap

Onhan. Jos ei olisi, olisit mennyt juhliin.

Vierailija
57/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttäreni valmistui yliopistosta, niin isänsä ilmoitti tulevansa juhliin, jos äitiä ei kutsuta. Siis minun eli äitini kanssa lapset päiväkoti-ikäisestä asti ja isä jo kauan uusissa naimisissa. Huoh! Tytär tietysti valitsi äidin. Tällaisia k-päitä niitä on.

Vierailija
58/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittekö te, joiden mielestä lapsen mielipide pitäisi kysyä, mihin asemaan joutuu lapsi, jonka pitää päättää olevansa joko äitinsä tai isän uuden puolison puolella? Lasta ei pidä ikinä laittaa valitsemaan tällaista asiaa. Isä ja isän uusi puoliso voivat aivan hyvin sanoa, että keskenään päättivät olevan parempi näin ja isän uusi puoliso juhlii lapsen kanssa tavalla x eri aikaan, koska haluaa lapsen kanssa kuitenkin juhlia. Lapsen äiti voi sitten puhua mitä puhuu, totuus näkyy lapselle konkreettisesti isän perheessä.

Niin, lapsen ei pitäisi koskaan joutua tuollaiseen asemaan vaan sen pitäisi olla itsestään selvyys, että aikuiset pystyy olemaan sen verran aikuisia, että pystyvät olemaan pari tuntia samassa tilassa.

Vierailija
59/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lapsen mielipidettä ette selvittäneet. Hienoa tosiaan. 

Ymmärrätkö yhtään kuinka ikävään asemaan lapsi joutuisi? Ollako vastauksessaan lojaali äidille vai isälle? Luulemme, että jos hän saa vastata vapaasti, haluaisi mut juhliin. Mutta ei, en pakota lasta olemaan epälojaali äidilleen. Hän saa juhliinsa isän, äidin ja sisarukset. Isovanhemmatkin. Se lienee tärkeintä.

Ei ehkä olisi pitänyt tehdä koko aloitusta. Nauroin vaan ääneen, kun juuri äsken kuulin tästä uudemmasta kiukusta. Ajattelin lähinnä, että on hassua, että koko idea tuntui olevaan vaan se, että pahoittaisin mieleni. Tilanne on lähinnä absurdi ja tekisi mieli kaivaa popparit esiin. Mun ja lapseni puolella ei ole tällaista draamaa tai viihdettä. On juhlittu lapseni juhlat yhdessä niin minä perheineni kuin exäni perheineen. Jopa exän vaimon sukua tuli mukaan. Kivaa oli.

-ap

Vierailija
60/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sillä exällä uusi mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän