Minusta avoin suhde ei ole parisuhde
Kommentit (192)
No, ei sillä väliä kun sinä et sitä määrittele.
Näin se on. Parisuhde on parisuhde ja avoin suhde on pari suhdetta.
Oon samaa mieltä ja koko oma kaveripiirini myös. Jos tarvitsee monta kumppania, miksi ei vain harrastele irtosuhteita
Ihmisellä voi olla monia ystäviä. Samalla tavalla romanttis-seksuaalinen kiintymys voi kohdistua useampaan henkilöön samanaikaisesti.
Yleensä nää höpöhöpösuhteitaan esittelevät ovat muutenkin erikoisia, ulkoista habitusta myöten. Wt-meininkiä, ei jaksa kiinnostaa
Joo, joku elämänhallinnan ongelma on kyseessä. Aina joku osapuoli on kiertoradalla ja jää vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Oon samaa mieltä ja koko oma kaveripiirini myös. Jos tarvitsee monta kumppania, miksi ei vain harrastele irtosuhteita
Koska ei halua harrastella niitä?
Eikä kyse ole aina siitä että "tarvitsisi" useita kumppaneita, mutta on sattunut kohtaamaan toisen/useamman ihmisen joiden kanssa haluaa vakisuhteen.
Lähipiirissä on tällainen pariskunta. Avoin suhde. Ovat naimisissa, yhteinen oma koti. Sitten näitä sivusuhteita lisäksi. Sori, mutta mua oksettaa. Välillä nainen päivittelee kun on näiden toisten miesten kanssa reissuillaan. En vain itse ymmärrä tällaista. Aviomies on tossun alla. Naisen some täynnä puolustusta avointa suhdetta kohtaan. Aviomies ei asiaa mainosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Perustele.
Pari tarkoittaa kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Perustele.
Pari tarkoittaa kaksi.
Tämä oli ap
Ihminen ei ole yksiavioinen laji, joten miksi yrittää esittää sellaista? Joillekin se on vielä haastavampaa kuin toisille.
Suuressa osassa parisuhteita petetään. Eikö ole rehdimpää olla avoimesti useamman kanssa?
Mihin vedetään raja? Jos on vaikka kymmenen vuotta ollut avioliitossa ja kerran harrastaa seksiä kolmannen osapuolen kanssa niin mitätöityykö avioliitto ja parisuhde kerrasta kokonaan?
Itse mietin, että kestävätkö nämä? Onko ihmisiä, jotka olisivat olleet esim. 15 vuotta avoimessa suhteessa?
Omassa tuttavapiirissä avoimeen suhteeseen on päädytty, kun liitossa menee muuten huonosti ja tällaisella suhteen avaamisella on yritetty parantaa tai piristää liittoa. Hetken se toimii ja osapuolet (nainen) julistavat avoimen suhteen autuutta, mutta ennen pitkää, yleensä parin kolmen vuoden sisällä, suhde sitten kuitenkin päättyy eroon. Näitä tapauksia tiedän useita.
Olen usein miettinyt, että saa olla aika kova luonne, että kestää avointa suhdetta. Petin aikanaan poikaystävää ja mulla oli näitä heiloja enemmänkin. Oli aina kamala morkkis. Onneksi pääsin tuosta elämäntavasta eroon. Nyt uskollinen nykyiselle miehelleni
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua irtisuhteita vaan vakiintuneen kiinteän suhteen? (Jossa nyt vain sattuu olemaan enemmän kuin kaksi osallista)
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että kestävätkö nämä? Onko ihmisiä, jotka olisivat olleet esim. 15 vuotta avoimessa suhteessa?
Omassa tuttavapiirissä avoimeen suhteeseen on päädytty, kun liitossa menee muuten huonosti ja tällaisella suhteen avaamisella on yritetty parantaa tai piristää liittoa. Hetken se toimii ja osapuolet (nainen) julistavat avoimen suhteen autuutta, mutta ennen pitkää, yleensä parin kolmen vuoden sisällä, suhde sitten kuitenkin päättyy eroon. Näitä tapauksia tiedän useita.
Sama kokemus omassa lähipiirissä... Nainen hehkuttaa ja mies on hiljaa ja vikisee
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että saa olla aika kova luonne, että kestää avointa suhdetta. Petin aikanaan poikaystävää ja mulla oli näitä heiloja enemmänkin. Oli aina kamala morkkis. Onneksi pääsin tuosta elämäntavasta eroon. Nyt uskollinen nykyiselle miehelleni
On eri asia olla uskoton kuin avoimessa suhteessa.
Parisuhde on kahden ihmisen keskinäinen päätös. Muiden mielipiteillä ei ole väliä.