Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"
Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttöjen nimet ja naamat jo yliksellä? Kukaan tsekannut?
Jaa, sehän on rikollista julkistaa lasten nimiä ja naamoja.
Että sellaista. Rikolliset pyrkivät hyötymään tuollakin tavalla keskenkasvuisista.
Nimet ja kuvat kehiin! Syyllistyt itse siinä rikokseen kun latailet kuvia ja nimiä.
Vttu mä vihaan tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tyttöjä nykyään vaivaa?
Tämä tapahtui Lappeenrannassa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle esim. opetettu tai kukaan kertonut lakipykäliä tuollaisten julkaisujen suhteen? Oletko kunnialla kasvatettu?
Menikö vartijatkin lapsia karkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle esim. opetettu tai kukaan kertonut lakipykäliä tuollaisten julkaisujen suhteen? Oletko kunnialla kasvatettu?
Minä vain kysyin.
Juu ei puhettakaan sovitteluista eikun vanhemmat maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Menikö vartijatkin lapsia karkuun?
Miksi luulet että nää käy pikkukaupoissa vähän ennen sulkemisaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnialla kasvatettu??? Hai sie, no en oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni 13-vuotiaidenkin pitäisi olla rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa, mitä tekee. Eri asia ovat esimerkiksi selvästi kehitysvammaiset ihmiset.
Eiköhän suurin osa ihmisistä ole samaa mieltä. Jostain syystä asiat eivät siltikään muutu miksikään.
Meillä on voimakas jämähtänyt pysähtyneisyys.
Tuol ikäiset tietävät etteivät joudu vastuuseen noin nuorina.
Tietävät myös, ettei aikuinen en voi lyödä takaisin joutumatta itse syytetyksi.
Veikkaan,että noilla tytöillä on tulevaisuus Alibin kansikuvatyttöinä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.
Pieni n.40 kiloiseksi laihtunut muistisairas voi olla hyvinkin väkivaltainen ja voimakas. Ei se koko siitä kerro onko voimaa ja kuinka sitä voimaa osaa käyttää.
Eikä ole myöskään mitenkään ihmeellistä, että jotkut tytöt on jo 13-vuotiaana aikuisen pituisia. Toiset kasvaa nopeammin ja aiemmin.
Hulluilla on ns hullun voimat, mitä aggressiivisempi ja väkivaltaisempi sitä enemmän voimaa,aikoinaan mummin sisko joka oli pienikokoinen mutta toiminut hierojana vuosikausia ennen mt ongelmiin sairastumista oli saanut niin valtavan raivokohtaukset että jopa
4:än isokokoisen miesten oli vaikea pitää paikoillaan.
Itse olisin vetänyt riehujia turpaan oikein huolella ja poistunut sitten paikalta.
Kiiknostavaa pohdintaa itsepuolustuksesta tässä ketjussa.
Minun päälle kerran käytiin tarttumalla kaulasta. Menin aivan shokkiin enkä edes muista tilanteesta muuta, kuin että löin miestä suoraan kasvoihin ja kun otteensa kirposi niin juoksin niin lujaa pois kun pääsin. Ei tuollaisessa tilanteessa todellakaan ole aikaa suunnitella mitään tai miettiä mitä tekee kun tilanne on jo päällä ja oma henki uhattuna. "Taistele tai pakene" refleksiin ei myöskään kuulu se että jää pidättelemään hyökkääjää kunnes poliisi tulee. En todellakaan tiedä miten toimisin, jos päälle kävisikin raivon vallassa joku teinityttö, varmaan aika samoin...
Minulla on sumutepullo jota ruiskutan silmille jos mun kimppuun käydään oli sitten teinityttö tai aikuinen mies kyseessä.
Nyt on tasan kaksi kuukautta jankutettu palstalla vartijoiden väkivaltaisuutta ja turhuutta, keksitty jos jonkinlaisia tarinoita ja kerrottu, että miten heidän pitäisi kauniisti puhuttaa mahdollisia häiriköitä.
Luulisi nyt hävettävän typeryys ja tietämättömyys tosielämän realiteeteista.
Vierailija kirjoitti:
Tuol ikäiset tietävät etteivät joudu vastuuseen noin nuorina.
Tietävät myös, ettei aikuinen en voi lyödä takaisin joutumatta itse syytetyksi.
Veikkaan,että noilla tytöillä on tulevaisuus Alibin kansikuvatyttöinä..
Juu. Mutta asiahan on niin, että vastapuolen iästä riippumatta, syytetyksi joutuu kuka tahansa, joka lyö jotakuta turpiin. Vaikka olis itse ollut se jota ensin lyötiin.
Muistakaa, että kakaroilla on myös niitä sumutteita, joita ne sitten suihkivat ihmisiä päin. Saisko aikuinen käyttää sumutetta kakaraa vastaan.. puolustukseksi tai karkotteeksi. Ei kun aikuinen vetää kuule kännykameran käteen ja sanoo, että no,hähähäää, nyt tulee hyvää matskuu, anna kunnon esitys.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni 13-vuotiaidenkin pitäisi olla rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa, mitä tekee. Eri asia ovat esimerkiksi selvästi kehitysvammaiset ihmiset.
Suomi on saari. Ja Suomessa on asuttu samoilla paikkakunnilla , hiukan kylien nimet vain ovat vaihtuneet. Siispä serkkuja ja pikkuserkkuja Suomi on pullollaan. Ja mitä saattaa syntyä, kun serkukset naivat. Näitä väkivaltaisia kehitysvammaisia...kuten näyttäisi olevan noitten 13 vuotiaitten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sumutepullo jota ruiskutan silmille jos mun kimppuun käydään oli sitten teinityttö tai aikuinen mies kyseessä.
No, mut voiko sen sumutteen käytönkin kääntää sua vastaan. Sinä pahoinpitelisit jotakuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa ihmisistä ole samaa mieltä. Jostain syystä asiat eivät siltikään muutu miksikään.
No toivottavasti ei ole valtaosa tuota mieltä. Tuskin on.
Miettikää nyt hetki taas mitä ehdotatte: 13 -vuotias rikosoikeudellisesti vastuussa. Nuo on vielä lapsia.
Mutta silti monien mielestä niille pitää antaa kodin sisällä täysi valta esim. omaan syömiseen, nukkumiseen ja älylaitteiden käyttöön liittyen. Yrittäkääpä nyt päättää, että ymmärtääkö tuon ikäinen tekojensa seurauksia vai ei?
No näkee jo päältä kun on naama läväreissä ja supertiukat leggarit ja tatuoinnit missä mennään.