Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"
Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Noista retaleista pitäisi tehdä varoittava esimerkki, että seurauksia tulee, jos ei välittömästi, niin jälkikäteen...
jep, sehän on jo tiedossa että normikansalaisia näistä ei koskaan tule eli varoittava esimerkki voisi olla paikallaan kouluihin vaikka videon muodossa minkälainen elämänpolku tälläisiä odottaa.
Äidin ja isän lepsuilu ja välinpitämättömyys kantaa hedelmää teini-iässä! Ongelmia tulee, kun kotona ei ole haluttu, osattu ja viitsitty laittaa lapselle alkeellisimpiakaan rajoja ja sääntöjä. Huonosti kasvatetut ja uppiniskaiset lapset saavat hyppiä kotona vanhempiensa silmille, koulussa opettajien silmille ja tehdä mitä huvittaa.
13-vuotiaan lapsen kasvattaminen on hyvin paljon työläämpää kuin 3-vuotiaan lapsen! Kun uusavuton ja uushaluton äiti ja isä eivät laita lapselleen rajoja, niin viime kädessä ne laittaa poliisi ja vankila!
Riittävän pitkä kotiaresti ja matkapuhelimen haltuunotto ovat hyviä kasvatuskeinoja uppiniskaiselle 13-vuotiaalle!
Vierailija kirjoitti:
13-vuotiaana tyttö on varmaankin jotakuinkun pahimmassa iässä.
Ei järkeä yhtään, uhmaa ja tunnekuohua, ja seksikin alkaa kiinnostaa.
Eiköhän niiden poikabändienkin fyrkan teko pohjaudu tuon ikäisten ritsap:en viemiseen kuin litran mittaa.
Vierailija kirjoitti:
Syyttömän uhrin nimi ja valokuvat julkaistiin sanomalehdessä. Miksi rikollisten nimiä ja valokuvia ei julkaista???
Äideillä ja isillä on kurinpalautuksen aika! Kaupoissa ja tavarataloissa liikkuu näpistelijöitä ja ammattivarkaita. Ja valitettavasti osa heistä on alaikäisiä. Kotikasvatus on pielessä, jos oma lapsi näpistelee, varastaa ja käyttäytyy väkivaltaisesti!
Kannattaisiko palkata muitakin töihin kuin ammatinvaihtajia? Itse en uskaltaisi nukkua omakotitalossa. Tukia leikataan ja pian ryöstetään varmaan niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttömän uhrin nimi ja valokuvat julkaistiin sanomalehdessä. Miksi rikollisten nimiä ja valokuvia ei julkaista???
Äideillä ja isillä on kurinpalautuksen aika! Kaupoissa ja tavarataloissa liikkuu näpistelijöitä ja ammattivarkaita. Ja valitettavasti osa heistä on alaikäisiä. Kotikasvatus on pielessä, jos oma lapsi näpistelee, varastaa ja käyttäytyy väkivaltaisesti!
Kannattaisiko palkata muitakin töihin kuin ammatinvaihtajia? Itse en uskaltaisi nukkua omakotitalossa. Tukia leikataan ja pian ryöstetään varmaan niitäkin.
Kamala ajatus nukkua yksin omakotitalossa ja ryöstäjät tulevat yöllä. Hyi
Onneksi se vapaalla ollut poliisi sentään auttoi. Oli velvollisuus.
Uusi sukupolvi näyttää olevan täynnä tulevaisuuden toivoja. Pitänee harkita muuttoa eläkepäiviksi jonnekin rauhallisempaan asuinympäristöön ja ottaa popparit esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttöjen nimet ja naamat jo yliksellä? Kukaan tsekannut?
Jaa, sehän on rikollista julkistaa lasten nimiä ja naamoja.
Että sellaista. Rikolliset pyrkivät hyötymään tuollakin tavalla keskenkasvuisista.
Nimet ja kuvat kehiin! Syyllistyt itse siinä rikokseen kun latailet kuvia ja nimiä.
Vttu mä vihaan tuota.
Rikollinen ansaitsee maineensa, sanoo laki mitä sanoo. Liian kauan on näitä vihervasemmisto suojellut.
Ennen nämä olisi pantu sunnuntaiksi seisomaan torille kaularaudassa tai jalkapuuhun.
Vihervasemmisto suojellut? Lakihan heitä suojelee kuten itsekin tavallaan totesit, eikä noita lakeja vihervasemmisto ole yksin säätänyt.
Ja milloin ennen? 1600-luvulla?
Vaikkapa 1800-luvun lopulla. Lisäksi olisivat saaneet raipparangaistuksen. Raipparangaistus toimeenpannaan torilla markkinapäivänä.
Raipat annetaan ääneen laskien pareittain kaksimetrisillä koivuraipoilla, jotka on liotettu vahvassa suolavedessä niiden notkistamiseksi ja tulehdusvaaran vähentämiseksi paljaaseen selkään. Iskujen välillä odotetaan minuutti jottei kipuun turru, vaan se tuntuu täytenä. Lääkäri seuraa toimitusta ja jos rangaistava menettää tajuntansa hänet virvoitetaan ja rangaistusta jatketaan puolen tunnin tauon jälkeen. Lääkäri voi keskeyttää rangaistuksen, jolloin sen loppuosa suoritetaan nimismiehen määräämänä ajankohtana tuonnenpana.
Tätä tarvittaisiin nykyään taas! Ei noihin muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Uusi sukupolvi näyttää olevan täynnä tulevaisuuden toivoja. Pitänee harkita muuttoa eläkepäiviksi jonnekin rauhallisempaan asuinympäristöön ja ottaa popparit esiin.
Onneksi palveluseteli siivous poistettiin eläkeläisiltä. Mistä meinaat rahat siihen ottaa, jos murtuu käsi ja jalka.
Silläkö sitten asiaa hoidetaan, että korotetaan niitä tukia, mikä vain kannustaa näitten lasten vanhempia aina vaan enemmän elämään tukien varassa?
Opettavat siihen sitten lapsensakin, että ei töitä kannata tehdä ja olla sillä lailla yhteiskunnan jäsen ja noudattaa sen lakeja. Kannattaa vaa hakea rahaa kelalta ja elellä mitään tekemättä.
Ja kyllä niitä rikkaita lellipentuja oli 60-luvullakin minun lapsuudessani. Ne kehuskelivat olemisillaan ja elämisillään meille köyhille. Minullekin luokkakaveri lällätti, että he asuu hienossa omassa talossa ja minä tuollaisessa röttelössä vuokralla.
Ei se minusta yhteiskuntakelvotonta ja väkivaltaista tehnyt. Vaikka näin sitä kotonakin, isä oli aika häijy kännissä.
Kukaan lapsuuskavereistani, jotka elivät sitä samaa köyhää elämää mitä minäkin, ei ruvennut tuollaiseksi pissipääksi, mitä nämä nykynuoret väkivaltaa ihannoivat kakarat on. Kaikista meistä on tullut kunnon kansalaisia.
Kyllä nyt on vika siinä, että vanhempien ihmisten auktoriteetti on kadotettu. Se on tehty ihan tarkoituksella. Lapsia ei saa enää kasvattaa oikealla kurilla. Vaikka sitä ne tarvitsee tullakseen ihmisiksi. Ei, niille ei saa edes luunappia antaa. Lässytettävä niille on. Ja kun ne sen tietää itsekin, niin onko ihme että tällaista tapahtuu? Koulussa ei opettajilla ole mitään valtaa.
Minä en uskalla vieraan lapselle edes kenkää auttaa jalkaan, jos vaikka vahingossa satutan sitä jalkaa, saan syytteen.
Onneksi omat lapset on vielä ihmisten kirjoissa ja lapsenlapset myös. Mutta heiltäkin olen jo kuullut aika kauheita asioita nuorten maailmasta. Tiedän todellakin nuoren, joka jo 16-vuotiaana on joutunut katkolle juomisestaan, ja jopa useita kertoja. Lähikaupungissa käydessäni olen nähnyt ihan alaikäiseltä näyttävän pojan huumepöllyssä ja sekavana. Yhden kauppakeskuksen nurkilla notkuu aina epämääräisen näköistä nuorisoa, hyvin nuoria, sellaisia, jotka miun nuoruudessani olivat vielä vanhempien tiukassa narussa kotonaan. Kyllä sitä minullekin kuri pidettiin ja kova pidettiinkin, vaikka isäkin sellainen juoppolalli oli. Se antoi minulle selkään, kun sai kuulla, että olin ollut kahdeksalta illalla läheisen tanssipaikan luona kavereitten kanssa ihan vaan uteliaisuudesta kyttäilemässä, että mitä ne isot pojat ja tytöt siellä tekee. Olin 12-vuotias eikä minulla kuulemma sinne mitään asiaa siinä iässä ole! Niin kuin ei ollutkaan. Mun piti olla siihen aikaan jo nukkumassa. Hyvin paljon siitäkin opin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi palveluseteli siivous poistettiin eläkeläisiltä. Mistä meinaat rahat siihen ottaa, jos murtuu käsi ja jalka.
Eläkeläinen asuu hiljaa tyytyväisenä paskaisessa asunnossa.
Muistakaa käyttäytyä hyvin ja hymyillä. Se asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kikka, että pussihousu-mies tai kansallispuku-nainen tulee kassalle ja pari muuta livahtaa sillä välin kaljaosastolle.
Kansallispuku eli logistiikkahame !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous ei aina ole se ensisijainen asia, jos käsi tai jalka murtuu. Eikä ole myöskään sinun murheesi, ennen kuin sitten tietysti on, kun tulet itse vanhaksi. Koita nyt ensin elää edes jotenkin asiallisesti tämä aikuisikäsi ennen sitä. Murehdi sitten vasta kun on sen aika.
Kukas muuten sinulle tulee siivoamaan, jos jalkasi katkee? Saatko siihen palvelusetelin?
Vierailija kirjoitti:
Silläkö sitten asiaa hoidetaan, että korotetaan niitä tukia, mikä vain kannustaa näitten lasten vanhempia aina vaan enemmän elämään tukien varassa?
Opettavat siihen sitten lapsensakin, että ei töitä kannata tehdä ja olla sillä lailla yhteiskunnan jäsen ja noudattaa sen lakeja. Kannattaa vaa hakea rahaa kelalta ja elellä mitään tekemättä.
Ja kyllä niitä rikkaita lellipentuja oli 60-luvullakin minun lapsuudessani. Ne kehuskelivat olemisillaan ja elämisillään meille köyhille. Minullekin luokkakaveri lällätti, että he asuu hienossa omassa talossa ja minä tuollaisessa röttelössä vuokralla.
Ei se minusta yhteiskuntakelvotonta ja väkivaltaista tehnyt. Vaikka näin sitä kotonakin, isä oli aika häijy kännissä.
Kukaan lapsuuskavereistani, jotka elivät sitä samaa köyhää elämää mitä minäkin, ei ruvennut tuollaiseksi pissipääksi, mitä nämä nykynuoret väkivaltaa ihannoivat kakarat on. Kaikista meistä on tullut kunnon kansalaisia.
Kyllä nyt on vika siinä, että vanhempien ihmisten auktoriteetti on kadotettu. Se on tehty ihan tarkoituksella. Lapsia ei saa enää kasvattaa oikealla kurilla. Vaikka sitä ne tarvitsee tullakseen ihmisiksi. Ei, niille ei saa edes luunappia antaa. Lässytettävä niille on. Ja kun ne sen tietää itsekin, niin onko ihme että tällaista tapahtuu? Koulussa ei opettajilla ole mitään valtaa.
Minä en uskalla vieraan lapselle edes kenkää auttaa jalkaan, jos vaikka vahingossa satutan sitä jalkaa, saan syytteen.
Onneksi omat lapset on vielä ihmisten kirjoissa ja lapsenlapset myös. Mutta heiltäkin olen jo kuullut aika kauheita asioita nuorten maailmasta. Tiedän todellakin nuoren, joka jo 16-vuotiaana on joutunut katkolle juomisestaan, ja jopa useita kertoja. Lähikaupungissa käydessäni olen nähnyt ihan alaikäiseltä näyttävän pojan huumepöllyssä ja sekavana. Yhden kauppakeskuksen nurkilla notkuu aina epämääräisen näköistä nuorisoa, hyvin nuoria, sellaisia, jotka miun nuoruudessani olivat vielä vanhempien tiukassa narussa kotonaan. Kyllä sitä minullekin kuri pidettiin ja kova pidettiinkin, vaikka isäkin sellainen juoppolalli oli. Se antoi minulle selkään, kun sai kuulla, että olin ollut kahdeksalta illalla läheisen tanssipaikan luona kavereitten kanssa ihan vaan uteliaisuudesta kyttäilemässä, että mitä ne isot pojat ja tytöt siellä tekee. Olin 12-vuotias eikä minulla kuulemma sinne mitään asiaa siinä iässä ole! Niin kuin ei ollutkaan. Mun piti olla siihen aikaan jo nukkumassa. Hyvin paljon siitäkin opin.
Mikä tyhmä sä olet kun luulet että töitä on?
Oliko otsikko työvoimapula.
Senkin tyhmä, töitä ei ole.
Jos olisi, ei tarvittaisi koko työkkäriä.
Ja milloin esitellään toukokuun työvoimauudistuksen tulokset. Paljonko työttömyys väheni vai palkattiinko virkailijoita iso määrä turhaan?
No niin hallitus : tuloksia pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala ajatus nukkua yksin omakotitalossa ja ryöstäjät tulevat yöllä. Hyi
Noin kävi tuttavalle. Heräsi ja yllätti kaksi rosvoa. Sai ne tungettua käytävään ja lukittua oven. Rosvot rikkoivat oven ja olivat tulossa puutarhasaksien kanssa isännän kimppuun, mutta isäntä oli jo saanut kaapista haulikon käteensä ja tömäytti varoituslaukauksen seinään oven viereen. Rosvot pakenivat ja isäntä erehtyi soittamaan Hämeenlinnan poliisille. Poliisi tuli ja vei isännän aseet - siinä kaikki! Oli kuulemma hankala saada unta tuon jälkeen...
Rosvoja ei koskaan saatu kiinni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous ei aina ole se ensisijainen asia, jos käsi tai jalka murtuu. Eikä ole myöskään sinun murheesi, ennen kuin sitten tietysti on, kun tulet itse vanhaksi. Koita nyt ensin elää edes jotenkin asiallisesti tämä aikuisikäsi ennen sitä. Murehdi sitten vasta kun on sen aika.
Kukas muuten sinulle tulee siivoamaan, jos jalkasi katkee? Saatko siihen palvelusetelin?
Luitko kodin hoitajan kirjoitusta, että eläkeläisellä oli ulostetta lakanoissa, mutta ei puhdasta lakanaa ja että osalla on kakkavaippoja asunnon lattioilla ja homeista ruokaa kaapissa.
No, muista asenne ja hymyile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kikka, että pussihousu-mies tai kansallispuku-nainen tulee kassalle ja pari muuta livahtaa sillä välin kaljaosastolle.
Kansallispuku eli logistiikkahame !
Voi saa-ana teitä mölliäisiä!
Kun ette edes tiedä, miksi sitä asua nimitetään (se EI ole kansallispuku!) niin pitäkää kitanne kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko kodin hoitajan kirjoitusta, että eläkeläisellä oli ulostetta lakanoissa, mutta ei puhdasta lakanaa ja että osalla on kakkavaippoja asunnon lattioilla ja homeista ruokaa kaapissa.
Kotihoitaja ei pese pyykkiä eikä siivoa. Jos ei omainen auta niin se on voi voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinuako se ilostuttaa?
Miksi muuten tuollaista lällätystä ( "Onneksi se seteli poistettiin..." ) tänne kirjoittaisit?
Vierailija kirjoitti:
Saksasta on muuttanut valtavasti eläkeläisiä Unkariin. Takavuosina hollantilaiseläkeläiset muuttivat Ruotsiin, mutta eivät muuta enää...
Pakaroilla tanssiva vitsa auttaisi sen oman paikan löytymisessä eikä sen jälkeen kuvittelisi voivansa tehdä tyhmyyksiä rangaistuksetta.