Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
201/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy erityisesti ihmetellä, että millaisia beetoja nuo sivustakatselijat / muut asiakkaat ovat olleet, kun eivät tulleet apuun vaikka varmasti näkivät että on tosi kyseessä. Jos sattuisi omalle kohdalle, pudottaisin ostoskorin samantien ja kiskaisisin kookkaimman rettelöijän mattoon. Siinä myös pysyisi poliisin saapumiseen saakka. Varmasti madaltaisi sitä kynnystä, että kys. kaupassa toista kertaa noin kävisi. Nythän tapaus oli viesti kaikille, että tämän kaupan asiakkaat ovat p*skahousuja.

Ei siinä ole mitään ihmettelemistä ettei mene kajoamaan alaikäisiin kun siitä saa jonkin lapsenhakkaajan maineen maanlaajuisesti hyvin äkkiä, syytteen ja mahdolliset tuomiot päälle ja videonkin nettiä kiertämään tapahtumasta. Ei kiitos.

Vierailija
202/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis mä sanon vielä tämän tähän ketjuun: Joiltakuilta lasten kehitykselle ja kasvulle haitallisilta ihmisiltä pitäs kieltää kaikki kontaktit lapsiin. Sellaisilta jotak yllyttävät ja manipuloivat, opettavat omat kriminaalien säännöt ja tavat kakaroille, ovat itse niin tyhmiä, ettei heillä ole mitään tajua, mikä on normaali meininki.

Sellaiset tyypit, jotka kodissa ruokapöydän ääressä jakavat omia sairaita oppejaan kakaroille. Syytävät ilkeyksiä kanssaihmisistä ikään kuin se olisi heidän oikeutensa. Kakarat sitten toistavat ne samat asiat...

Kontaktit lapsiin pitäisi evätä! Sairastuttavat kakaransa piloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiiknostavaa pohdintaa itsepuolustuksesta tässä ketjussa.

Minun päälle kerran käytiin tarttumalla kaulasta. Menin aivan shokkiin enkä edes muista tilanteesta muuta, kuin että löin miestä suoraan kasvoihin ja kun otteensa kirposi niin juoksin niin lujaa pois kun pääsin. Ei tuollaisessa tilanteessa todellakaan ole aikaa suunnitella mitään tai miettiä mitä tekee kun tilanne on jo päällä ja oma henki uhattuna. "Taistele tai pakene" refleksiin ei myöskään kuulu se että jää pidättelemään hyökkääjää kunnes poliisi tulee. En todellakaan tiedä miten toimisin, jos päälle kävisikin raivon vallassa joku teinityttö, varmaan aika samoin...

Aina kun minun kurkkuuni tai vatsaan tartutaan kiinni tai edes kosketaan, niin minun aivoni jotenkin sumeentuvat raivosta ja pelosta, jolloin olen aina hyökänyt täysillä koskijaa päin. En voi sille mitään. Sen takia perheenjäseneni tietävät, että minun vatsaani tai kurkkuuni ei kannata koskea, ja muutenkaa en tykkää kosketuksista. Olen kyllä oppinut hillitsemään itseni, jos joku perheenjäsenistä koskisi vatsaani tai kaulaani.

Vierailija
204/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.

Minä olin 13-vuotiaana, vuonna 1992 170 cm ja 70 kg eli suurinpiirtein saman kokoinen kuin olen nyt 44-vuotiaana.

Sama täällä, ja lisäksi sitä pikkukaupungin huonompaa yläastetta käyvänä tottunut tappelemaan .

Mike Tyson olisi 13-vuotiaana pystynyt antamaan selkään 95% aikuisista helposti.

Vierailija
205/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko noi ihan kantiksia? Olisin kyllä huitaissut jollain mopin varrella jos olisin ollut myyjä.

Vierailija
206/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tyttöjä nykyään vaivaa?

No näkee jo päältä kun on naama läväreissä ja supertiukat leggarit ja tatuoinnit missä mennään.

Kuvailit juuri keskiverto av-mamman. 

Vierailija
207/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ostaa joku sumutepullo laukkuun. Ei kai tässä muutakaan voi.

Vierailija
208/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

No siksi, että Suomen 'oikeuslaitos' tuomitsee puolustautujan maksamaan korvauksia rosvolle enemmän, kuin mitä rosvolle tuomitaan rangaistusta ja korvauksia yhteensä. Kaupassa kaikki jää lisäksi kameralle, joten tarinankerronnalle ei ole kuulustelussa sijaa.

Vierailija
209/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Saat sitten risumiehen kohtalon, kakarat vainoavat ja mustamaalaavat sinua kaikkialla. Ainoa vaihtoehto on antaa lasten vanhemmille turpiin ja toivoa, että paska valuu alaspäin.

Risumies videon kuvaajahan ei tietääkseni ollut mikään teini vaan ihan "iso mies". Pentumaiset kakarat siitä tietysti innostuivat.

Jokaisella on oikeus itsepuolustukseen, vaikka vastassa olisi joku 13v niin jos alkaa lyömään, takaisin tulee samalla mitalla, tuli mitä tuli. Jos tulee jälkipuheita, niihin vastataan tarvittavalla tavalla.

Se ei kertakaikkiaan käy että pennut hyppii silmille ilman mitään seurauksia.

Jos ei väkelöt vanhemmat ole opettaneet oikean ja väärän eroa, ne on tarvittaessa opetettava pikakurssina sen joka siihen tilanteeseen joutuu. Yleensä kipu kouluttaa kaikkein nopeimmin, sitä kieltä ymmärtää tyhminkin apina!

Risumiehen kuvaaja oli tosiaan joku ns. aikuinen jonne, joka on toivon mukaan saanut pleksiinsä kovaa ja tuntuvasti. 

Tuttavahan meni kerran puolustamaan lastansa alaikäisten joukkohyökkäykseltä ja sai paikalliselta nuorisolta pedofiiilin maineen. Sellainen ei heti unohdu pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
210/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia puuttuu täältä maasta.

Järjenkäyttö ja järkevät sanktiot täältä puuttuvat.

Vierailija
211/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehokkaat ovat Suomessa laittomia, pitäisi hakea Saksasta tai Virosta. Mutta jos poliisi löytää sellaisen laukustasi tai taskustasi, joudut käräjille. Suomessa puolustautuminen on kiellettyä ja rikollisia suojellaan.

Vierailija
212/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko noi ihan kantiksia? Olisin kyllä huitaissut jollain mopin varrella jos olisin ollut myyjä.

Vähän viitteitä taustaisuudesta.

Vierailija
213/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, Kokoomus meinaa taas leikata ansiosidonnaista eikä nuorilla ole rahaa, kun vanhemmat ei voi sitä antaa.

Vierailija
214/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tehokkaat ovat Suomessa laittomia, pitäisi hakea Saksasta tai Virosta. Mutta jos poliisi löytää sellaisen laukustasi tai taskustasi, joudut käräjille. Suomessa puolustautuminen on kiellettyä ja rikollisia suojellaan.

Hiuslakka saa kuljettaa. Ja käyttää.

Vierailija
215/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, Kokoomus meinaa taas leikata ansiosidonnaista eikä nuorilla ole rahaa, kun vanhemmat ei voi sitä antaa.

Toiset nuoret saa lääkäri isältä rahaa ja toiset nuoret sitten ryöstää. Ei ole mielestäni mitää ihmeellistä. Tämä tulee vain lisääntymään tuki leikkauksilla.

Vierailija
216/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin vetänyt riehujia turpaan oikein huolella ja poistunut sitten paikalta.

Kyllä sen olisi joku kuvannut ja viimeistään valvontakameroissa näkyisit. Kallista lystiä tulisi ja menisi maine.

Vierailija
217/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tyttöjä nykyään vaivaa?

Kädettömät vapaa kasvatus äidit vaivaa.

Vierailija
218/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sumutepullo jota ruiskutan silmille jos mun kimppuun käydään oli sitten teinityttö tai aikuinen mies kyseessä.

No, mut voiko sen sumutteen käytönkin kääntää sua vastaan. Sinä pahoinpitelisit jotakuta.

Ihan sama mulle,pieni hinta siitä ettei joudu pahoinpidellyksi, ihan sama vaikka joutuisin poliisin huostaan.

Vierailija
219/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni 13-vuotiaidenkin pitäisi olla rikosoikeudellisessa vastuussa. Kyllä tuon ikäinen jo tajuaa, mitä tekee. Eri asia ovat esimerkiksi selvästi kehitysvammaiset ihmiset.

Suomi on saari. Ja Suomessa on asuttu samoilla paikkakunnilla , hiukan kylien nimet vain ovat vaihtuneet. Siispä serkkuja ja pikkuserkkuja Suomi on pullollaan. Ja mitä saattaa syntyä, kun serkukset naivat. Näitä väkivaltaisia kehitysvammaisia...kuten näyttäisi olevan noitten 13 vuotiaitten kohdalla.

Yksi 10 000:n heimo nai ristiin ja rastiin.

Vierailija
220/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset nuoret saa lääkäri isältä rahaa ja toiset nuoret sitten ryöstää. Ei ole mielestäni mitää ihmeellistä. Tämä tulee vain lisääntymään tuki leikkauksilla.

Synnynnäistäkin kusipäisyyttä voi yrittää selittää monella tavalla.